Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Hoe gaat het met e-mail als ik terugga naar mijn provider.
Geplaatst op 8 oktober 2017 om 14:11 door CeBe

Omdat Office 2007 niet meer ondersteund wordt wil ik met mijn e-mail terug naar mijn provider, nu vraag ik mij alleen af of ik dan mijn adresboek weer opnieuw moet invoeren en of mijn submappen in postvak-in behouden blijven of moet ik die dan eerst overzetten in mijn documenten.

77 reacties
BenWuring zegt:

Kunt u aangeven wat uw provider is? Dit is te zien aan het uwnaam@adres, bijvoorbeeld uwnaam@kpn.nl. Kpn is in dit geval de provider.

8 oktober 2017 om 15:17.
Dirk Boom zegt:

Office 2007 bevat Outlook 2007 en dat is een e-mailprogramma.
Bij stoppen met Outlook 2007 is het niet nodig om van provider ( = leverancier e-mailadres) te veranderen.
Verder: Als in Outlook 2007 het e-mailadres als IMAP (niet POP3) staat ingesteld, dan blijven alle mappen intact als er op een ander mailprogramma wordt overgestapt. Betreft het @gmail.com of @outlook.com (of hotmail, live) dan is het altijd goed.
Als het mailadres in Outlook 2007 als POP3 staat ingesteld, dan moeten de mails worden gemigreerd (dat is meer werk).
Betr de contacten: Hoe staan die opgeslagen? Indien lokaal: dan ook migreren, liefst naar de cloud, dan is het voor altijd geregeld.
Verder: welk nieuw e-mailprogramma is er in gedachten? Als dat een nieuwere versie van Outlook is, dan behoeft er misschien niets te worden gemigreerd.

8 oktober 2017 om 16:17.
kareltje zegt:

Dat zal xxx@home.nl zijn.

8 oktober 2017 om 16:17.
BenWuring zegt:

Als uw e-mailadres inderdaad van @home.nl is, dan kunt u de situatie vrij eenvoudig controleren bij https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin
Home.nl maakt deel uit / gebruik van de Ziggo webmail-omgeving.
In het inlogscherm vult u uw e-mailadres in en het wachtwoord.
U kunt vervolgens alle relevante gegevens controleren: mails, adresboek, agenda, enz.

8 oktober 2017 om 16:24.
CeBe zegt:

Mijn provider is Ziggo

8 oktober 2017 om 20:54.
BenWuring zegt:

Prima, dan geldt hetzelfde wat ik eerder beschreef, alleen nu uiteraard inloggen met uw Ziggo e-mailadres en wachtwoord, ook als dit @chello.nl of @upcmail.nl is.

8 oktober 2017 om 20:59.
CeBe zegt:

Ik kom wel in de e-mail van Ziggo maar mijn vraag is of ik de bestanden zoals adresboek en sub mappen over kan zetten. Volgens Dirk moet er dan in Outlook IMAP staan maar waar kan ik die informatie van Outlook vinden.
Alvast bedankt voor de vorige oplossingen.

8 oktober 2017 om 21:24.
BenWuring zegt:

Oké, bij deze een aantal afbeeldingen om te kijken hoe uw Outlook-account is ingesteld.
De laatste afbeelding geeft een IMAP instelling weer. Hopelijk is het bij u ook zo?

8 oktober 2017 om 21:43.
BenWuring zegt:

Afbeelding 1: Via Bestand naar Account-instellingen:

Screenshot_4.png
8 oktober 2017 om 21:44.
BenWuring zegt:

Afbeelding 2: Account kiezen

Screenshot_1.png
8 oktober 2017 om 21:44.
BenWuring zegt:

Afbeelding 3: Naar Account-instellingen

Screenshot_2.png
8 oktober 2017 om 21:45.
BenWuring zegt:

Afbeelding 4: Details Account-instellingen

Screenshot_3.png
8 oktober 2017 om 21:46.
BenWuring zegt:

Afbeelding 5: Servergegevens

Servergegevens.png
8 oktober 2017 om 21:47.
CeBe zegt:

Bij mij geeft hij POP aan, dit had ik bij mijn Ziggo e-mail al in IMAP gewijzigd, kan ik dit ook bij Outlook doen en moet ik dan alleen server voor inkomende mail wijzigen in IMAP ?

