Berichtdetails
Mijn provider van mijn internet is KPN.
Het valt mij op dat Ik sinds enkele weken dagelijks wéér veel spam-mails binnen krijg, vandaag 13 stuks.
Het is weer een tijdje goed gegaan maar begint die ellende nu weer opnieuw bij de KPN!?
Zijn er leden die KPN als provider hebben ook weer veel spam binnen krijgen?
Verstuurd vanaf mijn iPad
Gebruik toch een Gmail of Microsoft email account, die hebben een veel beter spam filter als van KPN. of laat de KPN mail via een Gmail of Microsoft account doorsturen, dan bereik je hetzelfde resultaat en hoef je niet van email adres te veranderen.
Verder kan je anti spam programma's installeren en bij elk email programma kun je filters instellen, die de spam meteen in de prullenbak of een speciale map plaatsen. Maar pas op er kunnen verkeerde inschattingen gemaakt worden met normale email, dus toch altijd controleren wat er weggegooid is.
John, bedankt voor je reactie.
”Alle” mails van de KPN worden al automatisch doorgestuurd naar mijn gmail.
Ondanks dàt véél spam!
Die spam-mails komen (o.a) al op mijn iPad binnen in de apparte map “Reclame”
Daar verwijder ik alle spam-mails met drie klikken.
Ga nu eens in mijn emailprogramma Outlook 2016 kijken of ik daar nog iets kan instellen zodat deze mails helemaal niet meer binnen komen.
Of blijven die spammails hoe dan ook “Altijd” binnen komen?
Oke, ik heb Kpn als provider. Doordat ik spam /mail naar hun door stuur is het langzaam aan verminderd. @ kpnmail.nl heb ik nu niet meer door gegeven. Nu gebruik ik @ gmail.com. Voor ontvangen van E/mail, komt het voor dat automatisch mails in een speciale map terecht komen en dan weg er mee. Via de leden van Senior/web heb ik vernomen, dat het gebruik van @ G mail.com veiliger is dan dat van Kpn. Ook wanneer er veranderd zou worden van provider dan is het niet nodig om dit kenbaar te maken. Via de klanten service van kpn is wel verteld dat hun een storing hadden waardoor geblokkeerde mails toch doorgestuurd werden. Nu is het weer wat verbeterd. Verder ervaar ik geen problemen met Kpn als provider.
Om op Freedom's vraag van 17:06 terug te komen: als je spam op de computer afvangt, bijv. in outlook, dan gaan ze hooguit in Outlook naar de spambox, maar de mails blijven komen.
De enige echte afvang is als de bron geen spam meer stuurt. De eerstvolgende afvang ligt bij de provider, hier dus KPN.
Wellicht even met KPN contact opnemen of zij een probleem hebben met afvangen.
Allemaal bedankt voor de reacties.
Ik heb gisteren al contact opgenomen met de KPN-helpdesk, die het “gewoon” ontkennen en moest maar in die mails mij maar afmelden (Grrrr) . Op mijn verzoek hebben ze mijn vraag doorgestuurd naar afdeling klientenreacties waarbij een terugbelafspraak is gemaakt. ( twee werkdagen)
Ben benieuwd.
Freedom,, @ van klanten/service heb ik een mail/adres gekregen om spam mail toe te sturen.
abuse@kpn.com Via Thunderbird wordt spam opgeslagen. Daarna als bijlage naar kpn o-v-v valse/e-mail en normaal gezien een ontvangst bevestiging terug. Als dit werkt, zal het geleidelijk aan wat verminderen.( spam onder werktijd door sturen, zo heb ik dit onder vonden, is het anders dan komt er een afwijzing) Ik zit wel bij Kpn/glasvezel, dit is een andere afdeling dan dat van U. Deze afdeling is ook klantvriendelijker.!!!
Ik heb er nu één verstuurd naar abuse@kpn.com, en heb direct al een bevesting ontvangen.
Nu maar even afwachten
Freedom, @ ik ben er door verrast, blijkbaar, werkt het ook bij de afdeling waar U bij aangesloten bent.. Inderdaad maar even afwachten en toch blijven door sturen deze spam. Namens kpn, krijg ik ook de rekening toegestuurd, die nog niet betaald is.!! Blijkbaar gaat de echte Kpn er achteraan om dit ongedaan te maken. Al die rommel blijft maar komen.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club