SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Imap
Geplaatst op 30 januari 2017 om 16:29 door Marco

Enige weken geleden ben ik overgegaan van POP naar IMAP . Ik gebruik 3 email adressen , respectievelijk @upcmail.nl , @live. nl en @gmail.com . Mijn probleem is dat sinds de overstap ik in upcmail geen afzenders meer kan opslaan in de lijst met geblokkeerde afzenders . Wil ik een mail verwijderen en klik op het bekende kruis dan kleurt de afzender blauw en en staat er een streep doorheen ,ik kan hem dan verwijderen via het uitrol menu bewerken , leegmaken - gemarkeerde items in postvak in - verwijderen.
Ook heb ik een email item moeten aanmaken om de mails , verzonden naar @upcmail.nl , te kunnen openen . Met de andere 2 adressen heb ik geen enkel probleem .

6 reacties
Dirk Boom zegt:

Welk mailprogramma wordt gebruikt?
Blokkeren van afzenders zou ik aan de bron doen, dat is bij UPC zelf. Nog beter is het om daar een spamfilter aan te zetten (biedt UPC dat aan?).
 

30 januari 2017 om 16:39.
Marco zegt:

Dirk bedankt voor je reactie . Het bewuste email programma is Microsoft Outlook . Ik heb geen idee of UPC een spamfilter aanbiedt en weet ook niet waar ik dat moet zoeken .

30 januari 2017 om 20:05.
Dirk Boom zegt:

UPC valt onder Ziggo, kijk daar eens op deze pagina.

Ik zit zelf niet bij UPC of Ziggo dus kan niet vanuit ervaring spreken, maar ik zie op de website spamfiltermogelijkheden. Ik hoop dat die ook gelden voor UPC-mailadressen.
Er zijn wellicht ook Nieuwsbrieven die je niet meer wilt ontvangen, deze zou ik afmelden bij de verzender.
Het bericht over het e-mail item begrijp ik niet. Kunnen mails in de upc - inbox niet zomaar worden geopend?

30 januari 2017 om 22:59.
Marco zegt:

Bedankt Dirk , ik zal dat even op mijn gemak gaan uitzoeken . Wat het email item betreft , toen ik overstapte naar IMAP kon ik de mails inderdaad niet meer in de upc inbox openen en heb ik een nieuw email item gemaakt met daarin o.a. postvak in , en daarmee open ik mijn mails . Het is omslachtig , ik vind het zelf ook vreemd . Misschien heb bij het overstappen een fout gemaakt. Ik zal het allemaal wel weer eens uitzoeken . M.v.gr.

31 januari 2017 om 00:48.
Dirk Boom zegt:

In ms Outlook, onderdeel Office dus, zou UPC mail als IMAP gewoon moeten functioneren. Als dat niet zo is, dan zou ik het mailadres weghalen en opnieuw inbrengen met extra attentie voor de instellingen. Bij IMAP raakt er niets kwijt bij weghalen en opnieuw inbrengen.

31 januari 2017 om 08:11.
Marco zegt:

Dirk ik bedank je vast voor de pagina betreffende het spamfilter en de afzender blokkering .
Het is mij volledig duidelijk , de rest kom ik ook wel achter .
M.v.g. Marco

2 februari 2017 om 00:04.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club