Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Blokkeren ongewenst persoon email (geen phising of reclame)
Geplaatst op 18 oktober 2017 om 17:40 door Lisanne

Hallo allemaal,

Namens een kennis wil ik een vraag stellen met betrekking tot blokkeren van een afzender email.

Het gaat niet om phishing of reclame, maar een persoon die je wilt blokkeren (om gegronde redenen)

Wij hebben privé, onderling elkaar geblokkeerd als test op verschillende manieren.

Helaas blijven we emails van elkaar ontvangen (blijft uiteraard als test)

 

Wie kan ons hier mee over vertellen. Ik heb naar mijn idee er veel verstand van, maar misschien dat iemand anders, ons een andere richting in kan sturen.

Het gaat over een domein met @ziggo.nl / @home.nl / @hotmail.com / @live.nl waar we de tests mee uit hebben gevoerd. (tevens gaat het om een iPhone & iPad) (tevens ook geprobeerd bij Outlook, online)

 

Methodes die we hebben geprobeerd (in een notendop, afzonderlijk + gezamenlijk)

  • Toevoegen aan contacten (email + telefoon) + blokkeren
  • Toevoegen aan mail (email) + blokkeren
  • Toevoegen aan telefoon/contactenlijst + blokkeren

 

Wie kan ons verder helpen?

Alvast hartelijk dank voor het lezen en uitzoeken!

 

Met vriendelijke groet,

Lisanne

9 reacties
MaritaA zegt:
Tja, Lisanne 2 dezelfde berichten in verschillende clubs gaat een "rijstebrij" van reacties worden!
Als het specifiek om Apple producten gaat, dan in de Apple club voortaan.
1 bericht plaatsen aub voortaan .

Je wil mails blokkeren op een iPad/IPhone of ook op een windows pc?

Als beheerder van de Apple club kan ik je zeggen, dat je wel op Apple apparatuur bellers kan blokkeren maar géén mail-afzenders.
Mail-afzenders is afhankelijk van de provider van het mailaccount.
Hebben ze die functie moet het via de webmail ingesteld worden.

Ziggo, Home en Live gebruik ik niet, maar er komt vast wel iemand voorbij hier, die je dat kan vertellen, of dat mogelijk is. (dacht het vrijwel zeker niet)
Wat in ieder geval wel kan, is diegene als spam markeren en dan hoepelt hij/zij op naar de spammap, is een beginnetje.

Bij Hotmail (outlook) kan je wel blokkeren.
Je zal het hotmail (outlook)-account in een browser moeten openen (webmail).
Dan rechtsboven naar het tandwiel
Klik opties
in de linkerkolom open je ongewenste email via het driehoekje
Kies geblokkeerde afzender
Daar kan je de afzender toevoegen
Opslaan
Klaar
18 oktober 2017 om 17:59.
Lisanne zegt:

Hallo MaritaA
Juist dat soort 'rijstebrij' aan reacties ben ik naar opzoek.
Sowieso bedankt dat U de moeite heeft genomen om het te lezen en reageren.
Via hotmail (outlook) hebben we dit inderdaad ook geprobeerd (een die ik vergeten ben in het bovenstaande)
Helaas ook dat, zonder succes.
Op de pc onderling wel geprobeerd, maar nog niet bij onze kennis.
Fijn dat ik nu weet dat mail-adressen niet te blokkeren zijn via Apple, zover was ik dus nog niet, hartelijk dank hiervoor. (bellers wisten we, daarom waren we ook in de veronderstelling dat het per mail ook kon)

We gaan even verder opzoek naar instellingen qua provider van de domein-namen.

Hartelijk dank voor nu.

Met vriendelijke groet,
Lisanne

18 oktober 2017 om 18:15.
MaritaA zegt:

Ja jij kan wel op zoek zijn naar "rijstebrij", maar de regels zijn 1 onderwerp per bericht in 1 club.

