Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
gedeeltelijk andere taal in outlook
Geplaatst op 13 september 2017 om 16:35 door John777

Ik zie vandaag ineens gedeeltelijk een andere taal in mijn emailprogramma Outlook. Ik heb niets gewijzigd maar kom er ineens achter. Kijk naar de teksten in de balk. Ik stuur hierbij een (gedeeltelijke) kopie van het beeldscherm. Hoe kan ik de oude situatie herstellen?

beeldoutlook.jpg
18 reacties
Niekie zegt:

Als dit om Office 2007 gaat:
Inderdaad. Dat is bij meer mensen zo en ligt aan een foutje (update ) van Microsoft.
Als je de 2 updates met nr. KB4011086 verwijdert is het opgelost.

Niek

13 september 2017 om 17:15.
John777 zegt:

Bedankt voor je antwoord Niek. Inderdaad Office 2007. Maar waar kan ik de updates vnden en hoe kan ik ze verwijderen? Ik denk dat ze automatisch geïnstalleerd zijn

John

13 september 2017 om 17:58.
Niekie zegt:

Ik neem even aan, dat de vraag over Windows 10 gaat.
Ga via de STARTknop naar "Instellingen".
Dan "Bijwerken en beveiliging"
Dan "Geschiedenis van Updates" aan klikken
En daar kies je voor "Installatie van updates ongedaan maken"
Dan verschijnt een scherm waaronder de 2 twee genoemde.
Klik er met rechts op en kies "Verwijderen"

Niek

13 september 2017 om 22:00.
John777 zegt:

Niek, het is gelukt. Ik heb echter slechts 1 update met bedoeld nummer gevonden maar na verwijdering van die update is Outlook weer normaal. Heel fijn en hartelijk dank voor je hulp!
Wat fijn toch dat Seniorweb bestaat! Met uiteraard zulke behulpzame en deskundige mensen.

14 september 2017 om 00:52.
Niekie zegt:

Bedankt voor het terug melden en graag gedaan. Ik denk dat er wel meer vragen over verschijnen, want iedereen in Nederland die Office 2007 gebruikt heeft die update gekregen.

Niek

14 september 2017 om 12:36.
Marco zegt:

John bij mij gebeurde hetzelfde na de laatste update , ik heb het verholpen door naar het laatste herstelpunt terug te gaan , hetgeen een gok was . Het was echter wel verholpen . Daarna kreeg ik wel weer de updates binnen maar was alles weer in ordentelijk Nederlands . Ik had toen de reactie van Niek nog niet gelezen , dat was eenvoudiger geweest . Maar het doel heiligt de middelen .
Marco

14 september 2017 om 15:06.
John777 zegt:

Ja Marco, dat is helaas het probleem met automatische updates. Je weet nooit waar je goed aan doet. En doe je het niet automatisch, zou ik niet weten welke beslist noodzakelijk zijn. Maar gelukkig hebben we die kanjer Niek in de club. Die weet altijd raad!
John

14 september 2017 om 15:30.
Marco zegt:

Je hebt volledig gelijk , en wat Niek betreft ,we zullen hem in ere houden .
Marco

14 september 2017 om 15:35.
hoe979 zegt:

misschien al opgelost maar hierbij een oplossing:

Open allereerst de lijst met geïnstalleerde updates. Je vindt deze door vanuit het Start-menu te zoeken op de term updates. In Windows 7 heet de optie die je zoekt Geïnstalleerde updates weergeven. In Windows 10 heet het Geschiedenis van updates weergeven en moet je in het venster dat geopend wordt nog even klikken op Installatie van updates ongedaan maken.
Als het goed is heb je nu een lijst met de geïnstalleerde updates voor je neus. Zoek en selecteer de update met het nummer KB4011086 en druk op de knop Verwijderen die je bovenaan de lijst met updates vindt. Controleer ook even of de update niet toevallig twee keer in de lijst staat. Als dat het geval is, verwijder je de update twee maal.

Als het goed is kun je Outlook 2007 nu weer gewoon lekker in het Nederlands gebruiken. Mogelijk moet je Outlook (of je computer) wel nog even opnieuw opstarten.

16 september 2017 om 20:39.
John777 zegt:

Inderdaad was het probleem al opgelost. Ik kwam de update 1 x tegen in de lijst. Maar 2 dagen later had ik weer zweedse woorden in outlook. Gelukkig kon ik de oplossing wederom raadplegen en uitvoeren, dus weer opgelost!
John

16 september 2017 om 21:15.
Marco zegt:

Ook in mijn geval is alles ten goede gekeerd . Dus overal weer vrolijke gezichten .
Marco

17 september 2017 om 18:05.
Kreeftje1949 zegt:

Beste allemaal,
Ik heb hetzelfde probleem... ik heb het advies opgevolgd maar zodra ik op de geselecteerde update (KB4011086) "verwijderen"aanklik, krijg ik een venstertje dat ik moet wachten tot het programma gewijzigd is (?).
Ik heb geen idee welk programma. Heb ca. 20 minuten gewacht maar krijg steeds die mededeling als ik probeer te verwijderen.
Kan iemand mij verder helpen? Ik heb overigens Windows 7.
Ben een absolute digibeet, vandaar dat ik lid ben geworden van Seniorweb..
Vr. gr.,
Annelies (Kreeftje)

20 september 2017 om 10:59.
Niekie zegt:

Anelies: Kies eens voor opnieuw opstarten en eventueel "bijwerken en opnieuw opstarten".
Kijk dan eerst of het probleem met Office over is, zo niet, probeer dan de update opnieuw te verwijderen.
Tijdens het verwijderen van de update, lijkt het me niet handig op Office programma's open te hebben staan overigens.

Niek

20 september 2017 om 11:16.
Kreeftje1949 zegt:

Dank voor de tip Niek, ik had de pc al opnieuw opgestart maar alles was nog bij het oude (Zweedse?) helaas en ik zou niet weten waar ik "bijwerken en opnieuw opstarten" kan vinden.
Bij mijn weten had ik ook geen Office programma openstaan, ik zou niet weten welk. Ik vraag vanavond mijn dochter wel of zij mij kan verder helpen.

Even een andere vraag: kan ik op de één of andere manier een seintje krijgen of/wanneer een reactie op mijn vraag is gegeven of moet ik zelf zo af en toe naar S.web en dan het onderwerp opzoeken en kijken of er al een reactie is gegeven? Zo heb ik het nu gedaan n.l....

20 september 2017 om 11:52.
Kreeftje1949 zegt:

Te voorbarig geweest!!
Ik zie nu dat ik een mailtje heb gekregen dat er een reactie is geplaatst; sorry!
Gr., Annelies

20 september 2017 om 11:55.
Niekie zegt:

Oke eeeh je kunt ook systeem herstel doen naar een datum voor vorige week dinsdag....
Via een rechtsklik op "Deze PC" dan "Eigenschappen" en dan "Systeembeveiliging" en kies je "Systeemherstel".

Niek

20 september 2017 om 11:59.
Kreeftje1949 zegt:

Dag Niekie,
Het is gelukt volgens je laatste advies; ik hoop dat het goed blijft.
Nogmaals dank!
Vr. gr., Annelies

20 september 2017 om 16:44.
Niekie zegt:

Graag gedaan en ik denk wel dat het nu goed gaat. Bedankt voor het terug melden.

Niek

20 september 2017 om 17:54.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club