SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Invoegen van foto's of bestanden
Geplaatst op 28 september 2017 om 18:04 door Mariska

Sinds ca 1 week kan ik geen bijlagen meer invoegen bij géen v. mijn emailaccounts.
Krijg melding dat Locatie niet beschikbaar is,of bestand niet bestaat enz.Ik kan in "Mijn documenten" de foto's gewoon openen.Ik heb wel een oude cd-rom met fotobewerkingsprogramma (Ulead)gebruikt om de foto's alvorens te versturen van tekst te voorzien...Ik heb de installatie nu wel ongedaan gemaakt.
Heb ook herstelpunt gemaakt maar dat kan niet "voltooid worden" vanwege fout 0x80070005.
Ik weet niet wat ik nu nog kan doen.Maar het gaat niet alleenom de foto's ook gewone bestanden (Word etc)kan ik niet invoegen en krijg dan dezelfde melding.
Heel graag uw reacties, hiervoor bij voorbaat dank.
Mariska

24 reacties
BenWuring zegt:

Kun je even aangeven welke Windows versie je gebruikt?
Mogelijk heb je ook iets aan dit antwoord?
Foutcode 0x80070005 bij uitvoeren systeemherstel
Het dekt mogelijk niet helemaal de lading, maar het proberen waard.

28 september 2017 om 19:12.
Niekie zegt:

Rare vraag, maar dit probleem kan ook zijn ontstaan door de overname van AVG door Norman (dan wel andersom daar wil ik vanaf zijn).
Dus gebruikte u AVG, danwel Norman?
Dan kan je heel veel bestanden niet meer openen totdat je AVG verwijdert.

Niek

28 september 2017 om 19:17.
Mariska zegt:

Antwoord aan Ben:Windows 10 en afgelopen maand is er een update uitgevoerd.Weet niet of het toen is ontstaan;ik geloof dat ik erna geen email met bijlagen heb verstuurd, dus kan ik dat niet beoordelen.Heb art.over foutcode gelezen maar weet niet hoe dat in zijn werk gaat een aparte voor syst.herstel.schijf
Antw. aan Niek:gebruik al jaren Kaspersky

28 september 2017 om 19:32.
BenWuring zegt:
Je geeft aan dat je na de Windows update waarschijnlijk geen mails met bijlage hebt verstuurd. Je kunt dus ook niet vaststellen of jouw probleem het gevolg is van de update. Dit zou je relatief eenvoudig kunnen 'meten' door de vorige versie van Windows te herstellen via Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel > 'Teruggaan naar de eerdere versie van Windows 10'. Als het probleem zich dan niet voordoet, weet je in beginsel waar het aan ligt.
28 september 2017 om 19:49.
kareltje zegt:

Lukt het ook niet andersom?
Rechtsklikken op het bestand, dat je als bijlage wilt invoegen- Kopiëren naar- E-mailgeadresseerde.

28 september 2017 om 21:33.
Mariska zegt:

Systeemherstel naar punt vóor de update gedaan en krijg dan melding "dat het niet voltooid kan worden onmdat er géen toegang tot een bestand kan worden verkregen.Mogelijk is een antivirusprogr.actief.etcetc".Ook de antivirus eraf gehaald en de nieuwste versie geïnstalleerd.
De truc van Kareltje ook geprobeerd:rechts klick en nr.emailgeadresseerde, maar dan krijg ik:"er is geen emailprogr. gekoppeld.Maak een koppeling in Standaardprogr."
Tot zover kan ik mee, maar ik weet niet welk progr. ik moet aanklikken om te koppelen aan???MAILTO??.
Maar hoe dan ook is werkt het mailprog. toch niet goed.
Pff.Eerst maar nachtje er over slapen.
Dank alvast allen.
Mariska

28 september 2017 om 21:51.
kareltje zegt:

Heb je je mailprogramma dan wel als standaard-mailprogramma gemaakt?
Bij Instellingen- Apps- standaardapps- E-mail.
Als dat niet is gebeurd, zou dat ook de slechte werking kunnen verklaren.

28 september 2017 om 21:55.
BenWuring zegt:

Lijkt langzamerhand een serieus probleem te worden. Zelf zou ik in zo'n geval niet lang nadenken, eerst even alle belangrijke bestanden ergens veilig opslaan en dan systeemherstel of een schone installatie uitvoeren (Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel of 'Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows'.

