Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Thunderbird
Geplaatst op 13 februari 2017 om 11:32 door Oaktree

Ik heb Thunderbird genomen i.p.v. WLM en het bevalt prima.
Ik heb zelf aangemaakte mappen waarvan ik er één weer wil verwijderen.
Deze map is echter grijs getint waarbij normaal gesproken niets mee kan worden gedaan.
Met een rechtsklik kan ik wel voor verwijderen kiezen. Het lukt niet waarbij ik het volgende te zien krijg:
Heeft iemand een oplossing?

Thunderbird.PNG
29 reacties
HenkW zegt:

Heb je IMAP? Bestaat dit account nog wel? is dit een submap die wilt verwijderen?
Henk

13 februari 2017 om 13:13.
Niekie zegt:

De map bestaat niet meer op de server van KPN.
Je zou de internet verbinding kunnen verbreken (kabel loshalen of router even uit schakelen) en hem dan proberen te verwijderen.

Niek

13 februari 2017 om 13:35.
Oaktree zegt:

Ik heb IMAP en het account bestaat nog.
Ik heb de bewuste map wel als submap aangemaakt in Postvak IN.
Maar inmiddels staat de map na de OUTBOX

13 februari 2017 om 13:58.
Oaktree zegt:

Niek:
ik heb de router uitgeschakeld en daarna getracht de map te verwijderen.
Lukt ook niet met als reden: "Kan niet verbinden met de mailserver........"

13 februari 2017 om 14:10.
Marixius zegt:

Als je in Windows Live Mail een wijziging in de IMAP-mappen aanbracht, dan kon je de mappen van het betreffende IMAP-account opnieuw downloaden. Ik neem aan dat je ook in Thunderbird de mappen opnieuw kunt synchroniseren. Uiteraard is internet verbinding dan wel noodzakelijk.

13 februari 2017 om 14:31.
Oaktree zegt:

Marxius: Het is mij even niet duidelijk. Ik heb een submap aangemaakt in Thunderbird en die wil ik nu ook weer verwijderen. Waarom synchroniseren!?

13 februari 2017 om 14:44.
Marixius zegt:

Lees hier de Configuratieopties voor mappen in Thunderbird


De locatie van mappen op de harde schijf bekijken of wijzigen (alleen IMAP-mappen)
Menulocatie: Bewerken | Mapeigenschappen | Algemene informatie

Opgeven of berichten voor een account op de huidige computer moeten worden opgeslagen (IMAP)
Menulocatie: Bewerken | Accountinstellingen | | Synchronisatie & schrijfruimte

Opgeven of berichten in een map moeten worden gedownload voor offlinetoegang (alleen IMAP-mappen)
Menulocatie: Bewerken | Mapeigenschappen | Synchronisatie

13 februari 2017 om 14:56.
fred612 zegt:

staat er ook een < of> voor de mapnaam, dan zitten er meer mappen achter?

13 februari 2017 om 15:00.
Niekie zegt:

@Oektree: Vermoedelijk heb je de map verwijderd toen je via de webbrowser de e-mail bekeek.
Maak hem op dezelfde wijze met dezelfde naam, op de dezefde plaats als submap dus weer even aan. (Dus niet in Thunderbird)

Als dat gesynchroniseerd is, dan verwijder je hem in Thunderbird. Daarna zal hij ook online weg zijn.
Thunderbird wil hem nu niet verwijderen, omdat hij de map niet op de mailserver kan vinden.

Niek

13 februari 2017 om 15:34.
Dirk Boom zegt:

Prima advies van Niek.
Dat neemt niet weg dat er iets niet goed werkt want mappen maken/veranderen/verwijderen moet functioneren via elk mailprogramma op elke computer én via de cloud/webmail. Dat is de basis van IMAP.
Wel kan er een beetje tijd zitten tussen veranderingen. Zou dat een oorzaak kunnen zijn?

