Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Rare tekens bij invullen email adres in Thunderbird
Geplaatst op 30 mei 2017 om 15:53 door Ellen M.

Als ik iemand een mail wil sturen gaat het mis bij het invullen van het emailadres.
I.p.v. het adres krijg ik 6 rijen met vreemde tekens.
Beantwoorden van een mail lukt wel, maar doorsturen lukt ook niet..
Heb al 2x het programma eruit gegooid en weer opgestart maar het probleem is niet verholpen.
Heb nu de 52.0 geïnstalleerd maar het probleem bleef..
Ik heb bij Thunderbird gezocht ook bij de emailclub, maar kom er niet uit.
Kent iemand dit probleem, zie printje.
met vriendelijke groeten van Els

21 reacties
Dirk Boom zegt:

Wat is de toetsenbordinstelling?
Dit staat rechts op de taakbalk.

30 mei 2017 om 18:13.
Ellen M. zegt:

Goedenavond Dirk,
Dat staat erbij niet bij.
Ik heb er al eerder naar gezocht, omdat ik daar iets over gelezen had.
Groeten van Els

30 mei 2017 om 19:46.
Dirk Boom zegt:

De instelling staat (ook) in de instellingen van Windows. Normaliter is de taal Nederlands en de toetsenbordinstelling VS international.
Snel zoeken: klik op het vergrootglas in de taakbalk en tik in: toetsenbord.
Maar ..... het is vreemd als de tekens normaliter goed gaan, en het probleem alleen in Thunderbird voorkomt. Dat duidt eigenlijk op een verkeerde instelling (of verstoring) in Thunderbird.
Ik gebruik het zelf niet, kan iemand anders eens kijken of je ergens de tekens kunt instellen? (ik denk in de buurt van html j/n).

30 mei 2017 om 20:24.
HenkW zegt:

Ik ken het probleem niet maar als je in menubalk >opties, hoe staat dan de tekstcodering, deze moet op Unicode staan.
Is dit ook zo op de plaats waar de tekst gezet moet worden. Dus de inhoud van de mail of is dit alleen de adresbalk?

30 mei 2017 om 21:27.
kareltje zegt:

Ga eens in Thunderbird naar Extra- Opties- tabblad Geavanceerd en kijk of hij op automatische updates staat. (Nu even handmatig kijken.)
De laatste versie is 52.1.1. In 52.0 lukte iets anders ook al niet door een foutje.

30 mei 2017 om 23:18.
Ellen M. zegt:

Goedenavond,
Ik kom net thuis en zie net jullie antwoord.
Morgen ga ik het allemaal uitzoeken en dan zien jullie me terug.
Bedankt vast voor het meedenken.
Welterusten, groeten van Els

30 mei 2017 om 23:30.
HenkW zegt:

Handmatig binnen halen >help>over Thunderbird > dan komt de update van zelf binnen in W10

30 mei 2017 om 23:38.
Ellen M. zegt:

Hallo Dirk,
Het was even zoeken, maar vond dit via configuratie en taal.(zie print)
Ik krijg inderdaad alleen de tekens bij het invullen en doorsturen van het emailadres.
Ik heb even bij W7 gekeken, maar daar kan ik gewoon alles versturen. Ra, Ra.
Nogmaals bedankt voor je antwoord.
Groeten van Els
 

GevondenbijTaalviaconfiguratie.PNG
31 mei 2017 om 15:45.
Ellen M. zegt:

Hallo Kareltje
Heb alles gevonden over de versies.
Toen ik keek zag ik dat ik ook al de 52.1.1 had.
Staat ook op automatisch.
Ook jij bedankt voor de antwoorden, weer wat geleerd.
Groeten van Els

31 mei 2017 om 15:49.
Ellen M. zegt:

Hallo Henk,
Ik had veel moeite om de tekstcodering te vinden. ik vond alleen maar de optie via extra, en daar kon ik het niet vinden. Ook niet op Internet.
Toen ik nogmaals een mail probeerde te versturen zag ik in de menubalk nog een optie
staan en ja hoor daar stond de tekstcodering en zag dat het op unicode stond.
Doe er nog eens een foto bij als ik bij aan de eerste letter intik wat ik daarvoor terug zie.
Nu heb ik op de W7 Pc een emailadres ingetikt en een doorgestuurd, maar daar gaat alles goed. ook nog even naar de tekstcodering gekeken en die staat op Westers.
Ga het zo dadelijk op W10 proberen en eerst maar afsluiten.
Als het goed komt laat ik het weten, zo niet dan weet ik het niet meer..
Ook jij hartelijk bedankt voor de hulp.
Groeten van Els

CIMG1672.jpg
31 mei 2017 om 16:00.
Dirk Boom zegt:

Een heel bijzonder lettertype inderdaad. ;-)
Aan de toetsenbordinstellingen van de PC ligt het dus niet, het is dan iets binnen Thunderbird, eventueel in de samenwerking tussen Thunderbird en Windows. Ik gebruik Th niet maar zou het zoeken in een reset van de instellingen daarin. Of wellicht Th echt 100% verwijderen (met Revo Uninstaller bijv, ook restanten van instellingen!) en dan weer installeren.

31 mei 2017 om 16:33.
HenkW zegt:

Heb je POP3 of IMAP?
Die rare tekens komt dit voor in Thunderbird W10? Ik begreep dat W7 alles in Thunderbird wel goed gaat? Als die conclusie juist is dan kun je toch bij beide de instellingen hetzelfde maken? Heb je dit in een account of overal?

31 mei 2017 om 17:30.
Ellen M. zegt:

Goedenavond,
Ik heb goed nieuws, na een herstelbewerking, werkt alles weer als van ouds.
Voor ik dit deed heb ik eerst nog verschillende dingen uitgeprobeerd maar niets hielp.
Overigens Henk, heb ik IMAP en werk met W10.
Ik ben dus weer een blij mens.
Nogmaals iedereen heel hartelijk bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groeten van Els.

31 mei 2017 om 22:17.
Dirk Boom zegt:

Dank voor de melding. Ter lering: wat voor herstelbewerking is er gedaan?

31 mei 2017 om 22:45.
HenkW zegt:

Kunnen wij misschien ook van leren. Misschien systeem herstel??

31 mei 2017 om 23:28.
kareltje zegt:

Het probleem is wel duidelijk geworden door het laatste plaatje, het adresboek was kapot.

1 juni 2017 om 09:30.
HenkW zegt:

@Kareltje, hoe kun je dit dan herstellen?

1 juni 2017 om 10:59.
kareltje zegt:

Het probleem is duidelijk, de oplossing niet. Zal inderdaad wel systeemherstel zijn.

1 juni 2017 om 11:05.
HenkW zegt:

@Kareltje, Thx

1 juni 2017 om 11:06.
Dirk Boom zegt:

Ik ben benieuwd wat Ellen's oplossing was voor dit lastige probleem.

1 juni 2017 om 12:15.
Ellen M. zegt:

Hallo Allemaal,
Ik was al om 9.00 uur de deur uit zodoende kan ik nu pas antwoord geven.
Ik heb het dus verkeerd verwoord, maar ben terug gegaan naar vorige week.
Zoals Kareltje en Henk aangeven was het dan systeemherstel.
Van dat adresboek begrijp ik niet, omdat mijn PC 3 weken geleden weggeweest is
en ik mijn een schone lei moest beginnen.
Omdat ik het adresboek er niet in kreeg
hel een paar namen er handmatig ingezet, en hebben goed gewerkt.
Maar goed ik blij dat mailen weer kan.
Nogmaals dank,
Groeten van Els.
 

1 juni 2017 om 15:43.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club