8 oktober 2017 om 21:58.
CeBe zegt:

Het type account staat ook op POP3 maar dit staat in een grijzige tint en kan niet gewijzigd worden.

8 oktober 2017 om 22:00.
BenWuring zegt:

In uw geval zou ik eerst het gebruik van Mailstore adviseren.
Een uitgebreide uitleg staat hier in een eerder artikel op SeniorWeb.
PS: Kies voor de portable versie. Daarmee is het overal naartoe te kopiëren en zelfstandig te gebruiken.
Met Mailstore maakt u een kopie aan van de huidige stand van Outlook. Al uw berichten (dus niet contacten) worden dan opgeslagen in dit programma en u kunt ze gewoon inzien als in Outlook.
Doe dat eerst maar eens. De rest volgt in stappen.

8 oktober 2017 om 22:07.
CeBe zegt:

Volgens mij moet ik eerst contact met Ziggo opnemen en vragen om het account in IMAP te wijzigen.
Bedankt voor je hulp ik ben nu in elk geval een stuk wijzer geworden.

8 oktober 2017 om 22:13.
BenWuring zegt:

Hangt er vanaf. In een eerdere reactie heb ik u aangegeven hoe u online bij Ziggo uw mail e.d. kunt bekijken.
Rechtsboven, naast het logo van Ziggo, staat een tandwieltje. Door op dat tandwieltje te klikken, komt een keuzemenu tevoorschijn met o.a. de optie Instellingen. Klik hier op.
In de menulijst die nu aan de linkerkant verschijnt, staat een optie 'E-mail'. Klik hier op.
In het rechter deel van het scherm staan nu de details van de e-mail. Helemaal onderaan in dat scherm staat een keuzeknop 'Wijzig abonnement'. Daarboven staat het huidige abonnement. Als daar niet 'IMAP map abonnement' staat, dan dit wijzigen middels deze knop. (zie afbeelding)

Screenshot_5.png
8 oktober 2017 om 22:25.
BenWuring zegt:

Nog even een beetje aanvullende informatie m.b.t. uw e-mailinstellingen. Deze staat dus op Pop3. Dit betekent dat met deze instelling berichten gedownload worden van de mailserver, worden opgeslagen in Outlook en gelijktijdig worden verwijderd van de mailserver, mits ... is ingesteld dat een kopie op de server moet worden bewaard. Veiligheidshalve ga ik daar niet van uit. Om die reden adviseer ik Mailstore. Daarmee wordt de huidige staat van alle berichten in Outlook veiliggesteld en opgeslagen in de Mailstore database.

8 oktober 2017 om 22:38.
BenWuring zegt:

Verder bij deze alvast een schot voor de boeg t.a.v. het vervolg.
Zie https://www.seniorweb.nl/artikel/overstappen-van-pop3-naar-imap

8 oktober 2017 om 22:42.
kareltje zegt:

Instellingen voor een imap-account bij Ziggo.

.JPG
8 oktober 2017 om 22:46.
BenWuring zegt:

Zo moeilijk hoeven we helemaal niet te doen.
Eerst zorgen dat bij Ziggo, zoals aangegeven, het IMAP map abonnement bij instellingen staat aangegeven.
Daarna e.e.a. aanpassen in Outlook (huidige berichten opslaan in Mailstore > Contactpersonen opslaan > huidig account verwijderen)
Vervolgens nieuw IMAP account aanmaken (e-mailadres aangeven > IMAP kiezen > wachtwoord). De rest gaat automatisch.

8 oktober 2017 om 22:56.
CeBe zegt:

Hallo Ben,
Mailstore heb ik geïnstalleerd en het werkt, hoe krijg ik mijn contacten hierin en moet ik ook een nieuw IMAP account maken, dit snap ik niet zo goed, en waar moet je dat nieuwe account dan maken.

9 oktober 2017 om 17:02.
BenWuring zegt:

Hallo CeBe, mooi dat het is gelukt met Mailstore. Je kunt nu alle berichten daarin ook lezen? (gewoon even een check of het goed gegaan is ;) )

Contacten kun je niet opslaan in Mailstore. Daarvoor is een andere methode. Zie deze link.
Ter info: jammer genoeg kan de Webmail van Ziggo contactpersonen niet synchroniseren met bijvoorbeeld Outlook. Je zult dus handmatig met de in de link aangegeven methode de contacten moeten exporteren.

T.a.v. je vraag over IMAP, is dit inmiddels bij Ziggo Webmail ingesteld?

