Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Hinderlijk terugkerende melding.
Geplaatst op 31 maart 2017 om 13:25 door doo168

Beste Mensen. Op de bijlage wordt getoond wat steeds hinderlijk terugkeert ondanks invullen van het ww.
Hoe kan ik dat stoppen? Ik weet niet ieder ogenblik een nieuw wachtwoord. Aanvinken helpt ook niet meer.

Herhaaldelijk klikken op OK en Annuleren helpt ook niet,want ik krijg het toch steeds terug.

Ik dacht toch wel dat het na aanvinken zou stoppen, maar helaas blijkt dat toch niet te werken.
Graag verneem ik reacties hierover, waarvoor ik vriendelijk dank en groet. Anton Doove.

wachtwoord-probleem.JPG
97 reacties
Helma Beumer zegt:

Ik weet niet of het verschil maakt, maar mijn gebruikersnaam is zonder @gmail.com.
Wordt er vermeld dat je wachtwoord niet klopt of dat één van de gegevens niet goed is.

31 maart 2017 om 15:41.
doo168 zegt:

Beste Helma Beumer. Ik dank je voor je reactie en ik kan je vertellen dat het niet helpt om steeds een nieuw wachtwoord in te vullen en de verificaties helpen ook niet zoals ik ervaar.
Ik krijg wel de melding dat mijn account verouderd blijkt te zijn, dus dat probeerde ik ook te
vernieuwen, maar helaas bleek dat ook niet te helpen. Ik weet niet waarom het mislukt.
Hopelijk heb jij wel een vermoeden. Bij Support.Google.com/accounts kan ik niets tonen.
Dat heb ik zonet geprobeerd, maar helaas zonder succes. Ik verneem graag je reactie.
Ik dank en groet je vriendelijk. Anton Doove.
 

31 maart 2017 om 17:05.
Dirk Boom zegt:

Welk e-mailprogramma betreft het?
Normaliter werkt het als het vak t.b.v. het vinkje wordt aangeklikt, daarna op OK klikken.
Anders kan het een instelling zijn in het mailprogramma.

31 maart 2017 om 17:27.
doo168 zegt:

Beste Dirk Boom. Bij mijn eerste bericht kon je op de bijlage zien dat het om Gmail gaat.
Dat vinkje plaatsen en op OK klikken hielp niets. Ik deed dat vele malen evenals verifiëren.
Ik heb ook al gelezen dat de instellingen van Gmail verouderd zouden zijn, maar ik kan niet vinden waar ik het kan vernieuwen, want dan doe ik dat gelijk. Ik weet nog niet welke instelling.
Momenteel is dit voor mij wel de grote vraag. Ik verneem graag jouw reactie hierover.
Daarvoor dank en groet ik je vriendelijk. Anton Doove.
 

31 maart 2017 om 20:57.
Freedom zegt:

Voer bij gebruikersnaam eens alléén anton.doove


 

31 maart 2017 om 21:39.
Dirk Boom zegt:

Beste Anton Doove,
Het e-mailadres zag ik wel maar ik bedoelde het e-mailprogramma. Bijvoorbeeld Windows Live Mail, Thunderbird, .....

31 maart 2017 om 22:53.
doo168 zegt:

Beste Dirk Boom. Ik neem even aan,dat jouw opmerking een 1 april grap is, want jij weet dat mijn mail-adres eindigt op Gmail.com Ik zag net in het zij-scherm van Windows Mail een tip.
Die geeft aan dat de instelling van Gmail is verouderd. Ik ga eens kijken in Mail.
Mogelijk is daar iets te wijzigen om die veroudering op te heffen. Ik weet niet of dit lukt.
Helaas beschik ik niet over een Techno- knobbel, dus ik weet niet of ik het zelf kan vinden.
In dat geval stel ik mijn vraag wel bij Microsoft Community, want die weten wel meer van
Windows Mail welke ik ook liever kwijt ben dan rijk. Ik vraag dan wel of dat kan.
Hopelijk geven ze op zaterdag ook reacties op mijn vragen. Toch dank ik jou voor je reactie.
Ik groet je vriendelijk op 1 april dat alijd een linke datum blijft:-)))) Anton Doove.

1 april 2017 om 11:23.
fred612 zegt:

Kan het niet zijn dat gmail refereert aan haar nieuwe dubbele veiligheids instelling, dat kan nog gedaan worden ter verbetering ??

1 april 2017 om 11:35.
doo168 zegt:

Beste Fred612. Wat jij vraagt kan heel goed mogelijk zijn, maar ik vind dat een ontzettend ingewikkeld proces waar ik niet uit kom. Ik heb het geprobeerd, maar kom er niet uit.
Zonet heb ik mijn vraag gericht aan Microsoft Community, omdat ik de melding over de veroudering las in het activatiescherm van MAIL. Dat is van Windows.
Omdat ik die melding kreeg van MAIL, krijg ik het vermoeden dat daar de instelling- veroudering
van Gmail is te vinden en is op te heffen. Ik wacht nu op reactie van de community.
Toch dank ik jou voor je reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

1 april 2017 om 12:19.
Dirk Boom zegt:

Nee het was geen 1 aprilgrap. Het mailadres is bij gmail, het mailprogramma is ?...?
Als het gmailadres in Windows Mail is opgenomen, verwijder dan in Windows Mail het e-mailadres van gmail en breng het opnieuw in. Maak daarbij de voorkeuze Google.
Er gaat niets verloren.
Verwijderen gaat als volgt: als het mailprogramma open staat: kies de instellingen, dan 'accounts beheren', selecteer de gmailaccount, en kies bij de account voor verwijderen.

Knipsel.JPG
1 april 2017 om 12:22.
fred612 zegt:

Je mag dat ingewikkeld vinden maar zolang je het open laat blijven ze je waarschuwen als hulp.
ik heb nee gezegd en krijg die meldingen niet meer

1 april 2017 om 13:13.
doo168 zegt:

Beste Fred612. Zolang ik het systeem niet begrijp en er dus niet uitkom, blijft het open staan.
Aangezien de Microsoft Community nog niet reageert op zaterdag onderzoek ik wel wat werd
getipt door Dirk Boom en ga dus kijken bij Mail. Misschien ontdek ik daar wel wat er is te doen.
Dan volg ik de instructies van Dirk Boom en zie ik hoe het werkt. Hopelijk slaag ik er dan in.
Voor mijn begrippen is en blijft dat vernieuwen van de Gmail- instellingen toch ingewikkeld en
tijdrovend met die nieuwe extra veiligheids-instellingen. Ik heb er echt moeite mee.
Ik ervaar dat het Google Helpteam niet echt handig helpt bij vragen stellen in gerichte mails.
Helaas kon ik geen NEE zeggen,want ik wist niet wat ze bedoelden. Dat ligt dus aan mijzelf.
Voorlopig ga ik eerst de tip van Dirk Boom proberen te volgen. Ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.

1 april 2017 om 14:01.
Freedom zegt:

Anton, zie mijn bericht van 31 maart op 21:39
Freedom

1 april 2017 om 14:13.
doo168 zegt:

Beste Freedom. Wat jij zei op 331 maart j.l. heb ik geprobeerd, maar het werkte niet.
Omdat Gmail van Google is heb ik de Support willen vragen,maar die biedt er geen optie voor.
Ik kon het daar niet vinden en dat vind ik enorm onhandig van Google Support.
Ook probeerde ik het Gmail Forum, maar ook daar zag ik geen optie om vragen te stellen.
Heb jij misschien hiermee ervaring? Ik krijg nog steeds heel hinderlijk dat inlog-bordje te zien.
Helaas weet ik niet hoe ik dat kan stoppen. Dat is best zeer irritant. Je reactie is welkom.
Anton Doove.
 

