Berichtdetails
Wat kan de oorzaak zijn dat emails spontaan verdwijnen en nergens zijn terug te vinden ?
Is er iemand die dit ook heeft ondervonden ?
Staat het mailadres op meerdere apparaten, of op 1 apparaat in meer dan 1 mailprogramma?
Als de mail daarbij is ingesteld op POP3 i.p.v. IMAP, dan is het verklaarbaar.
Helaas, Caiway en Tele2 hebben nog geen IMAP. In dat geval is er een noodoplossing.
Dirk, bedankt voor de snelle reactie, ik heb 2 mailadressen op de laptop (W10) xxxx.@outlook.com en xxxxx@hetnet.nl. De e-mails via hetnet.nl komen zowel in het email vak van W10 binnen als in WLM..
De mail in W10 is ingesteld op IMAP, in WLM komen de e-mails binnen via POP3.
Joop2, dat is dus het probleem:
Bij een POP3-instelling worden mails bij ophalen door WLM van de webserver verwijderd en op de computer bewaard. Dus een ander mailprogramma of een ander apparaat dat op die webserver kijkt, 'ziet' de mails niet meer.
Bij IMAP worden de mails zowel op de computer als op de webserver bewaard. Dan is er nooit een probleem, alles is overal gelijk.
Ik zou overstappen van POP3 naar IMAP, dan is het probleem over.
Een tussenoplossing is om in WLM (bij het POP3-mailadres) in te stellen dat mails bij ophalen niet van de webserver worden verwijderd. Maar dat heeft nadelen.
Het wijzigen van POP3 naar IMAP vraagt om wat kennis maar daarna is er nooit meer een probleem.
Dirk nogmaals bedankt voor je snelle reactie, toch nog 1 opmerking vanmorgen gebeurde het eveneens bij xxxxx@outlook.com en dit adres komt uitsluitend binnen in de mail map van W10.
Overigens komt het niet dagelijks voor.
Bij Outlook.com gebeurt het wel eens dat de mailapp even de mail niet kan vinden. Dat is dan een (kortdurende) storing, normaliter komt het snel weer terug.
Betr hetnet/kpn is het ook op te lossen door WLM niet meer de mail te laten ophalen, of simpelweg het mailadres uit WLM te verwijderen (let op bij zelfgemaakte mappen). Er raakt dan wel mail kwijt die al in de inbox staat, ook dit is op te lossen.
Hetnet past ook prima in de W10 mailapp.
Dirk, de mail welk vanmorgen spontaan was verdwenen uit het Postvak In van xxxx@ Outlook.com stond daar al ruim 2 weken. Zoals ik reeds heb vermeld komen de e mails gericht aan xxxx@hetnet,nl dubbel binnen zowel in de W10 mailapp als in WLM.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om WLM van de laptop te verwijderen om dat bij het beantwoorden van e mails (ook uit de W10 app) van WLM gebruik wordt gemaakt.
Joop2, dat de mails in beiden binnenkomen is normaal. Bij IMAP is vanuit elk mailprogramma te antwoorden. Als bepaalde mails die er stonden, niet meer zichtbaar zijn, dan kan dat ook komen omdat er in de mailapp een periode is in te stellen waarop mails zichtbaar blijven in de app.
Zie het plaatje: bij 'op een willekeurig tijdstip' kan ook een kortere periode vermeld staan.
Dirk, het kan best zo zijn dat dit de oplossing is, maar ik kan dit beeldscherm niet vinden. Ik heb bij de mail app op het wieltje geklik en alle punten rechts op het scherm doorlopen zonder resultaat.

Dat scherm vind je bij Start(knop)- Instellingen- Accounts- E-mail en app-accounts.
Klik op je account, daarna op Beheren. Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen.
Wellicht is HIER wat meer duidelijkheid te vinden over het probleem van de verdwenen e-mails?
Het betreft de IPM_SubTree in Outlook.
Rob.
Met de door Kareltje verstrekte gegevens het door Dirk getoonde beeldscherm gevonden.
Bij het voorbeeld van Dirk staat "op een willekeurig tijdstip" bij mijn gegevens staat "na een maand" dus het kan zijn dat betreffende e-mails inmiddels langer dan een maand in het Postvak In hebben gestaan. Rob58 dank voor je informatie, helaas is mijn kennis van het Engels niet meer zo dat ik feilloos kan lezen wat er nu exact wordt bedoeld en hoe te handelen.
n doe ik een poging met Google Translate. Deze pagina vindt u in vertaalde vorm HIER.
Misschien dat het een heel klein beetje toevoegt.
Rob.
Rob58, bedankt voor de vertaalde versie van IPM sub tree in Outlook. Naast het feit dat de geboden oplossing voor een eenvoudige gebruiker als ik te ingewikkeld is, gaat het niet alleen om de mail xxxx@outlook.com maar ook om het mailadres xxxx@hetnet.nl.
Nu komt het slechts een enkele keer voor en 95% van de e mails zijn gericht aan xxxx@hetnet.nl , deze zijn op de server van KPN terug te vinden.
@Joop2 betr. 'na een maand': dit kan dus heel goed de oorzaak zijn.
De mailapp haalt dan alleen berichten op van de laatste maand, maar het is IMAP en op de server staan nog ALLE berichten.
Als dit de oorzaak is, kijk dit dan even na bij elk mailadres dat in de mailapp zit.
Ik stel zelf het ophalen van berichten bij elk mailadres in op 'op een willekeurig tijdstip'. Dat gaat altijd goed (en het zijn soms veeeeeel berichten en mappen).
@Dirk, ben het eens dat "" na een maand "" de oorzaak kan zijn.
Nog wel een opmerking over de server, volgens mij zijn uitsluitend de email berichten die via xxxxx@hetnet.nl binnenkomen te zien op de server bij Mijn KPN.
Groeten en bedankt voor alle hulp.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club