28 september 2017 om 21:57.
Niekie zegt:

@Ben: Zoals jij het beschrijft gaat het niet goed, of je gaat onnodig ver terug. Via de weg die je beschrijft kan je na een voor- of najaars update of een update van W7 naar w10 een aantal dagen terug naar de "vorige versie van Windows". maar na die periode heb je die kans niet meer via "" Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel "".

Normaal systeemherstel om een aantal dagen terug te gaan doe je via een rechtsklik op "Deze Pc" > Eigenschappen > Systeembeveiliging en daar kies je dan Systeemherstel.

En voor zover ik je ken bedoel je die methode.

En Mariska: Welk programma gebruik je om de e-mail af te handelen?

Niek

28 september 2017 om 22:10.
BenWuring zegt:

Niekie, in zekere zin heb je wel gelijk, maar het is hier een 'regen-drup' verhaal. Teruggaan naar een vorige versie, ook Win 10, lukt niet om wat voor reden dan ook. Misschien dus tijd voor radicale maatregelen: een compleet nieuwe / schone installatie. Oké, je bent misschien wat terug in de tijd, maar met wat updates ben je weer bij. Daarna installeer je de programmatuur weer die je wilt. Geen hoofdbrekens of er ergens nog iets in de weg zit, alles is immers schoon geïnstalleerd. Ja, kost wat tijd, maar dan kun je weer zonder gedoe verder.

28 september 2017 om 22:18.
Niekie zegt:

@Ben.... Kijk eens op je eigen pc op die locatie. Bij mij is de keuze "terug gaan naar een vorige versie" grijs dus geen mogelijk keus. En hij is up to date.
En inderdaad is daar een mogelijkheid voor een verversing van Windows, maar dan ga terug naar een kale Windows 10 met inderdaad al je data bestanden, maar zonder alle extra geinstalleerde programma's en apps.
Of je wilt voor dit probleem moet je je afvragen.
Het moet gewoon op te lossen zijn, maar dat kan ik pas bekijken als Mariska vertelt welke emailclient ze gebruikt.

Niek

28 september 2017 om 22:27.
BenWuring zegt:

Is waar, maar ik ben dan misschien ook niet het goede referentiepunt. Zelf ben ik Windows-insider in de fast-ring en draai dan nu ook de allerlaatste build 16299. Een nieuwe installatie heb ik binnen het uur, inclusief apps en software gerealiseerd. Maar dat terzijde.
Gezien de problemen waar Mariska mee zit, en dan doel ik voornamelijk op de foutmelding 0x80070005, dan lijkt mij een volledig schone installatie het meest betrouwbaar. Die foutmelding zit mij niet lekker.

28 september 2017 om 22:34.
Niekie zegt:

Inderdaad, maar bij een vervuild systeem heb je heel vaak vage foutmeldingen bij systeemherstel.
Maar het kan evengoed een slijtende harde schijf zijn.
Oke ik ben ook wel insider, maar gebruik op deze pc de "normale" versie.
Ben overigens bijna de hele dag bezig met pc en laptop reparatie en installatie en dat al een jaar of 25.

Maar voordat ik iemand adviseer een schone installatie te gaan doen, kan je nog veel meer tests (laten) uitvoeren, om te kijken, wat je uit kunt sluiten als oorzaak van foutmeldingen.
Dan denk ik aan uitgebreide Malware scans, schijfcontrole, sfc /scannow etc etc.

Niek

28 september 2017 om 22:48.
BenWuring zegt:

Heb je gelijk in, maar mijn ervaring is dat e.e.a. sneller en adequater is opgelost met een schone installatie wanneer er sprake is van op het oog ongrijpbare foutmeldingen. Ook ik ga in voorkomend geval uiteraard eerst zoeken naar de voor de hand liggende oplossing, maar ga niet lopen 'martelen'. Zeker met Windows 10 is een herinstallatie zo gepiept. Het meeste werk heb je nog aan het gebruiksklaar (op maat) instellen van toepassingssoftware. Maar ook dat valt in praktijk erg mee.

28 september 2017 om 23:10.
Dirk Boom zegt:

Gewoon eerst even de genoemde malwarescans doen, en dan verder zien.
Stap voor stap, eerst de gemakkelijkste.

