SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Driehoekje achter mail
Geplaatst op 18 april 2018 om 10:34 door jaimita

Op mjn laptop staat acter mijn gmail een driehoekje met uitroepteken. Er komen ook geen mails meer binnen. Op mijn PC wel. Iemand enig idee? Ik heb w 10

33 reacties
BenWuring zegt:

Ik neem aan dat u Mail voor Windows 10 gebruikt en daarin het Gmail account heeft opgenomen? Zo ja, dan duidt het gele driehoekje op het feit dat de (aanmeld)gegevens gecontroleerd moeten worden. Als het goed is, wordt dit ook gemeld. Nadat de gegevens geverifieerd zijn, zal alles weer normaal werken.

18 april 2018 om 11:04.
jaimita zegt:

Ik zie een meddeling dat ik het wachtwoord moet bijwerken of het account moet machtigen om te synchroniseren. Weet niet wat het wachtwoord is en wat ze bedoelen met machtiging om te synchroniseren is mij volkomen koeterwaals. Zie ook niet waar ik nieuw wachtwoord aan kan maken.

18 april 2018 om 11:38.
BenWuring zegt:

Het probleem is nu dat u het wachtwoord niet meer weet. Ga dus eerst online naar Gmail, vul het Gmail e-mailadres in en klik vervolgens op de link wachtwoord vergeten. Afhankelijk hoe u e.e.a. oorspronkelijk heeft ingesteld, krijgt u een of meerdere mogelijkheden om het wachtwoord te herstellen. Herstel of wijzig dit vervolgens en ga daarna naar Mail voor Windows 10 en klik daar op de link om de machtiging voor Gmail toe te staan. Vul hier bij de gevraagde informatie het herstelde of nieuw aangemaakt wachtwoord in en bevestig dit.

18 april 2018 om 12:09.
jaimita zegt:

Ik ben naar online gmail gegaan en heb alle stappen doorlopen en een nieuw wachtwoord aangemaakt maar het driehoekje blijft komen. Heb geen idee meer.

18 april 2018 om 12:34.
BenWuring zegt:

Welke mogelijkheden heeft u bij de melding van Gmail in Mail Windows 10?

18 april 2018 om 12:43.
jaimita zegt:

Als ik op het driehoekje rechtsklik dan zie ik Aan start vastmaken- meldingen inschakelen-Accountinstellingen-Account herstellen. die heb ik al geprobeerd zonder resutaat.

18 april 2018 om 12:47.
BenWuring zegt:

Kun je een afbeelding laten zien van dat driehoekje? En ook de melding die Gmail toont?
Dus niet wat je ziet wanneer je met de rechter muisknop op het driehoekje klikt, maar specifiek de melding.

18 april 2018 om 15:41.
jaimita zegt:

Als ik op het gmail account klik dan krijg ik de volgende mededeling. "Dit account kan niet worden geopend:gmail. Mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat" Hoe of wat wordt er niet bijgezegd.

18 april 2018 om 22:54.
BenWuring zegt:

Goed, wanneer u hier niet uitkomt, dan is een andere optie mogelijk net zo effectief. Gmail is in de basis standaard van het type IMAP. Dit betekent dat u probleemloos het account uit Mail Windows 10 kunt verwijderen. Voordat u dit doet, controleer dan eerst online bij de instellingen van Gmail of het inderdaad als IMAP is ingesteld. Als dit zo is, verwijder dan het account uit Mail W10 en voeg het account nadien weer toe. Omdat het IMAP is, wordt alles weer netjes opnieuw opgebouwd zoals het was en is zeer waarschijnlijk daarmee de synchronisatie weer hersteld.

18 april 2018 om 23:04.
Dirk Boom zegt:
Wordt voor het mailen van gmail echt Mail voor W10 gebruikt? Of is het bijv. Outlook (uit Office)?

 

19 april 2018 om 08:21.
jaimita zegt:

Wat betreft gmail voor W10 of outlook, ik heb geen idee

19 april 2018 om 08:53.
BenWuring zegt:

Hierover bestaat geen twijfel, het driehoekje is één van de kenmerken, maar overtuigend is uw antwoord op 18 april 2018 om 12:47. Dit zijn typisch de mogelijkheden in het contextmenu (rechts klikken) van Mail voor Windows 10.

19 april 2018 om 09:22.
jaimita zegt:

Heb het account al verwijdrd. Heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, is bevestigd door Google. Alleen het werk nog steeds niet. Het driehoekje blijft komen. Op mijn vaste PC werkt het gewoon goed

19 april 2018 om 10:43.
BenWuring zegt:

Het is eerder gevraagd, maar kunt u een afbeelding tonen van de melding? Dus niet van de rechtsklik mogelijkheden, maar van de melding die Gmail hier toont.
Mocht dat niet lukken, dan lijkt het mij verstandig om hulp of afstand aan te vragen. Ik heb meerdere malen geholpen bij dit soort situaties en in 99,9% van de gevallen is e.e.a. in een mum van tijd hersteld.

19 april 2018 om 10:48.
jaimita zegt:

buiten de melding 18 april krijg ik geen melding alleen een driehoekje en het feit dat de email niet werkt

19 april 2018 om 10:51.
BenWuring zegt:

U gebruikt op uw desktop ook Windows 10 en hetzelfde mailprogramma? Zo ja, dan kunt u de mailinstellingen van beide met elkaar vergelijken en zo nodig op de laptop deze corrigeren.