De instellingen voor Outlook volgen later nadat bovenstaande is geregeld.

9 oktober 2017 om 17:23.
CeBe zegt:

Ja hoor, ik kan de berichten in Mailstore lezen en bij Ziggo Webmail staat nu onder abonnement IMAP

9 oktober 2017 om 18:52.
BenWuring zegt:

Prima, dan nu eerst de contacten back-uppen conform de beschrijving van de gegeven link.

9 oktober 2017 om 18:54.
CeBe zegt:

Heb ik gedaan en ze staan in Exel, hoe kan ik ze eventueel bij Ziggo-mail importeren, lijkt me wel handig als het andere niet goed lukt.

9 oktober 2017 om 19:37.
BenWuring zegt:

Zoals ik al zei, importeren bij Ziggo gaat niet, wel in Outlook of een ander mail-programma. Maar dan nog wordt het niet gesynchroniseerd met Ziggo webmail.
Dan even voor mijn beeldvorming, betreft het een groot adressenbestand?

9 oktober 2017 om 19:41.
CeBe zegt:

Niet heel veel, ongeveer 40 adressen waaronder een groepje met 7 leden

9 oktober 2017 om 19:53.
BenWuring zegt:

Ik vraag het omdat het importeren van een .csv bestand (het aangemaakte adressenbestand) nog weleens voor problemen kan zorgen. Het is dus geen overbodige luxe om een afdruk (PDF) te maken van het huidige adressenbestand.
Kies daarvoor in Contactpersonen voor Visitekaartje in Huidige weergave. Selecteer alles en ga via Bestand naar Afdrukken. Kies hier Stijl voor memo en stel de printer in als Microsoft Print to PDF. Klik vervolgens op Afdrukken en kies de locatie waar het wordt opgeslagen. Controleer nadien de PDF of ook daadwerkelijk de juiste gegevens zijn afgedrukt.
Uitleg: mocht het importeren in de nieuwe situatie onverhoopt niet naar wens verlopen, dan heb je in elk geval nog een (geprinte) back-up. Deze moet je dan helaas wel opnieuw invoeren.

9 oktober 2017 om 20:10.
CeBe zegt:

Bedankt voor alle informatie, ik denk dat ik er wel aan uit kom. Anders laat ik weer van me horen.

9 oktober 2017 om 20:17.
BenWuring zegt:

We zijn er nog niet hoor ;)
Dit waren de voorbereidende werkzaamheden, het veiligstellen van bestaande berichten en het adressenbestand.
De volgende stappen zijn a) het verwijderen van het huidige account uit Outlook en daarna b) het instellen van het vernieuwde IMAP account van Ziggo in Outlook.

9 oktober 2017 om 20:20.
CeBe zegt:

Laat maar horen hoe ik verder moet, alleen zie ik het dan morgen pas omdat ik de computer nu ga afsluiten.

9 oktober 2017 om 20:26.
BenWuring zegt:

Oké, ik geef wel een stappenplan. Kun je daar morgen mee verdergaan.

9 oktober 2017 om 20:27.
BenWuring zegt:

Gaat ie dan, aan de hand van een reeks afbeeldingen.
Ga eerst via Bestand naar Accountinstellingen. Er worden nu een aantal handelingen gedaan in het tabblad Gegevensbestanden en E-mail

Screenshot_1.png
9 oktober 2017 om 21:04.
kareltje zegt:

Kun je niet beter een pdf of docx maken als bijlage om iets uit te leggen, Ben?

9 oktober 2017 om 21:07.
BenWuring zegt:

Omdat het huidige e-mailaccount gekoppeld is aan een gegevensbestand, moeten we eerst een extra gegevensbestand aanmaken. Doe dit in het tabblad Gegevensbestanden d.m.v. de optie 'toevoegen'. Kies een naam en een locatie en stel vervolgens het net aangemaakte gegevensbestand als standaard in met de optie 'Als standaard instellen'.
Ga nu naar het tabblad E-mail en verwijder daar het account. Daarmee wordt ook het 'oude' gegevensbestand verwijderd.
Sluit nu Outlook af, open het opnieuw en ga weer naar Accountinstellingen. Het tabblad E-mail is nu leeg en in het tabblad Gegevensbestanden staat het net aangemaakte bestand.