2 april 2017 om 19:03.
Dirk Boom zegt:

Ik denk dat het bericht van Google uit een e-mailprogramma komt, en vermoed dat naast Windows 10 Mail nog een ander e-mailprogramma actief is, kan dat kloppen?

2 april 2017 om 19:58.
Freedom zegt:

Anton, ik lees net het laatste bericht van Dirk Boom dat de melding niet van Google komt.
Dus Anton, twee vragen; jij hebt toch een tijdje geleden Office 365 gekocht!?
(of vergis ik mij)
Daar zit ook het mailprogramma Outlook 2016 in.
Is dit programma óók actief?
Welke en hoeveel email-programma's heb jij nu op je computer staan?


 

2 april 2017 om 20:39.
doo168 zegt:

Beste Dirk Boom. Naast het Windows 10 Mail zou ik niet weten waar het anders vandaan kan komen, tenzij ik iets ben vergeten, maar momenteel wil mij dat niet te binnen schieten.
Dat kan ik beter morgen onderzoeken, want nu in de avond lukt mij dat toch niet meer.
Misschien kan ik er morgen wel hulp bij krijgen als ik weet wie dat kan zijn om dat bij mij thuis te
doen,maar dat weet ik nog niet zeker. Toch dank ik jou voor je reactie,want ik sluit het niet uit.
Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

2 april 2017 om 20:47.
Dirk Boom zegt:

Verstandig om er even hulp bij te halen. Ik denk dat het probleem goed oplosbaar is.
Succes, en ik ben benieuwd naar de afloop.

2 april 2017 om 21:38.
HenkZ zegt:

We weten nog steeds niet of het al verholpen is.

5 april 2017 om 08:53.
fred612 zegt:

Ik ben ook benieuwd. Hoe

5 april 2017 om 09:38.
Freedom zegt:

Ja,dat zou ik ook graag willen weten.

5 april 2017 om 10:04.
doo168 zegt:

Beste Henk Z en anderen. Ik zie net in het programma MAIL jullie reacties en die zijn logisch,
want ik weet zelf ook nog niets en ik weet nog niemand in mijn woonplaats die mij kan helpen.
Ik probeerde al bij het Google Gmail-forum,maar daar kom ik niets eens binnen om mijn vraag te publiceren. Het gaat daar blijkbaar heel ingewikkeld in vergelijking met vroeger.
Helaas kan ik ze ook niet bellen,want telefonisch versta ik niemand zoals ik ervaar door mijn
gehoor-verlies bij het ouder worden. Dit zit mij dus ook tegen. Het is niet anders.
Mijn huidige gehoor-apparaten snijden in mijn oorschelpen, dus die heb ik even weggelegd.
Ik probeer mij nu te concentreren en te bedenken welke maatregel ik kan nemen.
Dat is niet bepaald simpel, maar niets doen schiet ook niets op nu ik niemand telefonisch kan
verstaan, wat knap lastig is als ik iemand wil vragen,dus ik probeer iemand te mailen.
Hopelijk kan ik iemand vinden met ervaring i.v.m. Gmail-gebruik die daarover kan tippen.
Zolang ik niet bij dat Gmail-forum mijn vraag kwijt kan schiet ik niets op.
Wie weet hoe ik daar binnen kan komen en mijn inlog-probleem bekend kan maken?
Het is mij nog niet gelukt. Jullie reactie is welkom en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove.

5 april 2017 om 15:05.
kareltje zegt:

Hier kun je een vraag stellen in het Gmail-forum, Anton.

5 april 2017 om 16:01.
fred612 zegt:

of een vraag schriftelijk bij SW of een andere deskundige die je pc even overneemt? volgens mij kun je ook kiezen om gmail niet extra te beveiligen en dan is het over, heb ik ook gedaan

5 april 2017 om 16:22.
doo168 zegt:

Beste Kareltje. Ik dank je voor de link. Daar kon ik eindelijk mijn vraag kwijt met bijlage.
Het is nu wachten op de reactie die hopelijk de oplossing biedt. Het is een Gmail-topic.
Je verneemt het wel als het slaagt. Tot later dan maar en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.

 

5 april 2017 om 17:26.
Freedom zegt:

Rechtstreekse Poging!!
Anton, ga eens rechtstreeks naar WWW.GMAIL.COM en log daar in met jou bekende gebruikersnaam en wachtwoord van je Gmail die je gegarandeerd ergens genoteerd hebt.
Als dat wèl lukt ( werkt de Gmail zelf wèl) zit de fout dus in een instelling in een e-mailprogramma.
Anton, doe dit nu gelijk en reageer op dit bericht!
Ben zeer benieuwd.

5 april 2017 om 18:03.
doo168 zegt:

Beste Freedom. Na klikken op de link zie ik wel alle mails die binnenkwamen, waaronder ook de reclame-mails en nu kreeg ik ook weer die melding met vraag om een wachtwoord.

Die melding zag je als bijlage in mijn openingsbericht en in die melding kan ik klikken op het wachtwooord tot ik een ons weeg, maar het werkt voor geen meter.
Ik zou niet weten welke instelling dan fout is en waar ik dat kan vinden in Gmail.
Op mijn geplaatste vraag bij het Gmail-productforum,kreeg ik nog geen reactie.

Zij kunnen daar kennelijk geen Nederlands lezen en ik kan mijn vraag niet schrijven in de
Engels/Amerikaanse taal, dus dat forum is voor mij niet bruikbaar. Het is te beperkt.
Weet jij misschien waar ik die foute instelling kan vinden? Zodra ik dat weet schiet ik op.
In dat geval hoop ik die fout zelf op te kunnen heffen. Na mijn lunch zie ik je reactie wel.

Tot straks dan maar en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

6 april 2017 om 12:02.
Freedom zegt:

Oke Anton.
Eerst even een paar vragen;
VRAAG 1
Heb jij de oorspronkelijke gebruikersnaam en wachwoord van je gmail ergens genoteerd?

VRAAG 2

- Toen je op de link van de gmail in mijn laatste bericht klikte:
Werd toen. de gmail DIRECT geopend zonder dat je je gebruikersnaam en wachtwoord moest invullen?
Of
Na het klikken op de link moest je daar wel EERST je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren voordat je de gmail kon openen?

VRAAG 3
Klopt het dat jij een tijdje geleden Office 365 hebt gekocht ( bij de Mediamarkt ?) Of vergis is mij?
( Daar zit ook het emailprogramma " Outlook 2016 in.
Gebruik jij deze Outlook 2016 nu ook?

VRAAG 4
Heb jij je Gmail geintregeerd in een e-mailprogramma?
Zoja in welk emailprogramma?
Of open jij je gmail in de webbrowser? ( in je adresbalk)

Anton, geef een reactie op ALLE vragen en vergeet niets!!!

