Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Mailapp 1x weg bij 2 microsoft accounts
Geplaatst op 21 april 2017 om 17:38 door Dirk Boom

Een kennis gebruikt op 1 computer 2 Microsoft Accounts. Dat werkt goed, het is maar net met welke account je opstart. Wél staan alle apps er maar 1x op, dus een app die je uit de applijst verwijdert bij de ene account, is ook weg bij de andere account. Verder gebruikt elke gebruiker een eigen mailadres en heeft elke gebruiker een eigen contactenlijst (dat kan omdat ieder naar een eigen deel in de cloud 'kijkt').
Voor mail wordt de mailapp van Windows 10 gebruikt en het is IMAP. Dit heeft goed gewerkt.
Echter: wellicht door de creators update, is de mailapp beschadigd geraakt. Deze app heb ik opnieuw kunnen downloaden uit de Store. De app die je downloadt 1 app voor Mail én Personen.
Wat is het vreemde:
- bij elke gebruiker is de eigen Personenapp zichtbaar.
- bij 1 van de 2 gebruikers is de mailapp weg (ook in de lijst met apps), de andere gebruiker kan hem gewoon gebruiken. Voor de probleemhebber is webmail de noodoplossing.
Heeft iemand een idee hoe de mailapp weer bij beide gebruikers in beeld kan komen?

6 reacties
Niekie zegt:

Oef..... een lastige, maar in vond er deze over.

Wat ik overigens heel vreemd vind is dat je met 2 geheel aparte accounts werkt (dus ze loggen apart in en uit), terwijl, als je bij de ene gebruiker een app verwijdert, je hem bij de andere gebruiker ook kwijt bent.
Dat zou naar mijn idee nooit mogen gebeuren.
Dus is de configuratie verder wel juist?

Niek

21 april 2017 om 22:35.
Dirk Boom zegt:

Dank, de oplossing uit de link kan ik uitproberen (dat zal even duren).
Die twee accounts: na aanzetten van de desktop log je in met de één of met de ander. Je kunt ook links, boven de startknop, overschakelen van de ene naar de andere gebruiker (beiden administrator, beiden microsoft acount - die was eerst lokaal, heb ik gewijzigd).
Dat verdwijnen van apps uit de applijst van beiden vind ik ook vreemd, evenals het vreemd is dat de mailapp bij de één wél aanwezig is en bij de ander niet terwijl de Store zegt dat hij er al is.
De computer is niet door mij ingericht en ik wil hem niet overhoop halen, het is al mooi dat het werkt behalve dit mailvuiltje. Herinrichten kan altijd nog maar ik zit daar niet op te wachten en de gebruikers al helemaal niet. Voor 1 gebruiker is het nu webmail, dat is werkbaar.

21 april 2017 om 23:30.
fred612 zegt:

Op mijn start scherm staan mijn 5 mail adressen als accounts en een lokaal GAST account. met de 5 account kan ik met hun eigen wachtwoord inloggen en werken met w10, alleen gast is beperkt , voor kleinkinderen.
Ik heb alle 5 adressen ook in Thunderbird staan en die werken daar ook prima mail en w10
W10 mail app zou dat ook moeten kunnen als thunderbird .
Wachtwoord vergeten gebruiken , is even een werk met mailcodes maar wel een oplossing.
Alles op een lijst schrijven is wel nodig omdat je snel verwisseld ww en adres.

22 april 2017 om 11:05.
Dirk Boom zegt:

De W10 mailapp heeft bij beide gebruikers prima gewerkt maar bij één gebruiker was de mailapp beschadigd, bij de andere gebruiker is hij verdwenen.
De beschadigde mailapp is hersteld d.m.v. opnieuw downloaden vanuit de Store.
De verdwenen mailapp is niet via de Store terug te halen. De Store zegt dat de app al is geïnstalleerd.
Wachtwoorden zijn bekend, het is voorlopig opgelost met webmail.
Er is niet direct behoefte aan een alternatieve mailtoepassing.
De oplossing waarnaar Niek verwijst vind ik nogal ingewikkeld.

22 april 2017 om 16:57.
Marixius zegt:

Wat je nog zou kunnen proberen is: bij de MS-account waar de mail app ontbreekt de gebruiker los te koppelen van het MS-account en dan bij de lokale gebruiker kijken of de mail app er dan wel is. Mogelijk daarna de lokale account verwijderen met behoud van de gebruikers bestanden. Vervolgens de lokale account opnieuw aanmaken en opnieuw koppelen met het MS-account.

23 april 2017 om 15:27.
Dirk Boom zegt:

Hm, dat is wel een idee. Dank.

23 april 2017 om 18:54.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club