Screenshot_2.png
9 oktober 2017 om 21:09.
BenWuring zegt:

Heb je gelijk in Kareltje, maar ga nu maar even door. De volgende keer zal ik er rekening mee houden.

9 oktober 2017 om 21:10.
BenWuring zegt:

Ga terug naar het tabblad E-mail en kies daar 'Nieuw...'.
Het volgende venster verschijnt. Vul de gevraagde gegevens in en klik op volgende.
NB: Niet het bolletje 'Handmatige instelling enz.' aanklikken

Screenshot_4.png
9 oktober 2017 om 21:22.
BenWuring zegt:

Daaropvolgend communiceert Outlook met de mailserver van Ziggo. Als alles goed is, wordt dit venster getoond. Klik vervolgens op 'Voltooien'.

Screenshot_5.png
9 oktober 2017 om 21:23.
Dirk Boom zegt:

Koppel de contacten aan het microsoft account zodat ze in Outlook.com terechtkomen (ze zijn daar te importeren) of zet ze in Google, dan pikt het e-mailprogramma ze wel op.
Zo is geregeld: backup, hergebruik op tablet en smartphone, en hergebruik als er van mailprogramma of computer wordt gewisseld.

9 oktober 2017 om 21:24.
BenWuring zegt:

De berichten worden nu gesynchroniseerd met Ziggo.
Als laatste moeten nu nog de contacten worden hersteld.
Doe dit conform de volgende reeks afbeeldingen.

Screenshot_8.png
9 oktober 2017 om 21:27.
BenWuring zegt:

Volgende stap

Screenshot_9.png
9 oktober 2017 om 21:27.
BenWuring zegt:

Volgende stap

Screenshot_10.png
9 oktober 2017 om 21:28.
BenWuring zegt:

Volgende stap. Kies hier het eerder ge-exporteerde adressenbestand.

Screenshot_11.png
9 oktober 2017 om 21:29.
BenWuring zegt:

En voor de rest de standaard instellingen volgen ... en klaar!

9 oktober 2017 om 21:30.
CeBe zegt:

Bedankt Ben , ik ga er vanavond voor zitten en het afwerken.

10 oktober 2017 om 14:10.
BenWuring zegt:

Graag gedaan en succes.
Nog één dingetje. In de vraagstelling gaf je min of meer aan dat je Office 2007 wilt verlaten en wilt overstappen naar (de webmail van) Ziggo. De uitleg die ik heb gegeven, beschrijft het opnieuw instellen van het Ziggo (IMAP) account in Outlook. Kan ook een hogere versie zijn dat 2007.
Als je Office 2007 niet vertrouwd kun je er dus voor kiezen om dat niet te doen en je te 'beperken' tot de webmail van Ziggo. Is niets mis mee. Echter, de contactpersonen zul je dan daar handmatig moeten invullen.
Mocht je eventueel willen weten of er een alternatief is voor Office 2007, dan geef ik je daar wel antwoord op en help je bij het instellen.

Groet, Ben

10 oktober 2017 om 14:22.
CeBe zegt:

Mijn man vraagt zich af waarom ik allemaal zo moeilijk doe, overweeg nu om Office 2013 aan te schaffen, dat is betaalbaar, Office 2016 vind ik wel heel erg duur, het belangrijkste voor mij is toch een overzichtelijk e-mail programma.

10 oktober 2017 om 14:38.
BenWuring zegt:

Goede keus, maar er zijn prima gratis alternatieven.

10 oktober 2017 om 14:47.
CeBe zegt:

Ik werk nu al bijna 10 jaar met Office 2007 en ben heel erg aan het e-mail programma gewend, ik vindt het ook belangrijk dat het adresboek in het programma staat en dat spam automatisch in ongewenste mail komt.
Maar ik weet het nog niet zeker en ben nog aan het zoeken.
Groetjes Corry

10 oktober 2017 om 14:52.
Freedom zegt:

Corry, Office 2016 is niet duur.
€ 39,99 éénmalig op deze site en géén abonnement!
https://softwarestunter.nl/
Werkt echt perfect!!

10 oktober 2017 om 15:19.
BenWuring zegt:

Dat is inderdaad bijzonder goedkoop.

10 oktober 2017 om 15:30.
BenWuring zegt:

Je twijfelt nog. Misschien dat deze link je iets kan ondersteunen bij de keuze.