6 april 2017 om 12:38.
doo168 zegt:
Beste Freedom. Antwoord 1. Inderdaad heb ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord van gmail ergens genoteerd en dat wachtwoord diende ik vaak te wijzigen.
Ik heb het op een WORD- pagina geplaatst welke ik de naam gaf: Diverse Wachtwoorden.
Zo kan ik het snel terugvinden om onnodige zoektijden te besparen op iedere keer een nieuw wachtwoord te bedenken wat behoorlijk werkt. Ik ben niet handig in wachtwoorden.

Antwoord 2. Toen ik op die link klikte ging Gmail gelijk open zonder invullen van wachtwoord en gebruikersnaam. Dat ging dus wel makkelijk.

Antwoord 3.Ik heb Office 365 inderdaad bij Mediamarkt gekocht en dat was alleen een doosje waarin de code stond vermeld en daarvan probeer ik ook de outlook2016 te gebruiken.

Antwoord 4. Gmail zit bij mij wel geïntegreerd bij outlook.com of bij outlook2016 wat ik niet zeker weet en even dien te checken. Ik open Gmail niet in de webbrowser (adresbalk)
Gmail zit bij mij dus in 1 van de 2 outlooks en open ik niet in de webbrowser.

Ik sluit niet uit dat in deze handelwijze de fout kan zitten die de melding veroorzaakt,maar ik weet nog niet waar die fout kan zitten. Dat is mij nog niet duidelijk. Hopelijk weet jij nu meer.

Graag verneem ik je nieuwe reacties en ik groet je vriendelijk. Ik ga kijken waar Gmail zit. Ik vond het in outlook.com De outlook 2016 is nog niet in gebruik.

Het gebruik van outlook 2016 is een apart topic dat later aan de beurt komt.
Ik laat je nog weten in welke outlook het zit geïntegreerd. Anton Doove.
6 april 2017 om 14:05.
fred612 zegt:

Ik heb het probleem ook gehad met Gmail in thunderbird en de dubbele code voor gmail. dat werkt niet goed. Ik verander zelden het wachtwoord.
Probeer gmail eens direct te openen in chrome, dat blijft bij mij zonder wachtwoord invullen mogelijk, wachtwoord blijft staan.
Vaak krijg je als je het verkeerd doet wel een mail dat iemand geprobeerd heeft in je mail te komen, waarop je niet hoeft te reageren als je dat zelf bent.

6 april 2017 om 14:29.
Freedom zegt:

Anton,
Jij schrijft o.a. Ik laat je nog weten in welke outlook gmail geïntegreerd is.
Dat wacht ik dan nog even af.
Is die Outlook uit Office 2016 wel ingesteld en actief?

Andere vraag;
Heb jij ook nog een tweede computer/laptop of iPad?

6 april 2017 om 14:45.
doo168 zegt:

Beste Fred612. In mijn bericht aan Freedom schreef ik al dat ik Gmail in de browser kon openen zonder wachtwoord en gebruikersnaam. Mijn browser is Firefox. Dat gaat prima.
Blijkbaar zit de fout ergens anders en dat wordt nu door Freedom bekeken op basis van de
gegevens die ik hem al schreef. Ik wacht nu geduldig op zijn reactie.
Toch dank ik jou voor je meedenken, wat ik absoluut waardeer en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.

6 april 2017 om 14:46.
fred612 zegt:

Outlook.com wordt bedoeld het simpele gratis programma en outlook2016 het uitgebreidere dat er uitziet als word van office.
Het '' kon '' is dus eigenlijk''kan''.

6 april 2017 om 15:12.
Freedom zegt:

fred612, het is géén taalles.
Freedom

6 april 2017 om 15:21.
Freedom zegt:

Anton,
Andere vraag;
Heb jij ook nog een tweede computer/laptop of iPad?
Dan kan je heel gemakkelijk controleren of je gebruikersnaam en wachtwoord goed is.
Ga op een ANDERE computer/laptop of iPad in de browser naar www.gmail.com
en log daar in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je ergens genoteerd hebt.
Als jou gegevens op die andere computer geaccepteerd worden weet jij zeker dat die gegevens nog steeds juist zijn.
 

6 april 2017 om 15:22.
fred612 zegt:

er staat 14.46 openen met firefox gaat prima. daar kan hij de server instellingen toch ook lezen?

6 april 2017 om 15:27.
doo168 zegt:

Beste Freedom. Helaas heb ik geen 2e PC of Laptop,maar wel een smartphone, wat ik te smal vind voor het doel wat jij noemt en met die smartphone ben ik zelf nog niet echt handig.
Mijn smartphone is de Samsung Galaxy J3 2016, waarop ik kan typen met een styluspen.
Dit werkt niet echt snel omdat ik met mijn onvaste hand die styluspen dien te beheersen.
Ik neem daar echt de tijd voor,zodra ik de gelegenheid kan vinden, want ik wil heel graag goed
met die smartphone en styluspen overweg kunnen. Ik wil dit graag goed kunnen beheersen.
Uiteraard kan ik met de smartphone niet hetzelfde doen als met PC of Laptop.
Ik weet niet of ik ooit een Laptop kan kopen i.v.m. mijn diverse omstandigheden.
Voor mij is dat een topic voor een later stadium,waarvan ik nog niet weet wanneer dat is.
De actie die jij noemt kan ik dus nog niet uitvoeren. Ik zal dus een andere optie nodig hebben.
Voorlopig weet ik nog niet welke optie, maar dat lees ik wel in je nieuwe reactie.
Tot straks dan maar en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

6 april 2017 om 15:56.
Freedom zegt:

Anton, wanneer je internet op je mobiele telefoon hebt kan je ook op je mobiele telefoon inloggen op www.gmail.com
Probeer het maar en dan zal je het zien dat het daar ook op werkt.
Freedom

6 april 2017 om 16:04.
doo168 zegt:

Beste Freedom. Ik heb even gekeken en zag dat mijn Gmail-adres goed stond maar de link die jij
gaf als www.gmail.com werkte niet. Het gaf geen resultaat.Er staat wel het volgende:

http://www.google.com/profiles/... Op mijn smartphone werkt deze link ook niet.
Op mijn PC zal deze link denk ik wel werken. Dat verneem ik dan wel na de maaltijd.
Ik wens jou en anderen ook smakelijk eten en ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove.

6 april 2017 om 16:40.
Dirk Boom zegt:

Ik zou er even wat hulp bijhalen, bijvoorbeeld SeniorWeb hulp aan huis. Dit is via de website van SeniorWeb te vinden. Of via een Seniorweb Leercentrum, te vinden door op deze link te klikken. Meestal is er wel iemand te vinden die even langs wil komen.

6 april 2017 om 19:00.
doo168 zegt:

Beste Dirk Boom. De SeniorWeb Hulp komt niet meer bij mij aan huis en dat is ook niet nodig,
want in de afgelopen middag kreeg een Engelstalige mail van een zekere Nina bij Google.
Gelukkig had deze mail een vertalings-optie in "krom"Nederlands die mij wees op de Cookies.
Deze cookies kan ik beter eerst ruimen,want dat zou 1 van de oorzaken kunnen zijn,maar ook een andere handeling kan nodig zijn waarover ik niet in het Engels kan antwoorden.
Nina wou mij graag verder helpen, maar ik kan haar niet in het Engels terug antwoorden.
Het wordt nu te laat voor mij om er nog wat aan te doen, maar morgen na de boodschappen
kan dat weer wel en laat ik het vanavond met rust. Ik dank je voor je reactie.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.

