Berichtdetails
Op mjn laptop staat acter mijn gmail een driehoekje met uitroepteken. Er komen ook geen mails meer binnen. Op mijn PC wel. Iemand enig idee? Ik heb w 10
Ik neem aan dat u Mail voor Windows 10 gebruikt en daarin het Gmail account heeft opgenomen? Zo ja, dan duidt het gele driehoekje op het feit dat de (aanmeld)gegevens gecontroleerd moeten worden. Als het goed is, wordt dit ook gemeld. Nadat de gegevens geverifieerd zijn, zal alles weer normaal werken.
Ik zie een meddeling dat ik het wachtwoord moet bijwerken of het account moet machtigen om te synchroniseren. Weet niet wat het wachtwoord is en wat ze bedoelen met machtiging om te synchroniseren is mij volkomen koeterwaals. Zie ook niet waar ik nieuw wachtwoord aan kan maken.
Het probleem is nu dat u het wachtwoord niet meer weet. Ga dus eerst online naar Gmail, vul het Gmail e-mailadres in en klik vervolgens op de link wachtwoord vergeten. Afhankelijk hoe u e.e.a. oorspronkelijk heeft ingesteld, krijgt u een of meerdere mogelijkheden om het wachtwoord te herstellen. Herstel of wijzig dit vervolgens en ga daarna naar Mail voor Windows 10 en klik daar op de link om de machtiging voor Gmail toe te staan. Vul hier bij de gevraagde informatie het herstelde of nieuw aangemaakt wachtwoord in en bevestig dit.
Ik ben naar online gmail gegaan en heb alle stappen doorlopen en een nieuw wachtwoord aangemaakt maar het driehoekje blijft komen. Heb geen idee meer.
Welke mogelijkheden heeft u bij de melding van Gmail in Mail Windows 10?
Als ik op het driehoekje rechtsklik dan zie ik Aan start vastmaken- meldingen inschakelen-Accountinstellingen-Account herstellen. die heb ik al geprobeerd zonder resutaat.
Kun je een afbeelding laten zien van dat driehoekje? En ook de melding die Gmail toont?
Dus niet wat je ziet wanneer je met de rechter muisknop op het driehoekje klikt, maar specifiek de melding.
Als ik op het gmail account klik dan krijg ik de volgende mededeling. "Dit account kan niet worden geopend:gmail. Mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat" Hoe of wat wordt er niet bijgezegd.
Goed, wanneer u hier niet uitkomt, dan is een andere optie mogelijk net zo effectief. Gmail is in de basis standaard van het type IMAP. Dit betekent dat u probleemloos het account uit Mail Windows 10 kunt verwijderen. Voordat u dit doet, controleer dan eerst online bij de instellingen van Gmail of het inderdaad als IMAP is ingesteld. Als dit zo is, verwijder dan het account uit Mail W10 en voeg het account nadien weer toe. Omdat het IMAP is, wordt alles weer netjes opnieuw opgebouwd zoals het was en is zeer waarschijnlijk daarmee de synchronisatie weer hersteld.
Hierover bestaat geen twijfel, het driehoekje is één van de kenmerken, maar overtuigend is uw antwoord op 18 april 2018 om 12:47. Dit zijn typisch de mogelijkheden in het contextmenu (rechts klikken) van Mail voor Windows 10.
Heb het account al verwijdrd. Heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, is bevestigd door Google. Alleen het werk nog steeds niet. Het driehoekje blijft komen. Op mijn vaste PC werkt het gewoon goed
buiten de melding 18 april krijg ik geen melding alleen een driehoekje en het feit dat de email niet werkt
U gebruikt op uw desktop ook Windows 10 en hetzelfde mailprogramma? Zo ja, dan kunt u de mailinstellingen van beide met elkaar vergelijken en zo nodig op de laptop deze corrigeren.
Op mijn desktop staat bij accountnaam gmail. Op mijn laptop staat ook nog gebruikersnaam en wachtwoord. dus verschillende instellingen. Ik zie ook dat alle emails van gmail.com nu onder mijn email---@ziggo.nl staan.Zou het helpen als ik naar een eerder herstelpunt terug ga, en hoe doe ik dat. Als ik op Google kij dan zie ik alleen maar herstelpuntmaken.
Ik denk niet dat teruggaan naar een eerdere situatie in dit geval veel verschil maakt. Het zit echt in de accountinstellingen en mogelijk de instellingen binnen Mail W10 hoe e.e.a. wordt getoond. Dat de mails (ogenschijnlijk) onder het Ziggo account worden getoond, kan te maken hebben dat u de postvakken IN heeft gekoppeld. Dit is te controleren onder Accounts > Postvakken IN koppelen. Ten aanzien van de Gmail instellingen zou ik toch nog eens dit account verwijderen en wederom opnieuw toevoegen. Kies voor Google en vul de gegevens in. Kan normaliter niet fout gaan.