10 oktober 2017 om 15:36.
CeBe zegt:

Dank je wel Freedom en Ben, ga morgen Office 2016 aanschaffen, weten jullie of ik dan zonder veel moeite Outlook van Office 2007 over kan zetten ?

10 oktober 2017 om 20:31.
BenWuring zegt:

Exact op dezelfde manier zoals ik die heb beschreven. Je de-installeert nu eerst Office 2007, installeert daarna Office 2016, opent Outlook en je maakt je nieuwe Ziggo IMAP account aan. (de handelingen vanaf bericht 9 oktober 2017 om 21:22.)
Contactpersonen toevoegen zoals beschreven.

10 oktober 2017 om 20:37.
Dirk Boom zegt:

Ik zag mijn opmerking 'verdwijnen': mijn advies is een cloudoplossing voor de Contacten, dan is er nooit meer een probleem bij overstappen op een ander mailprogramma of op een ander apparaat.

10 oktober 2017 om 20:56.
CeBe zegt:

Dank je wel Dirk, de contacten staan nu in de cloud

10 oktober 2017 om 21:45.
Dirk Boom zegt:

CeBe, dank voor de terugkoppeling en mooi dat het is gelukt.

10 oktober 2017 om 22:19.
CeBe zegt:

Hallo,
Ik heb inmiddels Office 2016 geïnstalleerd zoals Freedom aangaf, ging allemaal automatisch, alles is gewoon overgenomen van Office Outlook 2007.
Office 2007 heb ik inmiddels verwijderd. Nu heb ik nog 1 puntje, windows Home mail (windows 10) had in gebruik genomen, hoe kan ik deze nu afsluiten, ik wil hier namelijk geen mail meer op ontvangen.

11 oktober 2017 om 15:37.
Dirk Boom zegt:

Aangezien het IMAP is, maakt het niet uit of de mailadressen wel/niet nog in de mailapp zitten. Maak de mailapp eventueel los van het startscherm en/of de taakbalk.
Maar de accounts (mailadressen) zijn er ook uit te halen. Klik in de mailapp onderaan op de instellingen en kies 'accounts'. Selecteer dan de betr. account. Dan komt de verwijdermogelijkheid in beeld.

11 oktober 2017 om 16:49.
CeBe zegt:

Dank je Dirk, eigenlijk heel simpel.

11 oktober 2017 om 18:48.
Dirk Boom zegt:

Wel als je het weet :-)
Mooi dat het nu in orde is.

11 oktober 2017 om 19:48.
Freedom zegt:

Ik heb toch nog een vraag,
CeBe schrijft o.a dat de contacten heeft opgeslagen in de cloud
daarna;
Citaat” k heb inmiddels Office 2016 geïnstalleerd zoals Freedom aangaf, ging allemaal automatisch, alles is gewoon overgenomen van Office Outlook.

In dat citaat staat dus; alles is gewoon overgenomen van Office Outlook, wil dit zeggen dat de contacten ook automatisch worden overgenomen uit de cloud bij een nieuwe installatie van Office Outlook 2016 of 2013?
Betekent hier “Alles”. alle mail en contactpersonen of alleen contactpersonen?
Ik heb nu vanuit Outlook 2016 een csv-bestand gemaakt en voor het éérst in de cloud opgeslagen.

Vraag; wanneer ik nu (Office)Outlook 2016 opnieuw installeer worden dan de contactpersonen automatisch ingevoerd in Outlook 2016 omdat deze in de cloud staan???? Ben benieuwd,!,!
Of moet ik eerst nog iets koppelen,aanvinken of inschakelen in Outlook 2016 zodat outlook weet dat de contactpersonen in de cloud staan.

Overigens staan mijn apparaten allemaal ingesteld op imap

13 oktober 2017 om 08:33.
Dirk Boom zegt:

Bij imap: alle mails en mappen komen weer terug (via de cloud), er kan niets verloren gaan.
Contacten pakt Outlook in mijn herinnering automatisch uit de cloud als het micr.account erin staat.
Outlook gebruikt ook lokale mappen, ik weet niet welke invloed die bij CeBe nog hebben gehad.

13 oktober 2017 om 10:00.
Freedom zegt:

Ik heb dus alléén het csv-bestand in mijn cloud staan.
Ook heb ik natuurlijk een Microsoft account maar zie die niet in de cloud.
Hoe moet ik die Microsoft account zichtbaar maken in de cloud?
Dit is mij niet duidelijk!

