Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Gmail-meldingen met geweigerde wachtwoorden
Geplaatst op 18 december 2017 om 14:05 door doo168

Beste Mensen. Helaas ontvang ik steeds meldingen van Gmail met geweigerde wachtwoorden.
Elk wachtwoord wat ik probeer in Office Outlook 2016 Personal wordt geweigerd.
Op mijn Smartphone gaat dat wel goed maar niet in de genoemde outlook.
Dat gekozen en ingestelde wachtwoord behoort toch op beiden te werken?
Gmail zit bij mij in die outlook opgenomen evenals de HCC en Ziggo,waarmee geen probleem is.
Alleen Gmail doet vervelend met herhaaldelijke meldingen waarin een wachtwoord staat welke ik had
ingesteld,maar dat werkt niet. Ook niet met nieuwe wachtwoorden.
Ik wordt wel steeds verwezen naar de support van Gmail,mnaar daar kan ik geen klacht indienen.
Communicatie met Gmail blijkt niet mogelijk te zijn,dus Gmail is in dit opzicht gebruikers-onvriendelijk.
Ik geef Gmail op dit punt een dikke dis-kwalificatie wegens gebrek aan communicatie- opties voor het
stellen van vragen waar de support behoorlijk tekort schiet. Weet iemand hoe dit is op te lossen?
Ik dank u alvast voor de mogelijke reacties en ik groet u vriendelijk. Anton Doove.

11 reacties
Dirk Boom zegt:

Het wachtwoord voor gmail is gelijk zowel op de smartphone als in Outlook 2016.
Ik zou niet gaan rommelen met nieuwe wachtwoorden.
Bij inloggen rechtstreeks in Google via de webbrowser Edge of internet explorer: werkt het wachtwoord dan? (dit vraag ik als testje)

18 december 2017 om 14:59.
doo168 zegt:

Beste Dirk. Ik wou niet rommelen met nieuwe wachtwoorden,maar Gmail accepteerde het
gekozen wachtwoord niet,dus probeerde ik een ander wachtwoord.
Daarbij gebruik ik altijd Firefox als browser en dat gaat normaal gesproken probleemloos.
Met Edge of Internet Explorer heb ik het nog niet geprobeerd want zij zijn niet mijn standaard-browser en ik zou ook niet weten hoe dat werkt.
Ik ben nu eenmaal die Firefox gewend.
Ik zal in 1 van die andere 2 eens proberen of het wachtwoord wel wordt geaccepteerd.
Dan zie ik wel of het werkt. Het resultaat laat ik je dan wel weten.
Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

18 december 2017 om 15:31.
Dirk Boom zegt:

Beste Anton,
Het is ook prima om met Firefox te werken. Als de mail daarin werkt, dan is het wachtwoord goed. Wel zou ik dit wachtwoord even controleren.
Het wachtwoord dat voor Firefox wordt gebruikt, geldt ook op de smartphone en in Outlook 2016.
Als er dan toch iets misgaat in Outlook 2016, dan is de oorzaak niet het wachtwoord maar iets anders. Is er een plaatje te maken van de boodschap die Outlook 2016 geeft?

18 december 2017 om 16:00.
Niekie zegt:

Anton: Zet op deze site van Google " Apps met lagere beveiliging toestaan: op AAN""
Google ziet Ms Outllook kennelijk. niet als veilige app.
Kijken of het dan wel werkt.

Niek

18 december 2017 om 16:45.
doo168 zegt:

Beste Niek. Jij hebt gelijk. Ik heb het getest door AAN te zetten. Daarna bleven meldingen weg.
Dat van Outlook 2016 wordt door mail als onveilig gezien. Hackers kunnen kwaad doen.
Ik heb het nu weer uitgezet. Bij Gmail kan ik blijkbaar alleen in 2 stappen beveiligen.
Dat is een vervelende omweg en ik vind het niet efficiënt werken.
Ik ga daarom toch maar die 2-stapsbeveiliging van Gmail uitproberen,als ik daarmee die
meldingen in Outlook 2016 kan voorkomen. Dan zal Gmail die Outlook 2016 wel als veilig zien.
Dat hoop ik dan wel. Ik ga dat na het eten wel uitproberen of anders wel morgen.
Ik dank je voor je tip en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

18 december 2017 om 17:36.
Dirk Boom zegt:

Outlook 2016 kan geen kwaad met gmail, het staat op de computer dus gebruik het gerust, dan doen zeer velen.
De 2-traps verificatie van gmail staat hier los van. Dat is wel een aanrader.

18 december 2017 om 18:30.
BenWuring zegt:

Het is niet juist om Google (Gmail) hier de schuld te geven, het probleem zit bij Outlook.
Het gaat om de basiscertificatie, geen 2-traps verificatie, dat is heel wat anders.
Zie hier de beschrijving van Microsoft m.b.t. dit probleem.
Bij andere mailcliënt's, zoals de Mailapp van Windows 10, Thunderbird, eM Cliënt, Mailbird, e.d. is de verificatiemethodiek wel goed geregeld.
Om Gmail goed te laten werken in Outlook moet, zoals door Niek genoemd en ook door u is toegepast, de instelling 'Apps met lagere beveiliging toestaan' op Aan worden gezet.
Wilt u dit niet, dan is het óf gebruik maken van de webversie óf een andere e-mailcliënt gebruiken.

18 december 2017 om 19:15.
doo168 zegt:

Beste Ben. Als ik de Apps met lagere beveiliging op AAN zet,wordt ik wel gewaarschuwd voor
hackers. Dat wil ik dus niet. In dat geval kan ik dus beter wel die 2-staps-verificatie toepassen.
Ik ga dus kijken hoe dat werkt,want ik wil Gmail wel graag in Outlook 2016 opnemen voor het
handig gebruik. Wel vind ik het een zeer omslachtig systeem en omweg van Gmail.
Toch zal ik het maar toepassen voor alle veiligheid. Hopelijk lukt het mij wel. Ik probeer het.
Zodra het gelukt is laat ik het wel weten. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

19 december 2017 om 15:49.
BenWuring zegt:

Anton, nogmaals, je moet de oorzaak bij Outlook zoeken, of eigenlijk Microsoft.
Google (Gmail) is niet voor niets een van de veiligste mail-omgevingen. Dat Outlook niet daarin mee gaat (kan) is te wijten aan Microsoft, niet andersom. Dat ze het wel kunnen blijkt uit de Mailapp van Windows 10. Daar heb je geen problemen met Gmail.

19 december 2017 om 17:39.
Dirk Boom zegt:

In de link naar Microsoft lees ik dat gmail goed in Outlook 2016 is te gebruiken als bij gmail de basisverficatie wordt ingeschakeld. Als extra advies wordt het inschakelen van 2 traps verificatie gegeven, dus dat is verstandig om te doen. En het werkt perfect.

19 december 2017 om 18:05.
BenWuring zegt:

Je hebt gelijk Dirk, maar het is omslachtig en het zou niet nodig moeten zijn, andere mailcliënt's bewijzen dat. Microsoft zou er beter aan doen Outlook op dit punt aan te passen, maar er was iets met Microsoft en Google ...

19 december 2017 om 18:21.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club