6 april 2017 om 21:08.
doo168 zegt:

Beste Mensen. Hieronder staat in het Engels wat Nina zegt van Gmail Help met vertaal-knop.
Helaas kan ik niet in het Engels antwoorden,maar misschien begrijpt iemand wat er wordt bedoeld. Ik wacht graag op reacties waarvoor ik vriendelijk dank. Anton Doove. Hi Anton,

 
Welcome to the Gmail Help Forum!
 
I understand that you're looking out for channels to help, and I'm more than happy to help you on this repeated log in notification you're receiving.
 
From the screenshot attached, it appears that the notification asks you to enter your username and password. Could you let me know if you tried accessing Gmail on a different browser like Google Chrome or Internet Explorer? I'd suggest you check if the similar password prompt persists in the other browsers as well.
 
Further, in order to narrow down the issue to the browser you are current using (Firefox), let's try some steps and see if this helps in preventing the notification:
 
1. Restart/Update your current browser.
2. Clear cache, cookies and browsing history. Please click on the hyperlinked words here for a step wise guidance on how to clear cache,data and cookies.
3. Try and check if you're receiving the password prompt on an incognito mode.
4. Do you have any browser extensions enabled in your browser? Try disabling them and check if the notification continues.
 
Please let me know if you're able to try the steps and if they help, share your findings.
 
If the issue continues to persist. I shall investigate it further.
 
Best,
Nina
7 april 2017 om 14:14.
Freedom zegt:

doo168 says: Beste Mensen. Hieronder staat in Het Engels wat Nina says van Gmail Help voldaan Vertaal-knop. Helaas Kan ik niet in Het Engels Antwoorden, Maar Misschien begrijpt iemand wat er Wordt bedoeld. Ik wacht Graag op reacties Waarvoor ik Vriendelijk dank. Anton Doove.

Hallo Anton,
Welkom op de Gmail Help Forum! Ik begrijp dat u op zoek bent naar kanalen om te helpen, en ik ben meer dan blij om u te helpen op deze herhaalde log in melding u ontvangt. Vanaf het screenshot bevestigd, lijkt het erop dat de melding vraagt ​​u om uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Kunt u me laten weten als u geprobeerd toegang tot Gmail op een andere browser, zoals Google Chrome of Internet Explorer? Ik stel voor dat u controleren of het vergelijkbare wachtwoord prompt aanhoudt in de andere browsers ook. Verder, met het oog op een beperking van de uitgifte aan de browser je huidige gebruik (Firefox) zijn, laten we proberen een aantal stappen om te zien of dit helpt bij het voorkomen van de melding: 1. Start / Update uw huidige browser. 2. Duidelijke cache, cookies en browsegeschiedenis. Klik op de hyperlink woorden hier voor een stapsgewijze aanwijzingen over hoe cache, gegevens en cookies te verwijderen. 3. Probeer en controleer of u het wachtwoord wordt gevraagd u ontvangt op een incognito-modus. 4. Heeft u browserextensies ingeschakeld in uw browser? Probeer ze uit te schakelen en controleer of de melding blijft. Laat het me weten als je in staat om de stappen te proberen bent en als ze te helpen, geef ons uw bevindingen. Als het probleem blijft aanhouden. Ik zal het verder te onderzoeken. Beste, Nina
Anton, vraag nu thuishulp van het Seniorweb aan.

7 april 2017 om 14:51.
doo168 zegt:

Beste Freedom. Weet jij waar ik Duidelijke cache, cookies en browsegeschiedenis. in Firefox kan vinden en wat kan ik ermee doen? Ik weet wel dat het RUIMEN gaat betekenen.
Ik weet alleen niet in welke mate dat het beste is. Mogelijk de CCleaner laten werken.
Alleen weet ik niet waar dat kan in Firefox, dan wel dat het niet nodig is in Firefox.
Hopelijk werkt het als ik ccleaner download en laat werken. Dan stopt die inlogmelding ook?
De pagina over incognito-modus is Engelstalig, dus die laat ik met rust want ik weet niet wat dat allemaal kan betekenen dan alleen weer vertaalwerk waarmee ik nog niets weet.
Ik dank je voor je reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

7 april 2017 om 15:44.
kareltje zegt:

In Firefox, in de balk boven bij Extra-Opties-Privacy kun je de cache, cookies en browsergeschiedenis laten wissen.

7 april 2017 om 15:57.
doo168 zegt:

Beste Kareltje. Ik heb vanmiddag die balk niet kunnen vinden in Firefox, maar daarna heb ik de
Ccleaner gedownload en laten werken. Het gevolg is dat er 3.325 MB aan rommel weg is.
Ondanks dit werk krijg ik toch nog steeds die inlog-melding van Gmail op ongewenste tijdstippen en plekken waar ik zit te schrijven. Dat is zeer irritant. Ik kan Nina niet mailen.
Naar Nina van Gmail-help kan geen vragen in het Engels stellen over de Incognito-modus,
want dat artikel staat ook in het Engels geschreven. Dat krijg ik zelf niet vertaald.
Ik weet dus niet waar dat topic over gaat, laat staan dat ik die instructies kan proberen.
Dat vind ik heel erg lastig van Google met Gmail. Weet jij daartoe een oplossing?
Na vertaling kan ik met die eventuele tips hopelijk die storende inlog-melding stoppen.
Ik wacht graag op je reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

7 april 2017 om 21:24.
kareltje zegt:

Incognitomodus gebruik je vast niet. Dat is klikken op de 3 streepjes rechtsboven in Firefox. Dan op Nieuw privé-venster.

Die balk met Extra, daar moet je voor rechts klikken in de balk waar ook afsluiten staat.
Dan Menubalk aanvinken.

.JPG
7 april 2017 om 21:42.
Rob58 zegt:

Is het mogelijk dat u een zogenaamd app wachtwoord moet aanmaken van Google?
u kunt via DEZE link meer lezen over het genereren van de 16 tekens lange app wachtwoorden.
wellicht biedt dit de oplossing.

Rob.

8 april 2017 om 07:03.
Freedom zegt:

Goedemorgen Rob58,
Ik denk dat jou suggestie hier niet van toepassing is.
Mvg Freedom

8 april 2017 om 08:32.
Rob58 zegt:

Goedemorgen Freedom,

jammer maar helaas dus. Ik kwam op het idee uit eigen ervaring met deze melding. Ik hoop dat de oplossing snel gevonden word.
Voor allen een fijn weekend.

Rob.

8 april 2017 om 09:09.
doo168 zegt:

Beste Kareltje. Met Microsoft vertaling ontdekte ik dat die Incognito modus te maken heeft met
Chrome van Google en dat is niet mijn favoriete browser,dus dat gebruik ik inderdaad niet.
Zoals je al las van mij heb ik met ccleaner al 3.325 MB opgeruimd aan Cookies en meer troep.
Ondanks dat ruimen heb ik nog steeds last van die terugkerende inlog-melding en ik weet niet
hoe ik dat kan stoppen, want dat is zeer irritant, dus ik stel een tekst op in de Ned.Tl. en laat dit met Microsoft vertalen in het Engels om dat aan Nina te versturen. Dat duurt wel langer.
Ondertussen blijft die melding wel vervelend hinderen.Ik ga nu lunchen en nadenken.
Ik dank jou voor je reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

8 april 2017 om 12:59.
Freedom zegt:

Anton,
Lees de berichten van Kareltje van 7 april 15,57 uur en 21,42 uur nog eens heel aandachtig .
Daar staat hoe je in Firefox Duidelijke cache, cookies en browsegeschiedenis kan wissen
DOE DIT NU ÉÉRST !!!!!!!!!!!!
Anders komen wij echt niet verder !!
Grote "KANS"dat het daardoor opgelost kan worden.
Bij jou ligt nu de bal!