13 oktober 2017 om 10:10.
Dirk Boom zegt:

Oh ik was niet duidelijk. Met
Contacten pakt Outlook in mijn herinnering automatisch uit de cloud als het micr.account erin staat
bedoelde ik: als het micr.account in Outlook (onderdeel Office) staat.

13 oktober 2017 om 10:20.
Freedom zegt:

Ik heb in de adresbalk in Windows 10 “Outlook.com ingevoerd en kreeg het schermpje van het inloggen.
Ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn Microsoft-account ingevoerd.
Dan wordt “Outlook mail geopend, daarin zie ik maar 5 contactpersonen terwijl er veel meer contactpersonen in het CSV-bestand staan.
Dat is al één ding wat ik (nog) niet onder de knie krijg.

Citaat"bedoelde ik: als het micr.account in Outlook (onderdeel Office) staat

Hoe en wat moet ik nu doen om iets in de cloud te krijgen. Hoe krijg ik het microsoft-account in de cloud?????

Ben altijd nieuwsgierig maar dit begrijp ik niet en snap er echt geen hout van!!
 

13 oktober 2017 om 10:58.
Dirk Boom zegt:

Ik stel voor om er een aparte vraag van te maken om het uit te vlooien, dan kan deze vraag van CeBe beëindigd worden.

13 oktober 2017 om 11:09.
CeBe zegt:

Even een antwoord. Ik heb Office 2007 op de computer laten staan en alleen mijn contactpersonen stonden in de Cloud daarna heb ik Office 2016 geïnstalleerd en alles stond precies in Outlook zoals bij Outlook 2007, ik heb hier verder niets voor gedaan, daarna heb ik Office 2007 van de computer verwijderd.

13 oktober 2017 om 20:28.
Dirk Boom zegt:

Dat klopt met mijn idee zoals het zou moeten werken.

13 oktober 2017 om 21:29.
Freedom zegt:

CeBe bedankt voor je reactie, nu wordt het mij duidelijk hoe het bij jou is gegaan.
Bij oude versies kon je dáárnaast ook nog een nieuwe versie installeren.
Op die manier worden alle gegevens van de oude ook in de nieuwe versie opgenomen en dan inderdaad de oude versie verwijderen.
( Misschien werkt deze manier nu nog steeds)
Bij jou is het zo gelukt
Maar volgens mij moet je tegenwoordig éérst de oude versie verwijderen vóórdat je een nieuwe versie kan installeren.
Ondanks dat jij schrijft dat de kontanktpesonen in de cloud staan, (welke cloud??) heeft jou werkwijze volgens mij geen invloed gehad op Outlook 2016.
Héél véél plezier met Office (Outlook) 2016,

”We benne op de wereld om elkaar te helpen, niet waar!?”
Freedom

14 oktober 2017 om 08:10.
Dirk Boom zegt:

@Freedom
Dat klopt: de oudere versie kan er beter af voordat de nieuwere versie erop gaat, anders kunnen er verstoringen komen (dit is destijds bij mij gebeurd).

14 oktober 2017 om 09:29.
CeBe zegt:

Het werkt bij mij allemaal perfect, ook al heb ik het misschien niet volgens de regels gedaan, laten we hopen dat dit zo blijft.

14 oktober 2017 om 23:31.
Fred zegt:

Hoi Ben,
CeBe heeft het over ziggo.
Geld jou uitleg ook voor bijvoorbeeld KPN?
Dat is namelijk mijn provider.
Ik heb nu Gmail.
Maar wil graag outlook.com.

22 oktober 2017 om 12:06.
Dirk Boom zegt:

Fred, je vraag is mij niet helemaal duidelijk maar ik probeer een reactie te geven:
Het ging er aanvankelijk om of je van provider of mailadres moet veranderen bij veranderen van de versie van Outlook (onderdeel Office). Het antwoord is 'nee'. En .... het is handig om de mail als imap in te stellen.
Verder: elk e-mailadres (bij kpn of ziggo, maar ook bij gmail.com en bij outlook.com) kan in elk e-mailprogramma worden opgenomen (bijv. outlook 2016).
Veranderen van gmail.com naar outlook.com kan ook altijd.
Is het een idee om de vraag wat specifieker te stellen als een nieuwe vraag?

22 oktober 2017 om 20:46.
Fred zegt:

OK Dirk.
Ik zal het morgen proberen.

22 oktober 2017 om 22:59.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club