Dit is nu OK maar nu zag ik op mijn desktop het driehoekje. Ik denk dat je op beide pc's hetzelfde wachtwoord moet gebruiken. Het werkt op beide pc's correct. Bedankt voor alles. Weer een hoop geleerd
Graag gedaan en mooi dat het weer werkt. En inderdaad moet overal voor hetzelfde account hetzelfde wachtwoord worden gebruikt.
Het is nog niet helemaal in orde. Als ik van mijn gmail een bericht stuur naar ---@ziggo.nl dan komt die niet aan op mijn laptop wel op mijn desktop
Oké, kan te maken hebben met de synchronisatie interval van accounts. Deze kun je instellen via Accounts (kies het betreffende account) > Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen.
Deze instelling geldt dus per account en per Mail W10 gebruik. De instellingen op de desktop kunnen anders zijn dan op de laptop.
Om te testen of e.e.a. naar behoren werkt, kun je mails naar de eigen accounts heen en weer sturen: Ziggo naar Ziggo, Gmail naar Gmail, Ziggo naar Gmail, enz.
Bovendien kun je de synchronisatie forceren door bovenin het berichtendeel te klikken op het cirkeltje van 2 pijltjes.
Nog niet gelukt. Op mijn laptop ziet het account er anders uit. Op mijn laptop ontbreekt bij de synchronisatie instelling gebruikersnaam en wachtwoord. Hebaccount al verwijderd en nieuw aangemaakt,maar krijg de meddeling dat account al bestaat. Misschien niet allemaal zo duidelijk maar weet het ook niet. Synchronisatie van laptop en desktop gelijk, op gebruikersnaam en wachtwoord
Als het om het Ziggo account gaat, dan moet deze worden ingesteld met de optie conform bijgevoegde afbeelding.
Nadat deze middels deze keuze is toegevoegd en de gegevens zijn juist ingevuld, werkt het prima. Ter illustratie mijn @upcmail.nl. Deze hanteert dezelfde instellingen als @ziggo.nl.
De melding dat het account al bestaat, geeft dus aan dat er al een account aanwezig is met dezelfde instellingen (accountnaam @ziggo.nl)
Dit gedaan en nu verschijnen er 2 driehoekjes zowel achter ---@live.nl en ---@ziggo.nl
Het lijkt langzamerhand verstandiger om er even iemand (op afstand) naar te laten kijken. Wat u allemaal beschrijft komt eigenlijk zelden tot nooit voor en als het al voorkomt, dan is het zo opgelost.
De student heeft alles weer in orde gemaakt. Weet niet wat hij allemaal gedaan heeft, iets met wachtwoorden.
Fijn dat het weer in orde is. Wel een beetje jammer dat u niet mee heeft gekregen hoe het is opgelost. Zou u het een eventuele volgende keer zelf kunnen oplossen.
Student ging achter de pc zitten en ging als een razende tekeer. Was niet te volgen.
Heb momenteel weer last van driehoekje achter ...@gmail.com. Als ik op herstellen klik dan krijg ik de volgende mededeling. zie bijlage. Als ik mijn wachtwoord ingeef dan werkt het weer, maar de volgende dag is het weer terug. Hoe krijg ik dat definitief terug
Het gaat waarschijnlijk (opnieuw) over de Mail app van Windows 10. De aangekondigde bijlage zit (nog?) niet bij je bericht.
Normaliter betreft het een eenmalige melding die na herstellen weg is, tenzij er iets misgaat met een wachtwoord. Een nieuw wachtwoord aanvragen is echter niet nodig (of is dat toevallig op een andere computer gebeurd)?
Het gemakkelijkste is: het mailadres verwijderen uit de Mail app en dan weer toevoegen. Dit geeft Ben aan op 18 april 2018 om 23:04 uur. Dus verwijderen en bij weer toevoegen de voorkeuze 'Google' maken. Na het inbrengen even instellen dat hij mail van elke periode ophaalt en niet alleen van de laatste 3 maanden (Tenzij je dat zo wilt behouden).
Ik krijg eerst de mededeling dat het wachtwoord verouderd is.(Nog nooit van gehoord) als ik dan het wachtwoord invul dan werkt het weer een dag
Die boodschap ken ik wel. Je hebt zelf, of iemand anders, via een andere computer of app toegang tot een gmailadres gekregen. Het kan ook met de 'herstelactie' te maken hebben. Het beste is dat je klikt op 'Activiteit controleren' en aangeeft dat jij het was (tenminste, als dat zo is). Zo'n bericht kan trouwens terecht komen op zowel het gmailadres als op een uitwijk mailadres.
Haal aub uit het bijgevoegde plaatje het mailadres weg! Dit wegens privacy.
Ik zou eerst die actie doen via google en dan eens kijken of de mededeling van een verouderd wachtwoord weer opnieuw komt. Is het mailadres ook al even verwijderd en weer toegevoegd?
tot nu toe is het driehoekje weggebleven. Ik weet niet waarom Hoop dat dat zo blijft
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club