Berichtdetails
Goeie avond, Ik ben bezig van provider te veranderen en raak dus ook mijn mailadres kwijt.
Het overzetten gebeurd verder door de nieuwe provider.
Moet ik nu een nieuw account aanmaken, uiteraard met een nieuw mailadres?
Ik werk met Thunderbird en dit al jaren tot volle tevredenheid.
Met vriendelijke groet, Riekelt de Boer.
Ja.
Als het oude mailadres vervalt, dan kan het uit Thunderbird worden gehaald. Maar wacht er even mee, het heeft helemaal geen haast.
Het nieuwe mailadres kan in Thunderbird worden ingebracht.
Vergeet niet om alle kennissen te informeren en organisaties waar het oude mailadres bekend is.
Er bestaan ook provider-onafhankelijke e-mailadressen: Bij Google (@gmail.com) en bij Outlook (@outlook.com). Dat heeft voordelen, en ze kunnen ook in Thunderbird worden opgenomen.
Bedankt Dirk, ik weet voldoende. Nog een fijne avond. Groet, Riekelt.
Het kan belangrijk zijn, met verandering van provider om af en toe in de web mail van de vorige provider te kijken, of er nog berichten kunnen zijn die van belang zijn. Die kun je dan naar je nw mail adres door sturen. Ik heb onder vonden, dat niet iedereen een nw mail adres zal aan passen.
Hartelijk dank voor alle adviezen en suggesties. Dirk, vooral het advies over de onafhankelijke e-mailadressen.
Afsluiten dus maar.

Het aanhouden van het oude e-mail adres heeft nog een voordeel. Als geregeld is dat iedereen zijn/haar e-mails naar het nieuwe adres stuurt en je ontvangt toch nog een e-mail op het oude adres kan je er van uitgaan dat het een phishing poging is.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club