SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Kan verzonden email niet terug vinden
Geplaatst op 23 september 2017 om 11:37 door Klaartje

Zojuist heb ik een e-mail verzonden die ik nergens meer kan terug vinden. Ook in de verzonden map niet. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Graag een reactie.
Groetjes Klaartje

14 reacties
BenWuring zegt:

Welk e-mailprogramma gebruikt u?

23 september 2017 om 12:04.
Dirk Boom zegt:

Als het de mailapp Windows 10 is: de verzonden mails worden pas bij de volgende synchronisatie zichtbaar. Synchroniseren kan ook handmatig: kies de map 'verzonden', en klik even op rondlopende pijltjes rechts bovenin.

Knipsel.JPG
23 september 2017 om 12:36.
Klaartje zegt:

Sorry, dat vermeld ik meestal waar ik mee werk.

IE 11, Windows 7 en eM-Client. Is dit voldoende?
Ik hoor graag. Vr.gr.

23 september 2017 om 13:46.
BenWuring zegt:

Prima, en u gebruikt deze in combinatie met Gmail of Outlook? Of met KPN, Ziggo, o.i.d.?
In eM Client heeft u de 'Slimme mappen' en daaronder de mappen van uw e-mailaccount. Afhankelijk van de indeling van uw e-mailaccount kunnen daar mappen voorkomen als 'Verzonden', 'Verzonden items' en 'Sent Mail'. Normaliter staan de verzonden berichten in de map 'Verzonden', maar deze zouden ook in de andere mappen kunnen staan.
Is dit bij u het geval?
NB: synchroniseer voor de zekerheid eerst even uw mail (de knop 'Actualiseren' bovenaan).

23 september 2017 om 14:07.
Klaartje zegt:

Mijn provider is xs4all.nl
Ik kan geen "slimme mappen" vinden, ondanks dat ik er veel naar heb gezocht. Ik heb wel vrij veel Lokale mappen die ik heb nagekeken. Daar boven staan mappen voor mijn e-mailaccount:
postvak in/postvak uit/verzonden etc. etc.

Het is een belangrijk bericht wat ik heb verzonden, en vind het dan ook niet zo prettig dat ik het niet meer kan terug vinden. Ik heb ook gesynchroniseerd bij Actualiseren.
Het is niet anders. Hartelijk dank voor Uw hulp.
Vr.gr. Klaartje

23 september 2017 om 16:23.
Niekie zegt:

Klaartje: Links zie je in EM-Client een kolom met mappen.
Helemaal bovenin staat er "slimme mappen".
Als je op die regel met rechts klikt, kan je kiezen om "alle slimme mappen" weer te geven.
Daar zie je in elk geval de map "Verzonden" staan.
Kijk daar goed naar de datum volgorde en zoek de mail die je dus op 23-09-2017 hebt verzonden.

Niek

23 september 2017 om 16:53.
Klaartje zegt:

Ik heb maar een bijlage toegevoegd omdat er in de linker kolom écht geen "slimme mappen" staat. Misschien is dat bij mij een andere map? Hoor graag van je.

Seniorweb.JPG
23 september 2017 om 17:08.
Klaartje zegt:

P.S.,
In "Menu"heb ik alles nagekeken of ik die "slimme mappen" kon vinden. Helaas , zonder resultaat. Groetjes

23 september 2017 om 17:11.
BenWuring zegt:

Vervelend dat het nog steeds niet is te vinden, maar laten we eens verder zoeken.
Ten eerste, wat is de versie van jouw eM Client. Je kunt dat vinden onder Menu > Help > Over. (Ik heb een plaatje bijgevoegd van de huidige versie). Je kunt ook bij Help zoeken naar updates.
Het gaat hier weliswaar niet in de eerste plaats om de mappenstructuur, maar mogelijk dat er met een update iets meer in beeld komt.
Een andere optie is om jouw mail online bij XS4ALL te bekijken (webmail). Mogelijk dat daar het verzonden bericht wel zichtbaar is? Bij deze de link naar de webmail:
https://webmail.xs4all.nl/?org=website/

eMClient.jpg
23 september 2017 om 19:01.
Klaartje zegt:

In webmail heb ik ook al alles afgezocht. Niets gevonden. Ik ben geen techneut op PC-gebied, maar ik krijg toch wel een beetje de indruk dat mijn e-mail programma niet helemaal goed staat ingesteld. Als ik naar instellingen ga dan kan je daar de nodige vinkjes zetten, maar omdat ik niet weet wat men bedoeld, durf ik dat niet te doen.

eMClient.JPG
23 september 2017 om 20:24.
BenWuring zegt:

Oké, een suggestie. Probeer naast eM Client eens een ander mailprogramma te installeren, bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird en verbind daarin met het xs4all account. Deze wordt dan gesynchroniseerd en kun je de informatie vergelijken met eM Client. Misschien dat je toch onbedoeld iets hebt uitgeschakeld.
Een andere optie is om iemand via TeamViewer naar jouw instellingen te laten kijken. Op afstand jouw computer bedienen dus.

23 september 2017 om 20:38.
Klaartje zegt:

Bijzonder aardig dat je zo veel moeite doet om mij te helpen. Maar de suggestie die jij doet is voor mij te ingewikkeld. Een TeamViewer zou wél een mogelijkheid kunnen zijn. Dat maar op het lijstje van morgen.
Hartelijk dank voor het meedenken.
Vriendelijke groet Klaartje

23 september 2017 om 22:18.
kareltje zegt:

Ik zou eens HIER kijken, daar staat ook iets over slimme mappen en veel meer.

23 september 2017 om 22:41.
Klaartje zegt:

Laat ik nou net een uurtje geleden óók die site van Schoone PC hebben gevonden! Ga daar morgen mee aan de slag. Bedankt voor deze link.
Groetjes Klaartje

23 september 2017 om 23:51.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club