SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Er is een probleem met een com-invoegtoepassing gedetecteerd.
Geplaatst op 27 december 2017 om 14:58 door JekkoJebbink

Goedemiddag,
Nadat AVG (Free antivirus programma) geüpdatet is kreeg ik bij het opstarten van Outlook 2016 de volgende melding: Er is een probleem met een com-invoegtoepassing gedetecteerd. Outlook werd vervolgens automatisch beëindigd. Ik heb toen de e-mail bescherming in AVG uitgeschakeld en Outlook weer opgestart. De e-mails kwamen gewoon binnen. Omdat ik het niet wenselijk vind dat de e-mailbescherming uit staat, heb ik hem weer ingeschakeld. Outlook blijft gewoon werken maar op de info-pagina staat nu het volgende (zie bijlage). Kan iemand mij uitleggen wat dit behelst, wat moet ik doen en wat is dan het gevolg?
Hartelijk dank.

Dec.272017ScreenHunter_schermafdruk0814.50.gif
6 reacties
Niekie zegt:

De ingeschakelde e-mail bescherming van AVG zorgt kennelijk voor wat vertraging in Outlook.
Als u zich beter voelt bij een ingeschakelde antivirus bescherming en alles werkt weer, zou ik het gewoon zo laten.

Maar volgens mij is de toepassing van AVG nog niet ingeschakeld, gezien de rechter afdruk van uw bijlage.

Niek

27 december 2017 om 15:14.
JekkoJebbink zegt:

Dank voor je reactie. AVG is wél ingeschakeld. Ik hoop op nog meer reacties want ik wil graag het naadje vd kous weten ter lering en vermaeck.

27 december 2017 om 15:33.
TheoJ zegt:

Kijk eens of deze site een oplossing bied.

http://computerworld.nl/algemeen/62431-10x-outlook-ellende---en-de-oplossingen/pagina-6

28 december 2017 om 15:14.
JekkoJebbink zegt:

Ik ga het bestuderen, dank je wel.
Groet.

29 december 2017 om 14:11.
JekkoJebbink zegt:

Mogelijk heb ik zelf de oplossing gevonden. Ik denk dat er een conflict is geweest tussen de mail- virusbeschermer in AVG en de invoegtoepassing Antivirus Add-in van Outlook. Via het menu opties, heb ik Antivirus Add-in de status inactief gezet. Vervolgens de PC opnieuw opgestart. AVG gaf een waarschuwing dat e-mail niet beschermd was. Die heb ik aan gezet en nu heb ik geen conflicten meer. De info pagina van Outlook geeft nu ook geen waarschuwing meer. Misschien heeft iemand nog een mening/tip of een waarschuwing. Dank voor het meedenken.

29 december 2017 om 15:03.
Niekie zegt:

Mooi gevonden. Ik lees voor het eerst van een antivirus Add-in van Outlook. Maar nooit te oud om te leren toch.
Voorlopig bedankt voor het terug melden.

Niek

29 december 2017 om 16:32.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club