Tip: vertel voortaan even wat je zelf al geprobeerd hebt, dat scheelt onnodig en overbodig reageren voor anderen.

Overigens bij mij werkt een afzender blokkeren wel in hotmail.

18 oktober 2017 om 18:18.
Eenhoorn. zegt:

Met blokkeren voor mijn E/mail ga ik naar de web/mail van mijn provider Kpn. Zo nu en dan krijg ik toch nog ongewenste mail binnen die opgevangen worden door de spam filter. Verder is het een kleine moeite om datgeen ik niet wil, gelijk weg te klikken. IK bekijk zo nu en dan de lijst van de contact personen en wat niet meer van belang is wordt verwijderd. Het is dagelijks oppassen, met het geen er binnen komt. In de berichtgevingen van Senior/Web wordt niet voor niets gewaarschuwd.

19 oktober 2017 om 10:13.
Lisanne zegt:

Hallo Eenhoorn.

Bedankt voor uw reactie.
We hebben de persoon in "ongewenst" gezet. Ik zie dit zelf als een tijdelijke oplossing.
We zijn opzoek naar een permanente oplossing, zodat onze kennis er helemaal niet aan herinnerd wordt. Spam-mail bekijk je meestal alsnog.
Het gaat niet om reclame mails of onbekende die je niet wil kennen, maar meer dat de ongewenste persoon in kwestie, ongewenst gedrag vertoont. Onze kennis kent deze persoon van de vorige werkgever.
Dus de kwestie is iets persoonlijker, dan een onbekende ongewenste.
(ik kan en mag niet te veel details los laten omdat onze kennis dat niet wil.)

Met vriendelijke groet,
Lisanne

19 oktober 2017 om 16:49.
RuudM zegt:
Op voorhand blokkeren gaat niet (denk ik)
Wel als er weer een email binnenkomt, dat is het moment om dan de afzender te blokkeren, het emailprogramma geeft wel die mogelijkheid meestal.
Of het waterdicht is ?
Ik heb ook zoiets ( reclame) daar wordt steeds het adresdeel voor het @ teken gewijzigd en dan komt die email wel door.
Ruud
19 oktober 2017 om 16:57.
Eenhoorn. zegt:

Mevr, Lisanne @ allemaal heel vervelend. Soms kam in een persoonlijk gesprek met betrokkenen goede resultaten bereikt worden. Ondanks een mail blokkade kunnen mails toch nog binnen komen. Zo nu en dan heb ik een mail van een bedrijf die namens iemand die overleden is mails stuurt over fitnis apparaten. Voor de partner van de overleden dame heel verdrietig. Hier is helaas niks tegen te doen. Ongewenste mail gewoon weg klikken. Dat is zo gebeurd. Heel vriendelijk van U dat U wilt helpen maar je kunt er weinig in veranderen.

19 oktober 2017 om 18:27.
Lisanne zegt:

Hallo Eenhoorn.
Hartelijk dank voor uw bericht.
Dan hoop ik dat er in de toekomst een definitieve oplossing komt. (Voor iedereen die hier last van heeft) Ik ging er vanuit dat deze er al was, alleen dat wij niet wisten hoe het moest.
Bedankt en dan kan deze vraag kan worden gesloten.

Met vriendelijke groet,
Lisanne

19 oktober 2017 om 18:38.
Marixius zegt:

Bij een Gmail-account is het mogelijk om zogenaamde berichttegels op te stellen. Zo kun je binnenkomende e-mails filteren en naar wens o.a. automatisch doorsturen of verwijderen. Lees hier hoe je in Gmail berichtregels kunt maken.
Ook kun je in Gmail via het Instellingen menu er voor zorgen dat e-mails van andere accounts worden opgehaald. Zo kun je met je Gmail-account je mail van @ziggo.nl, @home.nl, etc ophalen. De ongewenste mails van de betreffende afzender kunnnen er dus automatisch uitgefilterd worden.

19 oktober 2017 om 20:20.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club