13 februari 2017 om 16:14.
Oaktree zegt:

Marixius: Ik heb de configuratieopties gezien maar kan niet iets ontdekken wat mijn probleem oplost.
fred612: er staat geen voor. Wel staat %20 tussen. Dus Seniorweb%20landelijk terwijl ingebracht is Seniorweb landelijk!!!
Niekie: Ik heb gisteren op de webmail van KPN op dezelfde wijze de map weer aangemaakt zoals aangegeven echter zonder resultaat.
Ik heb twee accounts in Thunderbird t.w. kpn en live.

14 februari 2017 om 10:40.
Marixius zegt:

%20 is een normale vervanging voor een spatie, omdat in een webadres geen spatie mag staan.

Fred612 doelde op eventuele submappen die je via het > teken kunt uitvouwen.

ik weet niet of er bij jou een SW-leercentrum in de buurt zit met een inloopspreekuur, dan zou je daar eens naar je mappen-probleem kunnen laten kijken. Of anders thuishulp inschakelen.

14 februari 2017 om 10:49.
fred612 zegt:

Als je het kpn account van de vraag inbrengt als nieuw account in thunderbird kun je dan niet alle mappen openen en verwijderen. IK heb gmail en outlook en ziggo in thunderbird en kan die allemaal volledig gebruiken.

14 februari 2017 om 10:50.
Oaktree zegt:

Er staat geen > teken voor dus een map op zich.
Ik heb verder geen enkel probleem met mappen openen, verplaatsen of verwijderen dus eerst kpn verwijderen en dan als nieuw account inbrengen zie ik het nut niet van in! Het gaat puur om die ene grijs getinte map

14 februari 2017 om 11:08.
Marixius zegt:

Als je KPN account ingesteld is als IMAP-account, dan heeft het verwijderen en daarna opnieuw inbrengen van dit account wel degelijk zin, omdat de mappen-structuur van dit IMAP-account vanaf de server opnieuw wordt opgebouwd in Thunderbird.
Zoals jezelf al aangeeft is binnen Thunderbird je mappen-structuur van je KPN-account corrupt geraakt. Het loopt niet synchroon met wat er op de server staat.

14 februari 2017 om 11:14.
Oaktree zegt:

Ik wist niet de mappenstructuur van het KPN-account leidend is/was. Ik heb dan ook de mappen in Thunderbird op mijn eigen wijze aangemaakt en niet in het KPN account! Voor mijn gevoel net zoals ik dat destijds ook in WLM deed!

14 februari 2017 om 11:22.
HenkW zegt:

Ik heb zelf maar 1 grijs gekleurde map. Deze kun je ook niet verwijderen maar is door Thunderbird zelf aangemaakt. Deze gebruik ik niet maar zit wel in de structuur van Thunderbird. Ik zou het advies van Marixius opvolgen want je hebt toch IMAP. Alles blijft bij je provider staan.
Henk

Schermafdrukvan2017-02-1411-18-22.jpg
14 februari 2017 om 11:28.
fred612 zegt:

Komt die map niet uit gmailen is door th overgenomen zoals Marixius aaangeeft? Als hij in web gmail verwijderd is neemt th hem ook niet op bij mij tenminste

14 februari 2017 om 11:38.
HenkW zegt:

Nee, hij komt niet uit Gmail. Als je een e-mail geopend hebt en je zegt bestand opslaan als, dan kun je kiezen als bestand of als sjabloon.

14 februari 2017 om 12:08.
Dirk Boom zegt:

Oaktree, het maakt niet uit of je voor de KPN-account (of bijv. voor gmail) een map aanmaakt/bewerkt/verwijdert in Thunderbird of via webmail, bij de IMAP-instelling synchroniseren beiden. Maar er is iets misgegaan, de boodschap die je bij de oorspronkelijke vraag hebt gesteld maakt dat duidelijk.
Het advies om de KPN-account uit Thunderbird weg te halen en weer opnieuw in te brengen is het beste wat er te doen is. Er gaat niets verloren.

