Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Adresboek Outlook.com foutieve vermelding
Geplaatst op 19 maart 2017 om 15:58 door henk0605

In mijn adresboek heeft iemand een naam die ik wil aanpassen.
Stel: nu staat er Jannes Jansen en dat wil ik veranderen in J. Jansen.
Ik selecteer de persoon in het adresboek, wijzig zoals ik het wil hebben. Tot zover OK.

Deze persoon zit in een distributielijst. In die lijst blijft de oude, foute naam staan.
Wat doe ik verkeerd of moet ik nog doen?
Henk

7 reacties
kareltje zegt:

Bedoel je bij Personen?
Als je daar het adres selecteert, staat er een potloodje boven in het grijze vlak, daar kun je veranderingen aanbrengen.
Daarna opslaan via het diskette=icoon.

.JPG
19 maart 2017 om 17:58.
Dirk Boom zegt:

Ik heb het ook gemerkt: veranderen in Personen is niet genoeg. Er is nog een andere vastlegging. Maar hoe en waar ...

19 maart 2017 om 18:14.
Zegert zegt:

Heeft dit mogelijk iets te maken met de manier waarop groepen gemaakt moeten/kunnen worden?
Gebruik het zelf niet maar ik kreeg de indruk dat je dit online via de web versie moet doen ...

19 maart 2017 om 22:04.
Reind zegt:

@henk0605, is het probleem met het synchroniseren al opgelost?

Hier mijn ervaring met een outlook.com account in Thunderbird, misschien heb je er wat aan.

Er worden alleen e-mailadressen gesynchroniseerd en niet de distributielijsten/groepen die in Thunderbird zijn aangemaakt of distributielijsten/groepen die online bij outlook.com zijn aangemaakt.
De contactpersonen staan er maar één keer in, de contactpersonen die je in de distributielijst ziet staan zijn enkel een weergave (view) op basis van de aangemaakte distributielijst/groep.

Er kan wel wat verschil zitten in de weergave van de naam van de contactpersonen in de diverse adresboeken, dit heeft te maken met de wijze van weergave, op naam "Voornaam, Achternaam" of op "Weergave".

De app "Personen" lokaal bevat alleen het veld "Naam" en de online (outlook.com) versie "Voornaam en Achternaam", maar bijv. Thunderbird en EM-Client hebben ook een veld “Weergave”, dit veld wordt dus niet automatisch aangepast wanneer je in de app “Personen” de naam van een contactpersoon aanpast.

20 maart 2017 om 12:11.
henk0605 zegt:

Heren,
Dank voor jullie reacties. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te reageren.
Kareltje: het lijkt er op dat op mijn pc een andere versie is geinstallerd, jouw "plaatje" komt me niet bekend voor en het potloodje in het grijze vlak evenmin.
Dirk: vlgs mij hebben wij dezelfde ervaring. Gisteravond dacht ik even dat ik er uit was. Via "koppelingen" kreeg ik de naam in beeld waar ik naar zocht en die kon ik verwijderen........ zo leek het tenminste. Later bleek dat ie er nog "gewoon" in staat.
Zegert: vlgs mij gebruik ik een online (=web?) versie.
Reind: ik onlangs idd navraag gedaan naar Thunderbird. Het ook werkend gekregen (adresboek geimporteerd uit outlook.com) maar geen distributielijsten gemaakt.
Inmiddels heb ik er weer afscheid van genomen en alles verwijderd. Outlook.com blijkt me toch beter te bevallen.
De vraag is nog niet opgelost.
 

20 maart 2017 om 17:50.
henk0605 zegt:

Voor een leek als ik gebeuren er soms onbegrijpelijke dingen...... Zojuist nog maar eens geprobeerd om de gewenste wijzigingen door te voeren. Tot mijn stomme verbazing is het gelukt. Het jammere is dat ik niet kan aangeven hoe het komt dat nu wel lukt wat gisteren niet ging. Vlgs mij heb ik precies hetzelfde gedaan.
Dank voor jullie moeite en meedenken.
Groet,
Henk

20 maart 2017 om 18:07.
Dirk Boom zegt:

Dank voor de melding.
'Een computer is ook maar een mens', denk ik wel eens.

20 maart 2017 om 18:19.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club