28 september 2017 om 23:51.
Mariska zegt:

Heel veel informatie. Dank daar voor.Eerst even de vraag van Niek beantwoorden welk mailprogramma: ik gebruik gewoon Mail(sinds de install. van Wi 10)of bedoel je dat niet.
De heleboel eraf en schoon installeren, als ik er op vertrouwde dat ik dat zeker
allemaal foutloos tot een goed einde zou brengen had ik seniorweb natuurlijk helemaal niet nodig;-).
Gisteravond idd de laatste updates met herstelpunt verwijderd, maar probleem is niet verholpen, dus ga ik maar de updates weer terugzetten.Is er een oplossing, dan zal ik het toch met een "stappenplan" moeten uitvoeren, ik ben tenslotte maar een senior-leek....

29 september 2017 om 13:37.
Niekie zegt:

Mariska: Ga op je pc eens deze weg:
Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma’s\Standaardprogramma’s instellen
en stel daar de mailapp eens in als standaard programma.
Verder bij "instellingen"> " apps" > standaard apps dit ook doen.
Start dan eens opnieuw op en probeer eens of het dan lukt om een bijlage toe te voegen.

Verder: een 3 tal scans op Malware als het nog niet werkt:

Begin met een scan met ADWcleaner : https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/ en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. https://www.malwarebytes.com/junkwareremovaltool/


Noteer even hoeveel er verwijderd wordt bij de eerste 2 scans.

Verder de vraag: maak je gebruik van Onedrive? Zo ja meldt je daar eens aan (automatisch) en probeer dan een bijlage te verzenden.

Niek

29 september 2017 om 15:48.
Mariska zegt:

alle aanwijzingen van Niek opgevolgd.Bij het uitvoeren v.d. anti-malware geen melding van dreigingen etc. aangetroffen.Wat dat betreft vertrouw ik sowieso erg op Kasperky.
Als ik nu bij een (test-)klik op invoegen en dan bijv. Bestand of Afbeeldingen krijg ik niet meer de melding dat het bestand niet bestaat etc.maar :een lijst met bestandsmappen zoals:0409;0413;Adv.install;App.locker etc.etc
Allemaal namen de mij als leek niets zeggen en waar ik dus ook niet verder mee kan.

30 september 2017 om 10:55.
Dirk Boom zegt:

Is vanaf daar te bladeren naar andere bestandsmappen?

30 september 2017 om 11:35.
Niekie zegt:

Kan je van dat scherm met die bestanden (zoals app.locker) een plaatje posten hier Mariska?

Niek

30 september 2017 om 12:40.
Mariska zegt:

kan geen plaatje via(prt sc) maken van het betreffende scherm.
Maar op de bovenbalk:
deze pc>lokale schijf(C:)>windows>system 32
E
n boven de enorme lijst met bestanden(?):
naam gewijzigd op Type grootte
0409
0413
adv.installer
app.locker
etcetc
Ik vrees dat ik toch de pc-thuishulp moet inschakelen want dit wordt denk ik voor jullie wel erg lastig om mij online te kunnen helpen.
Maar wie weet.....?

30 september 2017 om 14:07.
Niekie zegt:

Klik in het lijstje dezepc>localeschijf> etc. eens op "locale schijf" heb je dan niet in de linkerkolom "afbeeldingen" en "documenten" staan? Klik daar dan eens op.
Dan kom je in de betreffende map terecht en kan je bijv. een afbeelding uitkiezen.
Kijken of je die bij kunt voegen.

En als je met het knip programma van W10 een plaatje maakt op het scherm en dat opslaat, dan is hier een hele handleiding over de clubs en daar staat o.a. in hoe je een bijlage kunt plaatsen.

Niek

30 september 2017 om 17:15.
Mariska zegt:

Ja Niek dát gaat inderdaad; probleem toch opgelost. Djw

2 oktober 2017 om 20:32.
Niekie zegt:

Heel mooi!!!. Ben gewoon trots op je.
Want het valt niet altijd mee, zo al lezend om uit te voeren wat gevraagd wordt.
Dus nu kan je weer een bijlage bij je mail toevoegen?

Niek

2 oktober 2017 om 21:37.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club