8 april 2017 om 13:35.
doo168 zegt:

Beste Freedom. Als je mijn berichten goed had gelezen, kon je weten dat ik dit reeds heb gedaan
met Ccleaner. Is dat dan niet hetzelfde als wissen? Helaas weet ik niet of dit hetzelfde is.
Hierover heb ik wel twijfels. Ik weet niet of dat wissen een verschil is met de Ccleaner-werking.
Ik ga er wel nog naar kijken in de hoop dat het mij duidelijker wordt en kom er nog op terug.
Tot straks dan maar. Anton Doove.

8 april 2017 om 14:22.
Freedom zegt:

Ccleaner is heel iets andere dan Duidelijke cache, cookies en browsegeschiedenis wissen.
Lees de berichten van Kareltje van 7 april 15,57 uur en 21,42 uur nog eens heel aandachtig .
Daar staat hoe je in Firefox Duidelijke cache, cookies en browsegeschiedenis kan wissen
Verder kan ik je helaas niet helpen, misschien is er iemand anders die dat wel kan.
Freedom

8 april 2017 om 14:51.
fred612 zegt:

anton ik moest even wat oude adressen opzoeken in en oude OFFICE OUTLOOK en bij sluiten kreeg ik hetzelfde scherm als helemaal boven. Heb je soms een oude off outlook die je niet gebruikt maar die wil communiceren/symchroniseren?

8 april 2017 om 16:26.
doo168 zegt:

Beste Freedom en Kareltje. Ik heb dat voorbeeld bekeken en zie nu de Menubalk staan met daarin de tab Extra en Geschiedenis, maar er staat niet bij HOE ik kan wissen.
Wel zie ik op de tab Geschiedenis het begrip Recente Geschiedenis. Daarin kan ik kiezen.
Dat kan uit: 1.Laatste uur, 2 Laatste 2 uur, 3 Laatste 4 uur, 4 Vandaag en 5 Alles.
Wat kan ik hier het beste kiezen? Dat gaat alleen over Geschiedenis. Geen Cache en Cookies.
De overige Tabs vermelden niets over het ruimen van Cache en Cookies.
Als deze 2 alsnog geruimd kunnen worden, zou dat toch al door Ccleaner zijn gedaan, mits er nog een andere optie bestaat die ik nog niet weet dan wel ben vergeten. Dat kan best.
Jullie reacties hierover zijn welkom,waarop ik graag wacht en ik groet jullie vriendelijk.

Anton Doove.

8 april 2017 om 16:28.
kareltje zegt:

Anton, Extra- Opties- Privacy. Geen vinkje bij het onderste hokje.

.JPG
8 april 2017 om 16:38.
doo168 zegt:

Beste Fred612. Bij mijn weten is dat niet het geval, want ik heb zowel de standaard outlook.com
als de outlook uit Office2016. Het gaat hier niet om outlook,maar om Gmail.com
De Gmail.com levert het probleem. Lees echter maar mijn reactie aan Freedom en Kareltje.
Hun reactie zal ik straks wel zien en dat uitvoeren. Toch dank ik je voor je reactie. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
 

8 april 2017 om 16:42.
kareltje zegt:

Waar jij bedoelt kun je ook alles wissen, maar dan komt het steeds terug.

.JPG
8 april 2017 om 16:44.
doo168 zegt:

Beste Kareltje. Ik zal die optie dus niet gebruiken, maar de linken in deze zin die boven de hokjes
staat: uw recente geschiedenis wissen of individuele cookies verwijderen

Kan ik op beide linken klikken? Als dat juist is doe ik dat, dus ik wacht op je reactie.
Ik zie je reactie wel na het eten wat mijn vrouw blijkbaar al klaar heeft staan zoals ik ruik:-))))
Tot straks dan maar en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

8 april 2017 om 17:07.
kareltje zegt:

Geschiedenis automatisch verwijderen had ik al verteld.
De cache legen ook bij Extra- Opties- Geavanceerd. Zoals onder.
Cookies van derden accepteer ik niet bij Privacy, de rest zit me niet in de weg, ook bij Gmail niet.

.JPG
8 april 2017 om 17:35.
doo168 zegt:

Beste Kareltje. Jij toont nu iets,wat bij mij niet voorkomt bij Extra,Opties,Geavanceerd.
Bij mij staat op de pagina Privacy niets over cookies van derden vermeld. Dat is dus weg.
Ik heb dat dus verwijderd middels die 2 linken die ik je al toonde. Ik weet verder niets meer.
Voorlopig heeft het niet geholpen om die terugkerende inlog-melding van Gmail te stoppen.
Blijkbaar is er toch een nieuwe aanvullende handeling nodig,maar ik weet niet welke dat is.
Ik verneem dat graag van jou of een ander clublid. De inlog-melding vraagt om wat bekend is.
Dat is mijn gebruikersnaam en wachtwoord en die staan al vermeld voor de volgende server.
Ik dank je voor je reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

8 april 2017 om 21:25.
kareltje zegt:

Je moet op het tabblad Netwerk zitten om de cache te legen.
Dat bij Privacy geen cookies van derden staan is vreemd.

.JPG
8 april 2017 om 23:38.
doo168 zegt:

Beste Kareltje. Kijk maar op de bijlage die toont wat er is te lezen. Geen Cache te vinden.
Voordat ik vanmiddag weg ben naar de samenkomst van het Leger des Heils,zal ik nog een screen maken van wat ik zie bij Privacy. Misschien ontdek jij dan wat anders. Dat weet ik niet.
Ik ga die screen nu maken en zal het je daarna nog tonen voordat ik mij klaar kan maken voor de
fietstocht naar het korps in mijn woonplaats Zoetermeer en zodra ik terug kom meld ik mij weer.
Tot straks. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Geavanceerd-Netwerk.JPG
9 april 2017 om 10:50.
doo168 zegt:

Beste Kareltje. Deze bijlage toont de Privacy-pagina. Deze toont geen Cookies van derden.
Ik weet niet of ik wellicht nog ergens anders op kan klikken wat hiermee te maken heeft.
Dat verneem ik dan nog wel zodra ik terug ben van het korps, want mijn vrouw en ik zijn soldaten van dat korps als kerkgemeenschap waar wij graag naar toe gaan,zo lang dat kan.
Zodra ik weer thuis ben lees ik graag je reacties over de 2 bijlagen, waarna ik verneem wat ik
eventueel verder kan doen om die terugkerende inlogmelding eindelijk te kunnen stoppen.
Ik dank je voor je reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Privacy-Infopagina.JPG
9 april 2017 om 11:18.
kareltje zegt:

Pijltje aanklikken, Anton.

