Berichtdetails
Ik heb in de outlook 2 email adressen waarvan ik er een wil verwijderen en niet weet hoe ik er van af kom.
Ik weet ook niet hoe ik het heb aan gemaakt,
Als ik email open in outlook dan log ik in met mijn eigen email adres. Ga ik naar One Calendar wat mijn agenda is dan staat daar het email adres Outlook_met 17 letters en cijfers@outlook .com.
Wie kan mij vertellen hoe ik dat moet verwijderen en waar ik dat kan vinden.
Is het een verbinding naar One Calender, is het een (oude?) microsoft account? Een alias misschien?
Het is wel een vreemd mailadres als er zoveel tekens in staan.
Omdat ik One Calendar een mooie agenda vind. Ik heb hiervoor een licentie. Maar nadat ik op de computer windows10 opnieuw heb geinstalleerd en toen in One Calendar het account heb toegevoegd stond daar dat vreemde email adres en nu haalt hij de licentie niet op. Nu heb ik op aanraden van de ontwerper de Calendar verwijderd en opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. Heb ook al een nieuwe licentie gekregen en die doet het ook niet omdat ik al een licentie heb,
De licentie is bedoeld om alle gegevens in de Calendar 3 jaar te bewaren, vandaar dat ik dat email adres verwijderen wil. Heb ook al mijn eigen email adres toegevoegd maar hij blijft hardnekkig dat vreemde email adres gebruiken.
Dus One Calender bevat een vreemd mailadres, het moet een ander mailadres zijn.
Waarvandaan is het geïnstalleerd?
Ik zie dat One Calender een app is in de Windows Store.
Als je de app uit de Store downloadt, dan kun je er mailadressen aan koppelen. De app vraagt ernaar na de installatie, zie het plaatje. Ik zou daar het microsoft account invullen of een ander account waaraan de kalender/agenda is of moet worden gekoppeld. Wellicht een gmailadres incl. kalender zodat er kan worden gesynchroniseerd met de smartphone.
Is dat op die manier gedaan?
Ja gedownload uit de Windows store en gmail en Microsoft account gemaakt
Wat voor mailadres is er dan gekoppeld en via welke voorkeuze?
Is het doel om later te synchroniseren met de smartphone? Dat kan namelijk.
Van Microsoft is gekoppeld maar d licentie doet het niet. Ik denk dat dit komt door dat vreemde email adres dat hij oppikt.is gekoppeld aan de smartphone
Die gedachten kan ik volgen maar ik vraag nog even door:
1. Is dat micr.account een mailadres bij outlook.com, en is het ingebracht met voorkeuze microsoft? (de bovenste).
2. Werkt de kalender/agenda wel in de app Calender die standaard bij W10 zit?
3. Is de licentie via de Store aangekocht?
Hoe One Calender er een vreemd mailadres van maakt, dat snap ik niet. Hij zou niet zelf een mailadres mogen binnenhalen.
En ik zie nog een andere optie:
Ga in windows naar de instellingen en selecteer daar Apps.
Zoek daar One Calender op, selecteer deze, en open 'Geselecteerde opties'.
Er komt een scherm waarmee de app helemaal opnieuw is in te stellen.
Heb dat gedaan en me aangemeld bij Microsoft met mijn mail adres maar dat verkeerde adres komt weer te voorschijn.
Wellicht is er een mogelijkheid om met One Calender contact op te nemen, het lijkt niet anders te gaan lukken.
Oh het is de app Outlook, niet Outlook.com.
Het ongewenste mailadres is uit de app te verwijderen. Dat gaat via Bestand, Accounts.
Goedemorgen, er lijkt hier een spraakverwarring aan de orde te zijn. Even een paar dingen op een rijtje:
* Je gebruikt OneCalendar die (normaliter) is gekoppeld aan een outlook.com agenda (van het outlook.com e-mailadres)
* Je bezit een outlook.com e-mailadres, maar plotseling is een onbekend outlook.com e-mailadres erbij gekomen, je weet niet waar dat vandaan komt.
* OneCalendar gebruik je op de PC en de app Outlook op de smartphone, beide (normaliter) gekoppeld aan hetzelfde outlook.com e-mailadres.
Tot zover juist?
Met mail adressen heb ik de ervaring dat die soms? Niet volledig verdwijnen bij delete
Met history verwijderen en herstarten lukt het soms.
soms zie ik het nieuwe adres samen met het oude aan elkaar, terug
Harie, bedankt voor het melden.