14 februari 2017 om 12:39.
fred612 zegt:

HenkW bij mij is sjabloon zwart en opslaan doe ik in archief in jaar en submappen. Sjabloon weet ik niet wat dat is ik dacht een format om te hergebruiken. Bestand is opslaan in documenten of verkennermappen. Ik kan de map sjabloon jammer genoeg niet verwijderen.

14 februari 2017 om 13:05.
HenkW zegt:

@Fred612, bij mij is het zelfde bij de sjabloon maar de vraag van Oaktree snap ik nog steeds niet. Ik heb heel veel sub mappen gemaakt en als deze leeg zijn dan kan ik die mappen gewoon verwijderen. Zal vanavond eens in W10 web mail van KPN een sub map weggooien. Eens kijken wat voor een resultaat ik krijg.

14 februari 2017 om 16:50.
fred612 zegt:

HenkW je kunt wel bepalen welke mappen je wilt zien door die favoriet te maken, rechts klik op die map favoriet en dan : beeld mappen favoriet dan zie je alleen de paar favorieten , aantallen kun je ook wegschuiven of wegvinkn ergens . dat kan de 1e vraagsteller oaktree ook doen als eindoplossing om de kpn map niet te zien

14 februari 2017 om 17:10.
Oaktree zegt:

Mijn oorspronkelijke vraag was:
Ik heb Thunderbird genomen i.p.v. WLM en het bevalt prima.
Ik heb zelf aangemaakte mappen waarvan ik er één weer wil verwijderen.
Deze map is echter grijs getint waarbij normaal gesproken niets mee kan worden gedaan.
Met een rechtsklik kan ik wel voor verwijderen kiezen. Het lukt niet waarbij ik het volgende te zien krijg:
Heeft iemand een oplossing?
Het advies van Marixius/Dirk Boom opgevolgd. Account eerst verwijderd in Thunderbird en daarna weer toegevoegd met het gevolg dat de grijs getinte map verdwenen is.
Allen bedankt voor het meedenken.

14 februari 2017 om 19:06.
Dirk Boom zegt:

Dank voor je toelichting Oaktree, prima dat het heeft gewerkt.

14 februari 2017 om 21:56.
Theo zegt:

Normaal gesproken zou je het kunnen verwijderen met: Selecteer bestand (maar omdat het in grijs staat zal dit wel niet lukken) Bestand -> Map verwijderen.
Selecteer het account en kijk bij "Instellingen voor account bekijken" of je daar iets vindt over deze map.
Account verwijderen en opnieuw terug zetten zou ook kunnen.
Account verwijderen staat ook bij "Instellingen voor account bekijken" in de linker kolom onder "Accountacties" en in de kolom er boven (naar beneden scrollen) kun je ook de uitgaande server verwijderen, klik daar op en selecteer rechts in het venster om het daar te verwijderen.
Is het Server type IMAP dan zou het geen probleem moeten zijn omdat de mail opnieuw wordt gesynchroniseerd. Is het een type POP dan raak je mogelijk alle emails kwijt.
Maak eerst een backup van Thunderbird maken dan kun je altijd terug
Hier zie je hoe je dit kunt doen met MozBackup.
Succes Theo

25 februari 2017 om 18:21.
Dirk Boom zegt:

Volgens mij is het probleem op 14/2 al opgelost. Ik zie namelijk staan:
Het advies van Marixius/Dirk Boom opgevolgd. Account eerst verwijderd in Thunderbird en daarna weer toegevoegd met het gevolg dat de grijs getinte map verdwenen is.
Allen bedankt voor het meedenken.

25 februari 2017 om 20:29.
Theo zegt:

Hallo Henk,
IMAP is geen map die vindt je onder de service instellingen.
Zie hier wat het betekend.
Succes Theo

25 februari 2017 om 20:46.
Niekie zegt:

Theo: Lees de hele vraag even door. Het probleem is opgelost.
En Henk weet wat Imap is. En die vindt je niet bij "service" maar bij de "server" instellingen van je account.

Niek

25 februari 2017 om 22:17.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club