.JPG
9 april 2017 om 11:30.
doo168 zegt:

Beste Kareltje. De pagina die jij toont is bij mij niet te zien, dus je tip werkt niet.
Wel kreeg ik bij Microsoft Community deze opmerking die mij aan het denken zet.: "Maar de reden dat je het waarschijnlijk overal te zien krijgt, is omdat je je Gmail-account als Microsoft Account gebruikt. Dus wanneer jij met je Microsoft Account inlogt hier op het forum, krijg je weer die melding te zien". Ik weet niet hoe dat kan en waar die fout dan zit.
Inderdaad ondervind ik bij die community ook die irritante terugkerende Gmail- inlogmelding. Dat is vreselijk balen, dus ik vraag mij af waar ik die fout kan vinden. Ik had er geen erg in.
Uiteraard wil ik die fout uit de weg ruimen,maar hoe en waar vind ik dat? Hopelijk weet jij het.
Je reactie is van harte welkom en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

 

10 april 2017 om 16:17.
kareltje zegt:

Anton, die pagina laat je zien 9 april 2017 om 11:18.
Firefox onthoudt jouw geschiedenis en daar staat een pijltje naast!

10 april 2017 om 16:25.
doo168 zegt:

Beste Kareltje. Jij toont mij die datum en zegt dat er een pijltje naast staat. Dat is op Privacy.
Wat kan ik daarmee? Bij mij op Firefox staat het niet zoals bij jou.Toch heb ik de nieuwste versie.
Hiermee weet ik nog niet of er nog ergens vinkjes kunnen worden verwijderd.
Ik ga de PC nu sluiten om te eten, maar kom er daarna wel op terug. Tot straks dan maar.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.

10 april 2017 om 17:03.
HenkZ zegt:

Ik zie veel suggesties
Maar is het probleem al opgelost

10 april 2017 om 20:37.
doo168 zegt:

Beste HenkZ. Dat is een hele goede vraag. Het is nog niet opgelost, maar ik werk er wel aan.
Dat gaat gewoon stap voor stap, waarmee ik morgen ook weer verder ga.
Ik doe dat na de boodschappen op de fiets voor de nodige beweging om niet te verstijven.
Zo krijg ik ook nog wat frisse lucht binnen, waardoor ik weer beter kan bedenken hoe ik op de PC die problemen het beste kan oplossen, want het blijft wel mijn aandacht houden.
Nu vanavond lukt het toch niet meer met een vermoeid hoofd. Morgen zie ik wel weer verder.
Dan wordt het opnieuw contact opnemen met Google om de inlog-melding van Gmail op te lossen waartoe ik wel vertaalhulp nodig heb, want dat kan alleen in het Engels/Amerikaans.
Google forum is alleen in die taal te benaderen en die taal ben ik niet meester.
Morgen stel ik mijn tekst op en laat dat vertalen door iemand met ervaring. Zo blijf ik bezig.
Ik dank je voor je prima vraag en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

10 april 2017 om 21:25.
Freedom zegt:

Wanneer ik zo in het bericht ( 10 april 16:17 uur van Anton lees;
Ga ik "VERMOEDEN" dat zijn gmail ingesteld staat met de
Microsoft account met het daarbij behorende gebruikersnaam en wachtwoord.
En dat dat de melding veroorzaakt.
De gmail moet ingesteld staan met de gmail account met het daarbij behorende gebruikersnaam en wachtwoord!
Wanneer de gmail geïntrigeerd is , staat er in Outlook 2016 en/of een andere email-programma misschien een verkeerd account ingesteld voor gmail of de gebruikersnaam en wachtwoord onjuist ingevoerd.
Het is maar een vermoeden.

Overigens blijf ik het vreemd vinden dat IN zijn gebruikersnaam ÓÓK "@gmail" ​​​​​​staat? (Zie zijn printscreen)
Dat is inderdaad volgens mij ook al niet juist!
( ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten)

Een gmail-account en een Microsoft-account zijn TWEE VERSCHILLENDE accounts.
Om
een gmail-account en/of een Microsoft-account te maken, kan je bijvoorbeeld gebruik maken van een bestaand gmail-account.
Stel je hebt een gmail-account ten name van "anton@gmail.com met het wachtwoord; 12345, de naam van deze account kan je ook gebruiken om een Microsoft_account aan te maken.
Deze Microsoft-account wordt dan "anton@gmail.com met ander
wachtwoord ; ( bijvoorbeeld " abcdf")

Dus de gmail-account wordt dan "anton@gmail.com met wachtwoord 12345
en
Microsoft-account "anton@gmail.com met een ander wachtwoord "abcd"

De naam van de twee accounts zijn het zelfde, maar de wachtwoorden niet.

10 april 2017 om 21:46.
doo168 zegt:

Beste Mensen. Ik wil mijn vraag over deze "stalkende" melding in het Gmail-forum plaatsen.
Dat kan alleen in de Engels/Amerikaanse taal die ik niet of nauwelijks beheers.
Is er iemand die ervaring heeft met deze taal om mijn tekst te vertalen?
Kan en mag ik iemand privè mijn Nederlandse tekst sturen ter vertaling?

Een link naar een ander Forum in de Ned.Tl. mag ook ook wel als dat andere forum bekend is met Gmail van Google. Hopelijk kan dat andere forum mij wel verlossen van die "stalker".
Ik dank alvast voor de reacties en ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove.

11 april 2017 om 16:29.
Freedom zegt:

Anton, heb je al een reactie van gmail-help of een andere oplossing ontvangen!

15 april 2017 om 19:55.
Dirk Boom zegt:

Beste Anton,
Hulp thuis lijkt mij beter.
Er zijn nu al 75 reacties op de vraag gekomen, de mijne is nr 76.

15 april 2017 om 21:39.
kareltje zegt:

Heb je dit niet gelezen Dirk?
doo168 zegt:
Beste Dirk Boom. De SeniorWeb Hulp komt niet meer bij mij aan huis en dat is ook niet nodig,
6 april 21.08

15 april 2017 om 22:10.
Dirk Boom zegt:

Dat heb ik gelezen Kareltje, toch lijkt mij assistentie wenselijk. Ik woon er zelf te ver weg voor.
78 reacties ....

15 april 2017 om 23:17.
Freedom zegt:

Dirk, vandaar dat ik mijn vraag (in mijn bericht van 15-4- (19:58) aan Anton heb gesteld.
Jij schrijft in jou laatste bericht dat je te ver woont om Anton te assisteren.
Maar Dirk voor jou als expert is het toch een (klein) "paas"eitje om hem te assisteren via TeamViewer !
Met TeamViewer woon je nóóit ( een brug ) te ver maar altijd dichtbij.
Dus Dirk pak je kans....... !!

16 april 2017 om 09:25.
doo168 zegt:

Beste Mensen. Na vandaag met mijn vrouw bij onze dochter en kleinzoon te hebben gegeten,
bracht zij ons weer thuis met haar auto en zag ik de reacties die ik goed heb begrepen.
Het wordt nu echter te laat om er op in te gaan, dus dat doe ik op 2e Paasdag, maar ik kan wel
alvast opmerken dat ik die reacties logisch vind en ik ben er ook helemaal mee eens.
Ik heb dit topic vandaag met rust gelaten, want het werd mij wel even teveel, dus enige uren bij onze dochter en kleinzoon is dan een welkome onderbreking. Concentratie op dit topic is voor mij nu onmogelijk, dus ik kom er morgen op terug.
Ik dank jullie voor de reacties en ikk groet jullie vriendelijk. Anton Doove.
 