19 april 2018 om 11:12.
jaimita zegt:

Op mijn desktop staat bij accountnaam gmail. Op mijn laptop staat ook nog gebruikersnaam en wachtwoord. dus verschillende instellingen. Ik zie ook dat alle emails van gmail.com nu onder mijn email---@ziggo.nl staan.Zou het helpen als ik naar een eerder herstelpunt terug ga, en hoe doe ik dat. Als ik op Google kij dan zie ik alleen maar herstelpuntmaken.

19 april 2018 om 11:57.
BenWuring zegt:

Ik denk niet dat teruggaan naar een eerdere situatie in dit geval veel verschil maakt. Het zit echt in de accountinstellingen en mogelijk de instellingen binnen Mail W10 hoe e.e.a. wordt getoond. Dat de mails (ogenschijnlijk) onder het Ziggo account worden getoond, kan te maken hebben dat u de postvakken IN heeft gekoppeld. Dit is te controleren onder Accounts > Postvakken IN koppelen. Ten aanzien van de Gmail instellingen zou ik toch nog eens dit account verwijderen en wederom opnieuw toevoegen. Kies voor Google en vul de gegevens in. Kan normaliter niet fout gaan.

19 april 2018 om 12:12.
jaimita zegt:

Dit is nu OK maar nu zag ik op mijn desktop het driehoekje. Ik denk dat je op beide pc's hetzelfde wachtwoord moet gebruiken. Het werkt op beide pc's correct. Bedankt voor alles. Weer een hoop geleerd

19 april 2018 om 21:32.
BenWuring zegt:

Graag gedaan en mooi dat het weer werkt. En inderdaad moet overal voor hetzelfde account hetzelfde wachtwoord worden gebruikt.

19 april 2018 om 21:54.
jaimita zegt:

Het is nog niet helemaal in orde. Als ik van mijn gmail een bericht stuur naar ---@ziggo.nl dan komt die niet aan op mijn laptop wel op mijn desktop

19 april 2018 om 23:23.
BenWuring zegt:

Oké, kan te maken hebben met de synchronisatie interval van accounts. Deze kun je instellen via Accounts (kies het betreffende account) > Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen.
Deze instelling geldt dus per account en per Mail W10 gebruik. De instellingen op de desktop kunnen anders zijn dan op de laptop.
Om te testen of e.e.a. naar behoren werkt, kun je mails naar de eigen accounts heen en weer sturen: Ziggo naar Ziggo, Gmail naar Gmail, Ziggo naar Gmail, enz.
Bovendien kun je de synchronisatie forceren door bovenin het berichtendeel te klikken op het cirkeltje van 2 pijltjes.

20 april 2018 om 09:54.
jaimita zegt:

Nog niet gelukt. Op mijn laptop ziet het account er anders uit. Op mijn laptop ontbreekt bij de synchronisatie instelling gebruikersnaam en wachtwoord. Hebaccount al verwijderd en nieuw aangemaakt,maar krijg de meddeling dat account al bestaat. Misschien niet allemaal zo duidelijk maar weet het ook niet. Synchronisatie van laptop en desktop gelijk, op gebruikersnaam en wachtwoord

Knipsel1.PNG
20 april 2018 om 11:46.
BenWuring zegt:

Als het om het Ziggo account gaat, dan moet deze worden ingesteld met de optie conform bijgevoegde afbeelding.

AccountInstellingMailW10Ziggo.png
20 april 2018 om 14:16.
BenWuring zegt:

Nadat deze middels deze keuze is toegevoegd en de gegevens zijn juist ingevuld, werkt het prima. Ter illustratie mijn @upcmail.nl. Deze hanteert dezelfde instellingen als @ziggo.nl.

AccountInstellingMailW10Upcmail.png
20 april 2018 om 14:18.
BenWuring zegt:

De melding dat het account al bestaat, geeft dus aan dat er al een account aanwezig is met dezelfde instellingen (accountnaam @ziggo.nl)

20 april 2018 om 14:25.
jaimita zegt:

Dit gedaan en nu verschijnen er 2 driehoekjes zowel achter ---@live.nl en ---@ziggo.nl

20 april 2018 om 14:26.
BenWuring zegt:

Het lijkt langzamerhand verstandiger om er even iemand (op afstand) naar te laten kijken. Wat u allemaal beschrijft komt eigenlijk zelden tot nooit voor en als het al voorkomt, dan is het zo opgelost.

20 april 2018 om 14:49.
jaimita zegt:

De student heeft alles weer in orde gemaakt. Weet niet wat hij allemaal gedaan heeft, iets met wachtwoorden.

26 april 2018 om 10:03.
BenWuring zegt:

Fijn dat het weer in orde is. Wel een beetje jammer dat u niet mee heeft gekregen hoe het is opgelost. Zou u het een eventuele volgende keer zelf kunnen oplossen.

26 april 2018 om 20:03.
jaimita zegt:

Student ging achter de pc zitten en ging als een razende tekeer. Was niet te volgen.

19 augustus 2018 om 21:53.
Marco zegt:

Dus je weet nog niet hoe je het moet oplossen ?

20 augustus 2018 om 17:21.
jaimita zegt:

Ik krijg woensdag hulp van seniorclub

21 augustus 2018 om 00:49.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club