SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Verwijderen van e-mails
Geplaatst op 12 mei 2018 om 15:04 door ESPA

Goedenmiddag Ik heb de Mail van Windows10 in gebruik.
Als ik mijn mailbox open ( van KPN ) en ik wil al mijn mails verwijderen dan lukt dat goed, maar,
als ik de volgende keer weer mijn mailbox open en ik wil dan de mails die opdat moment heb gekregen weer verwijderen.dan krijg ik ook weer alle mails te zien die ik al eerder heb verwijdert en dat is elke dag zo.
dit had ik niet in de windows live mail.
Wat kan ik er aan doen dat ik ze niet elke keer weer terug krijg en dan alles in 3 keer moet weggooien?
Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk gesteld heb.
Will

9 reacties
BenWuring zegt:
Betreft het een POP3 account waarbij ingesteld is dat kopieën op de mailserver worden bewaard? U kunt dit controleren bij de online mailinstellingen van uw KPN mail.
12 mei 2018 om 16:24.
ESPA zegt:

Goedenmiddag Ben
bedankt voor je reactie ik heb KPN gebeld maar ik weet nog niet of het heeft geholpen
dit wil ik gaan bekijken als ik weer een mail binnen krijg
Ik kom hier later wel weer op terug bedankt zover.
Will

12 mei 2018 om 17:09.
Cees-1946 zegt:

Oke, Espa,@ ik heb ook Kpn afdeling glasvezel als provider. Overigens heeft dit niks met glasvezel van doen. Ik werk met G/mail en Thunder Bird. Mails verwijderen geen probleem. Mogelijk, moet het kunnen om in te loggen in de webmail van Kpn.. Daarin kunnen de mails ook verwijderd worden. Ben je er ook van af. Ik gebruik de webmail regelmatig om mails te blokkeren.. Zo komen er steeds minder mails van verschillende banken enz.

12 mei 2018 om 17:48.
Dirk Boom zegt:

Het heeft waarschijnlijk niet met KPN te maken, wel met de instelling POP3 van KPN in het e-mailprogramma op deze of een andere computer. De instelling moet overal IMAP zijn, dan gebeurt dit niet.
Zit het mailadres ook op een andere computer?

12 mei 2018 om 19:27.
BenWuring zegt:

Het heeft natuurlijk wel met de mailprovider te maken, in dit geval specifiek KPN. Het beeld dat ESPA schetst, is typisch de situatie van een POP3 account waarbij kopieën op de mailserver worden bewaard. Om dit te wijzigen moet je naar de 'bron', de mailinstellingen van de KPN. Daar wijzig je het accounttype van POP3 naar IMAP en wijzigt vervolgens alle gekoppelde e-mailcliënt's en mailapps van POP3 naar IMAP, inclusief de bijbehorende serverinstellingen.

12 mei 2018 om 20:10.
Dirk Boom zegt:

Je kunt in webmail van KPN het accounttype wijzigen van POP3 naar IMAP??? Prima als dat kan. Bij dochter xs4all kan het niet, wel kan het bij gmail.
In een e-mailclient/mailapp: voor zover ik weet gaat wijzigen van POP3 naar IMAP niet werken. Je kunt wel de account in IMAP nieuw invoeren en de POP3 versie verwijderen.

12 mei 2018 om 21:04.
BenWuring zegt:

Dat bedoel ik met wijzigen, verwijderen en opnieuw invoeren.

12 mei 2018 om 21:41.
ESPA zegt:

Goedenmiddag
Wat ik nog niet heb vertelt is dat wij twee laptops hebben en op allebei onze Email lezen misschien is dit een hint naar het probleem.
Will

13 mei 2018 om 15:27.
Dirk Boom zegt:

Dat kan de oorzaak zijn.
Is op beide laptops in het mailprogramma de mail ingesteld als IMAP? Waarschijnlijk niet.
Als de instelling op 1 van beide laptops of op beide laptops niet IMAP is maar POP3, dan is het probleem verklaard en de oplossing duidelijk.

13 mei 2018 om 15:40.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club