16 april 2017 om 21:30.
doo168 zegt:

Beste Mensen. Hier ben ik weer en reageer eerst naar Freedom over 3 topics.
1. Jij had het over Gmail en Microsoft en daarin heb jij gelijk. Dat klopt helemaal.
2. Jouw vermoeden over de instelling van Gmail bij Microsoft zou ook best juist kunnen zijn.
Dat wil ik vandaag graag onderzoeken als ik weet hoe ik dat het beste kan doen.
3. Ik heb van Gmail zelf nog geen reactie ontvangen vanwege mijn gemis aan taalkennis.
Zie hiertoe mijn bericht van 11 april 2017 om 16:29. Daarin vroeg ik om vertaling.
Ik kreeg daarover nog geen reacties. Van ene Nina bij het Gmail-forum kwam wel bericht.
Helaas kan ik haar niet antwoorden in de Engels/Amerikaanse taal,want die beheers ik niet.
Ik heb wel een tekst in de Nederlandse Taal klaar staan ter vertaling, maar ik weet nog niet wie dat wil doen. Dat is misschien niet nodig als het onderzoek van mijn Topic 2 slaagt.
Ik kies er dus liever voor om topic 2 uit te voeren om te zien of dat helpt en dan is Teamviewer ook niet nodig want de update vertraagde bij mij de werking van Windows 10.
Daarom staat Teamviewer niet meer op mijn PC want die werkt bij mij veel te Professioneel.
Teamviewer is m.i. alleen beter geschikt voor bedrijven en niet voor de Particulier.
Dit zijn momenteel mijn huidige ervaringen en wat ik er eventueel zelf aan kan doen.
Met de vertalingen over en weer zou ik af kunnen dwalen van het eigenlijke probleem.
Ik wil wel nagaan of jouw vermoeden juist is en dat zou best eens kunnen kloppen.
Weet jij hoe ik dat het beste kan onderzoeken? Dan wacht ik graag op jouw nieuwe reactie.
Ik dank je daarvoor met mijn vriendelijke groeten. Anton Doove.

17 april 2017 om 13:37.
Freedom zegt:

Anton,
Dit is helaas mijn laatste poging.
Misschien staat er in het mailprogramma Outlook 2016 uit Office 365 iets verkeerd.
Dus verwijder ( tijdelijk) het programma Office 365 via het configuratiescherm/ Programma's en onderdelen.
Zoek met het vergrootglas ( tweede icoontje op de taakbalk) het configuratiescherm op en klik op Programma's en onderdelen.
klik dan met je rechter muisknop op Office 365 en kies voor verwijderen.

Kontroleer gelijk of er nog oude versies van outlook uit een office-pakket op je computer staan.
Verwijder die dan óók!


Nadat je het programma verwijderd hebt laat je de computer opnieuw opstarten.
Wanneer de computer opnieuw opgestart is ga je VIA www.gmail.com naar jou gmail en verzend een bericht.
Nu ben ik benieuwd of je die melding nog krijgt.

18 april 2017 om 10:01.
doo168 zegt:

Beste Freedom. Dit kan inderdaad heel misschien een optie zijn om te testen of dit werkt.
Hierbij neem ik aan dat de bestanden in hun mappen blijven zitten. Kan dat kloppen?
Zo ja, dan zal ik na die test met Gmail ook die Office 2016 weer installeren middels de code die ik in het doosje heb bewaard en die staat hier bij mij naast de Flatscreen.Dat staat klaar.
Ondertussen kopieer ik jouw tekst en plak het op een lege WORD-pagina om uit te printen
Vanuit de geprinte tekst naast mij kan ik dan uitvoeren wat jij adviseert. Dat is mijn werkwijze.
Anders zou ik alles weer vergeten. Ik wacht echter wel op jouw reactie over die bestanden.
Tot straks dan en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

18 april 2017 om 13:59.
Freedom zegt:

Anton, voer mijn beschrijving EXACT uit !!!
Je raakt gegarandeerd NIETS kwijt van bestanden en mappen in je gmail en outlook.com.

Je verwijderd ALLEEN HET PROGRAMMA Office 365 en eventueel andere oude Office programma's !!!!!
"De haven is nu hopelijk in zicht"

18 april 2017 om 14:20.
doo168 zegt:

Beste Freedom. De bijlage toont wat ik vond door klikken op Pictogram van Microsoft 2016.
Dit Pictogram stond op mijn bureaublad welke ik was vergeten. Op die bijlage zag ik een fout.
Helemaal onderaan staat iets achter mijn mail-adres, wat er m.i.niet hoort te staan.
Ik weet niet op welk tabblad deze fout is ontstaan. Zodra ik dit weet kan ik het verwijderen.
Het is mij ook niet bekend of dit Pictogram op het bureaublad thuis hoort.
Als ik het programma nu ga verwijderen is dat Pictogram ook weg. Het wees mij de weg.
Die bijlage toont dus enige tabbladen, waarvan er op 1 tabblad de extensie-fout ontstond.
Ik weet nog niet welk tabblad dat is, maar wellicht kun jij het ontdekken en mij melden.
Daarna kan ik dat tabblad aanklikken om daar die fout te verwijderen. Hopelijk helpt dat.
Je reactie is welkom en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

AccountinstellingenE-mail2016.JPG
18 april 2017 om 15:19.
Freedom zegt:

Anton jij schrijft;
Die bijlage toont dus enige tabbladen, waarvan er op 1 tabblad de extensie-fout ontstond


In jou laatste printscreen zie ik geen extensie-fout .
Maak nu eerst een printscreen van die extensie-fout.

Als je die extensie-fout niet kan vinden; voer dan mijn beschrijving van 10:01 uur uit

18 april 2017 om 15:40.
doo168 zegt:

Beste Freedom. Deze bijlage toont de outlook gegevens-bestanden. Je ziet mijn Gmail-adres.
Het staat dan genoteerd met gmail.com.ost. Ik dacht dat het .OST een fout was. Dat blijkt nu niet zo te zijn,maar ook dat zal wel een reden hebben. Dit zie ik voor het eerst.
Ik zie het ook bij de andere mail-adressen staan,behalve bij de HCC die .PST gebruikt.
Deze extra extensies kende ik nog niet. Ik weet niet of dit de oorzaak is van mijn "stalker".
In elk geval komt mijn gmail-adres wel in dit rijtje voor. Misschien zie jij hier wel de oorzaak.
Dat verneem ik graag voordat ik de Office 2016 verwijder of mijn Gmail-account.
Ik weet nu niet wat beter is. Graag verneem ik jouw inzicht. Ik dank en groet je alvast.
Anton Doove.

outlookgegevens-bestanden.JPG
18 april 2017 om 17:07.
Freedom zegt:

Anton, ik zie niets verkeerd in je laatste printscreen.

Voer nu dan mijn beschrijving van 10:01 uur exact uit.

( later moet je Office 365 weer opnieuw installeren en instellen er van uitgaande dat je dat weet)


Dit is de laaste keer . Ik heb het graag gedaan en geef nooit gauw op maar nu is het toch zover gekomen, dit is dus het einde van mijn verhaal en stop nu met deze ondersteuning.
Ik wens je veel succes.
Freedom

18 april 2017 om 17:21.
Freedom zegt:

AANVULLING op mijn bericht van 18-4/ 17:21 uur


Doe dit vóórdat je het programma "Office 365 verwijderd.