Voor de meelezers nog even een kleine situatieschets:
Probleemstelling: plotseling vreemd outlook adres. In feite was dit niet het hoofdprobleem, maar omdat een outlook adres oorspronkelijk was gekoppeld aan een licentie van OneCalendar en dit niet meer viel te herstellen, gekozen voor een alternatieve oplossing.
NB: voor degene die hier ook mee geconfronteerd worden, hier een beschrijving van het probleem.
De alternatieve oplossing: eMClient geïnstalleerd en daar de gewenste accounts (Gmail en Planet) naartoe overgebracht. Het nut van OneCalendar is daarmee vervallen en ook de noodzaak van het outlook account (wordt verder niet gebruikt).
Omdat de gratis versie van eMClient slechts 2 accounts kan behappen, is het 3e, minst gebruikte account (hetnet), overgeheveld naar Mail voor Windows 10.
Kortom, mail- en agendafunctionaliteit weer volledig operationeel.
Ook ik loop nog steeds tegen problemen aan i.v.m. OUDE e-mailadressen (samen met het betr. NIEUWE e-mailadres) die nog steeds omhoog springen als ik een nieuw bericht aanmaak. Dit is verwarrend want af en toe weet je echt niet meer welk adres nu het goede is. Ik kan betr. OUDE adressen wel verwijderen in Outlook.com maar niet als ik MAIL gebruik (wat ik standaard doe).
Ik werk met een PC en laptop met W. 10. In MAIL heb ik 2 e-mailadressen, t.w. @ziggo en @gmail
Ik kan overigens in MAIL de contactpersoon bewerken en het nieuwe adres invoeren, maar als ik dus een nieuw bericht aanmaak werkt dit niet. Ik zie dan nog steeds 2 adressen opduiken.
Wat kan ik doen?
Goedemorgen, als eerste dient u vast te stellen dat de mailinstellingen bij Ziggo en Gmail op IMAP staan. Als dat zo is, dan kunt u verder.
Het punt is dat Mail voor Windows 10 synchroniseert met de betreffende mailservers, inbegrepen mailgeschiedenis, dus ook ooit gebruikte adressen. Om van het probleem af te zijn, gaat u naar de webversie van Ziggo mail en/of Gmail, maak daar een nieuw bericht aan en vul een letter c.q. cijfer in bij Aan:. Er worden suggesties getoond. Verwijder op dat moment niet meer gebruikte/ongewenste mailadressen. Zo gaat u het hele alfabet langs.
Wanneer dat alles gebeurd is, verwijdert u in MAIL de betreffende accounts (mits IMAP) en voegt deze vervolgens weer toe. Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Dank voor deze info. Ik ga dit step-by-step opvolgen en zal hierna weer berichten Fijne zondag!
Helaas moet ik hier even op terugkomen. In outlook.com werkt deze methodiek wel, in Ziggo mail en Gmail jammer genoeg niet. Net nog even geprobeerd.
Desondanks kan het verschil maken door de contactpersonen bij Ziggo en Gmail zorgvuldig na te lopen, zo nodig op te schonen en nadien, zoals genoemd, de accounts verwijderen in MAIL en opnieuw toevoegen.
Als ik tijdelijk de accounts in MAIL verwijder; houdt dat dan in, dat ik op dat moment de inhoud van mijn e-mailmappen Postvak IN/Verstuurd e.d.) ook verwijder?
Ja, en daarom is het ook zo belangrijk dat de mailinstelling op IMAP staat. Als dat zo is, maakt het niet uit, want wanneer je nadien het account weer toevoegt, wordt alles weer hersteld zoals het was. Bij een POP3 instelling is dit niet zo.
Waarom wordt hiervoor geen nieuw topic aangemaakt, dit is toch mijn vraag niet.
Je hebt helemaal gelijk Harie. Misschien dat de beheerders het betreffende deel even willen overzetten naar een nieuw topic.
Voor twijfelgevallen heb ik nu de volgende oplossing gevonden (zodat het juiste e-mailadres in het verzendvakje AAN komt): Ik ga naar Personen (opgeschoond); tik daar de betr. persoon aan en kan er zo zeker van zijn, dat de betr. e-mail naar het juiste adres gaat. Hiermee kan ik dus goed uit de voeten en dank alle adviseurs voor hun goede raad!
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club