Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Mappen verdwenen in Mail
Geplaatst op 29 januari 2018 om 11:36 door Joop2

Clubleden, het betreft de mail van W10, gisteren geopend om e-mails na te kijken, daarna een aantal uren met Google Chrome op internet gezocht, tot slot nog even terug naar de mail map en wat bleek dat de in de linker kolom vermelde mappen waren verdwenen op "postvak In" bij het openen na. waarvan wel de inhoud was verdwenen. Het is mij wel duidelijk als ik op Mappen klikt dat zij in een soort bij=scherm te voorschijn komen maar de vraag blijft hoe het kan dat zij bij het openen van de mail niet meer direct zichtbaar zijn en dat de inhoud van "Postvak In" is verdwenen.

7 reacties
Dirk Boom zegt:

Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Is er wellicht een update onderweg? (dat wil wel eens storen). Check even handmatig bij de instellingen.
Anders de computer uitzetten en weer aanzetten en zien wat er gebeurt.
Vraag: is er een storing bij de mailprovider? (welke?)
Verder, als het IMAP is (=standaard instelling Mail): haal het mailaccount eruit en voeg het weer toe.

29 januari 2018 om 12:20.
Joop2 zegt:

Dirk, dank voor de snelle reactie; ik heb bij instellingen gecheckt of er een update onderweg was. Ik kreeg melding laatst gezocht naar update's vandaag om 14.08 uur tevens heb ik de batterij even los gekoppeld (HP Laptop). Provider is KPN, e-mailadres xxxxxx@hetnet.nl. Bij het e-mailadres xxxxxx@outlook.com heeft het probleem zich niet voor gedaan. Wat je bedoelt met het mailaccount eruit halen en weer toevoegen begrijp ik als leek zijnde niet zo goed .

29 januari 2018 om 14:44.
Dirk Boom zegt:

Er was gisterenavond een storing bij KPN, dat haal ik uit deze website.
Op de 27ste was er ook storing.
Het zou nu weer moeten werken maar zo niet:
Als het KPN mailadres is ingesteld als IMAP (dat is het standaard) dan is het als volgt uit Mail te verwijderen:
- links onderin de instellingen kiezen (het wieltje)
- recht boven 'accounts beheren' kiezen
- selecteer de betr. account (die van KPN)
- kies midden op het scherm voor 'account verwijderen
Daarna is de account via 'accounts beheren' weer toe te voegen. Als bij toevoegen om een keuze wordt gevraagd in type mailadres, kies dan voor 'Ander account'. Je moet mailadres, naam en wachtwoord invullen, de rest gaat vanzelf.
PS Ik hoop wel dat je het wachtwoord kent. Bij twijfel: ga even naar kpn.com en kies rechts bovenin 'Webmail'. Als het inloggen daar lukt, dan klopt het wachtwoord. Check meteen even of de mail daar wel staat.
 

29 januari 2018 om 16:48.
Joop2 zegt:

Dirk, de aanwijzingen opgevolgd maar ik ben inderdaad vergeten wat het wachtwoord is.
Het wachtwoord van KPN webmail wat ik wel weet, maar dat verschilt met dat van de email. (te merken aan het aantal sterretjes)
Vandaag reeds bij KPN Webmail naar betreffende gegevens gezocht maar ook daar niet kunnen vinden.

29 januari 2018 om 20:50.
Dirk Boom zegt:

Het wachtwoord voor de webmail is gelijk aan het wachtwoord voor de e-mailaccount in Mail. Dus als inloggen bij webmail lukt, dan is dat echt het juiste wachtwoord, ook voor de Mail app.
Het aantal sterretjes zegt niets.
Begrijp ik dat je wel in webmail ingelogd bent geweest maar dat de mail weg is?

29 januari 2018 om 23:41.
Joop2 zegt:

Dirk, de inhoud uit de mappen Postvak In en Verzonden was zondagmiddag verdwenen en was ook niet terug te vinden in KPN Webmail. Zoals reeds vermeldt evenals de mappen op het lege Postvak IN na en dan bedoel ik de gegevens die links op het beeldscherm worden vermeld. Zal vanavond of anders morgenochtend de door jou genoemde stappen in je reactie van gisteren om 16.48 uur gaan toepassen..

30 januari 2018 om 10:41.
Dirk Boom zegt:

Die gegevens links op het beeldscherm betreft de Mailapp, en dat is open te klappen. Dan doe je links bovenaan.
Is er nog een computer in huis, die vanwege een POP3 instelling het postvak IN leeghaalt?
Zo niet, dan is het dus in Webmail leeg en zal er in de Mailapp ook niets tevoorschijn komen. Dat is heel vervelend. Het is ook abnormaal dat de map Verzonden leeg is.
Ik zou met KPN gaan bellen, het lijkt erop dat er bij hen iets mis is.
Heel ongewoon is dit.

30 januari 2018 om 12:18.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club