Kontroleer alle e-mail-mailinstellingen van alle accounts in je Outlook.

Ga naar het scherm dat in jou bericht van 18 april 15,19 uur staat.

- Selecteer (Klik even kort") PER ACCOUNT" en klik dan op wijzigen.
- Dan krijg je een scherm waar jou instellingen staan .
- Klik dan op "Accountinstellingen testen"
( de accountinstelling wordt getest)
Wanneer de test goed is kom je weer terug in het vorige scherm.
-Klik dan op annuleren
Zo kontroleer je "PER ACCOUNT" op goede werking.
Wanneer er ergens een fout zit, zie je direct in welk account de fout zit en loop dan alle account-instellingen van dat account in dit scherm na.

accounttesten.jpg
19 april 2017 om 07:43.
Dirk Boom zegt:

Reactie op bericht van Anton Doove 18 april 17:07:
In de bijlage staat een plek van de gegevens-bestanden weergegeven. Dit is correct, het eindigen op .ost is normaal. Dus hier zit niet het probleem en het verwijderen van Outlook 2016/365 lijkt mij dan ook niet direct nodig. Verder: de enige account die een probleem geeft is gmail.
Ik heb 3 vragen:
Vraag 1. Als in Outlook 2016 geklikt wordt op de tab 'Verzenden/ontvangen', en dan op 'Alle mappen verzenden/ontvangen', komt dan de boodschap tevoorschijn waarmee dit allemaal begon (= de vraag om het wachtwoord)?
Vraag 2. Na klikken op 'Alle mappen verzenden/ontvangen' komt een schermpje tevoorschijn waarin de voortgang is te zien. Kijk daar eens hoe het gaat. Als alles goed gaat, is het scherm even bezig en komt de melding dat alles klaar is. Als het misgaat, dan is op deze plek te zien met welk mailadres het misgaat.
Als de vraag om het wachtwoord komt, dan is duidelijk dat het probleem in Outlook zit, vermoedelijk in de instellingen (Freedom geeft vanmorgen om 07:43 uur aan hoe dit nader is te testen). Als de vraag niet komt, dan zit het probleem ergens anders.
Vraag 3. Ik dacht dat direct inloggen via Firefox wél lukt zonder dat de boodschap komt. Klopt dat? Zo ja dan zit daar niet het probleem.

Knipsel.JPG
19 april 2017 om 11:03.
Freedom zegt:

Ja Dirk, in mijn bericht van 6-4 /12:34 uur heb ik ook gevraagd wanneer hij gmail rechtstreeks inlogt in de webbrowser.

Anton reageerde in zijn bericht van 6-4 / 1405;
Antwoord 2. Toen ik op die link klikte ging Gmail gelijk open zonder invullen van wachtwoord en gebruikersnaam. Dat ging dus wel makkelijk.

Dus dan ga ik er vanuit dat de fout in de instellingen van Outlook zit.

19 april 2017 om 12:24.
Niekie zegt:

Ik zie in de reactie van Antoon van 6 april 12.02 uur staan:

""doo168 zegt:
Beste Freedom. Na klikken op de link zie ik wel alle mails die binnenkwamen, waaronder ook de reclame-mails
en nu kreeg ik ook weer die melding met vraag om een wachtwoord. ""


Dus ook via de webbrowser krijgt hij die melding.
Resume: De fout zit in het account bij Google.

Probeer eens of "Autenticatie in 2 stappen aanstaat bij Gmail en zo ja, schakel dat eens uit.
Uitschakelen kan via deze site.

Verder vind ik dat Antoon externe hulp moet inschakelen, want dit gaat zo niet werken.

Niek

19 april 2017 om 19:17.
Freedom zegt:

Ja Niek je hebt gelijk, in het bericht van Anton 6 april 12.02 uu staat inderdaad dat hij daar ook weer die melding krijgt.
Ik heb daar denkelijk overheen gelezen!!
Ik hoop dat dit probleem nu voor Anton ook opgelost wordt.
Dus in dit geval zaten alle helpers toch op het verkeerde spoor.
Zelf heb ik dit probleem niet, maar sla die link wel op op mijn pc.
Deze deze mogelijkheid kende ik niet, nu wèl.
Niek bedankt ik heb weer wat geleerd!
Gr,Freedom

.

19 april 2017 om 20:04.
Dirk Boom zegt:

Dan is het na deze kleine onderbreking wellicht een idee dat Anton nog antwoord geeft op mijn vragen van 19/4 om 11:03, dan staat de informatie bij elkaar.
Maar als het uitschakelen van 'Authenticatie in 2 stappen' de oplossing is, dan hoeft dat natuurlijk niet meer.
Verder eens met Niek betr. externe hulp (al 2x geadviseerd). Ik heb daartoe via mail aan SeniorWeb gevraagd of zij daar vorm aan kunnen geven (antwoord komt waarschijnlijk nog).

19 april 2017 om 22:46.
fred612 zegt:

mijn idee niekie van 1april maar anton durft dit niet

20 april 2017 om 15:40.
Helma Beumer zegt:

Kan wel zijn dat Anton dit niet durft, maar nu wordt het een gebed zonder eind :-((
Velen hebben een poging gedaan om te helpen, maar het is nog steeds niet opgelost.
Volgens mij is het dan héél simpel.......Hulp aanvragen van buitenaf (of op afstand)!
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

20 april 2017 om 17:35.
kareltje zegt:

Aangezien Anton zelf al twee dagen niet meer reageert, lijkt het me beter hier een eind aan te maken na 95 reacties!

kareltje (beheerder E-mailclub)

20 april 2017 om 20:40.
doo168 zegt:

Beste Helma Beumer. Ik durf wel degelijk hulp te vragen, maar ik bedenk wel aan wie ik dat het beste kan vragen. Hierbij besef ik heel goed dat niet iedereen tijd heeft.
Als je wist hoeveel keer ik al hoorde zeggen:"Ik heb geen tijd" of "ik heb er geen verstand van".
Dat is dan mijn ervaring met hulp van buitenaf. Die mensen zijn "grossier" in NEE zeggen.
Voor hulp op afstand met b.v.de Teamviewer is dat weer een ander verhaal, want ik weet niet
wie daarmee ervaring heeft en ik ben vaak genoeg gewaarschuwd voor eventueel misbruik.
Ik ben in het verleden gelukkig goed geholpen via Teamviewer, maar anderen kunnen wel
flink misbruik maken met Teamviewer, dus ik ben er wel voorzichtig mee.
Ik had Teamviewer op mijn PC staan, maar een update daarvan vertraagde bij mij de W10.
Daarom heb ik Teamviewer weer verwijderd. Zulke updates kan ik niet gebruiken.
Natuurlijk kan ik het weer downloaden maar geen updates toelaten. Misschien is dit een optie.
Dit weet ik niet zeker, want daarmee heb ik geen ervaring maar fred612 misschien wel.
Ik weet niet wie er in deze club ervaring heeft met Teamviewer om mij op afstand te kunnen
helpen met die hinderlijke Gmail inlog-melding. Het is mij niet bekend of dat helpt.
Als iemand dat wil en mag proberen, komen wij daarna meer aan de weet.
Ik verneem heel graag reacties hierover en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

25 april 2017 om 15:36.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club