Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Synchronisatie Gmail naar mobiel
Geplaatst op 5 mei 2018 om 21:33 door John777

Ik heb twee gmailadressen. Ik gebruik ze meestal via m'n pc. Beide adressen synchroniseerden ook met m'n smartphone. Sinds een paar dagen synchroniseert één adres niet meer. Wel komt op de smartphone het signaal: wachten op synchronisatie. Circeltje draait maar blijft draaien. Berichten worden niet opgehaald. Ga ik naar smartphone instellingen, accounts, google, zie ik onder betrokken emailadres staan: synchronisatiefout. Klik ik dit aan krijg ik melding:' Momenteel problemen met synchroniseren. Binnenkort weer in bedrijf'. Is dit euvel bekend en wat kan ik eraan doen om dit op te lossen? Op de pc heb ik geen enkel probleem met dit emailadres.

8 reacties
Dirk Boom zegt:
Ik zou het gmailadres even verwijderen en opnieuw inbrengen.
Of is het wachtwoord veranderd, en dan wel op de pc maar niet op de smartphone?
Zitten beide gmailadressen op de smartphone in dezelfde app?
5 mei 2018 om 22:23.
John777 zegt:

Ja Dirk, beide emailadressen zitten in dezelfde app. Ik heb in de phone het gmailadres al een paar keer verwijderd maar helaas zonder resultaat. De melding blijft hetzelfde

6 mei 2018 om 09:28.
MaritaA zegt:

Volgens reacties in de link hieronder zijn er kennelijk bij sommigen problemen:
http://allestoringen.nl/storing/gmail


Anders hier een oplossing?
https://support.google.com/mail/?hl=nl#topic=3394215
Kijk eens onder een probleem oplossen en dan synchroniseren en importeren.

6 mei 2018 om 10:40.
Dirk Boom zegt:

Gezien de storingsmeldingen kan de gebruikte app de oorzaak zijn van het probleem.
Is al geprobeerd om de gmailadressen in een andere app onder te brengen?
Voor Android bijv. Aquamail of Bluemail, en zo zijn er meer.
In mijn Aquamail zitten 11 mailadressen waarvan 7 bij gmail, het werkt probleemloos.

6 mei 2018 om 11:25.
John777 zegt:

Het probleem met dit gmailadres is er nog steeds. Met de andere emailadressen loopt het gewoon goed. Ik heb nu Aquamail geïnstalleerd voor alleen het betrokken emailadres en dat gaat wel goed. Het valt me op dat ik met Aquamail slechts twee accounts kan invoeren, ander moet ik naar de pro-versie. In elk geval bedankt voor de raad.
John

9 mei 2018 om 09:00.
Dirk Boom zegt:

Betr aquamail: ik gebruik de pro-versie, die bevalt mij goed.
Mocht betalen of max. 2 mailadressen een bezwaar zijn, probeer dan andere apps, de keuze is persoonlijk. Kijk in de Playstore altijd eerst naar de scores (max. is 5) en de gebruikersreviews.
Het is niet vreemd dat een goede app niet gratis is, iemand bouwt hem. Het alternatief is reclame, of een app van Google of de smartphonefabrikant.

9 mei 2018 om 09:59.
John777 zegt:

Oké Dirk, bedankt voor je advies! Deze kan gesloten worden
John

10 mei 2018 om 08:48.
Dirk Boom zegt:

John, graag gedaan en plezier gewenst met de smartphone

10 mei 2018 om 11:02.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club