SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Vraag aan Ziggo-gebruikers over verouderde instellingen
Geplaatst op 17 mei 2018 om 15:40 door doo168

Beste Mensen. Wie van u heeft ervaring met de Ziggo-instellingen voor de Ziggo mail-ontvangst?
Ik krijg n.l.steeds de melding dat die instellingen zijn verouderd. Ik wil dit graag verhelpen.
Helaas ben ik vergeten hoe ik die instellingen kan vernieuwen,waarna ik Ziggo-mails ook in Outlook van
Office 365 Home kan ontvangen,zoals dat bij mij ook gebeurt met HCC en Gmail. Met Ziggo lukt dat niet.
Hoe kan ik die Ziggo-instellingen vernieuwen? Ik wil dit graag doen voordat ik mijn blog afmaak.
Voor de blog-bezoekers is het handig dat ze kunnen reageren met HCC,Live,Gmail en Ziggo mail-adres.
Die gemailde reacties kan ik dan binnen Outlook ontvangen en lezen. Met Ziggo kan dat nog niet bij mij.
Pas als die instellingen zijn vernieuwd kan dat wel. Althans,dat is mijn vurige hoop.
Helaas ben ik mede door onverwachts overlijden van mijn geliefde Singaporese vrouw, helemaal vergeten hoe ik die instellingen kan vernieuwen. Mijn vrouw overleed op 27-01-2018 en werd 76 jaar.
Op 14-01-2018 was ik met haar 34 jaar gehuwd en onverwachts is zij er niet meer.
Ik woon nu alleen in een eengezinswoning en wacht op plaats in een senioren-appartement.
Voordat dit gebeurt hoop ik die Ziggo-instellingen zelf te kunnen vernieuwen. Hoe doe ik dat het beste?
Ik dank jullie voor de mogelijke reacties en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove.

18 reacties
fred612 zegt:

Beste Anton, dit is volgens mij een herhaling, het komt door de dubbele veiligheid die gmail steeds vraagt, maar die je ook kunt overslaan.

17 mei 2018 om 16:07.
John-Heynen zegt:

Net zoals Fred zegt als het een Gmail account betreft, dan ga je in de browser naar gmail.com en daar log je in en de rest volgt vanzelf.
Als het een Ziggo account is betreft het dan een Pop of een Imap instelling.
Pop kan je het beste vervangen door een Imap instelling.
De betreffende serverinstellingen kan je verkrijgen door in Google naar "Serverinstellingen Ziggo" te zoeken.
Je kan ook eerst met de browser bij Ziggo webmail inloggen en kijken of dat normaal verloopt.

17 mei 2018 om 16:16.
Dirk Boom zegt:

Ten eerste gecondoleerd met het onverwachts overlijden, te vroeg eigenlijk. Dat verandert veel.

Ik zie nu in bovenstaande reacties dat de melding van Gmail zou kunnen afkomen.
Voor Ziggo zie ik als acties:
1. Controleren of mailadres en wachtwoord nog kloppen.
2. De gegevens in Outlook aanpassen.

ad 1. Naar de website gaan van Ziggo en via Webmail controleren of mailadres en wachtwoord nog correct zijn. T.b.v. de controle, volg deze link.
Als inloggen daar lukt, dan kloppen de gegevens nog. Als inloggen niet lukt, dan moet het in orde worden gebracht via de website www.ziggo.nl, door in te loggen via 'Mijn Ziggo'.
ad 2: In Outlook 365 de gegevens controleren en zo nodig aanpassen.
Aanpassen van de gegevens in Outlook: bovenin, kies de tab 'Bestand', en kies dan 'Accountinstellingen', dan nogmaals 'accountinstellingen'.
Kies daar de account waar het om gaat. Staat er POP3 bij of IMAP? Hopelijk is het IMAP. Het instellingen in Outlook 365 ( = Outlook 2016) voor IMAP staat op deze plek. Kies steeds 'Volgende' en je komt alles vanzelf tegen.

17 mei 2018 om 16:23.
doo168 zegt:

Beste Dirk. Na het eten kom ik hierop terug en ga dat dan uitproberen.
Ik dank je alvast voor deze beschrijving en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

17 mei 2018 om 16:52.
Niek. zegt:

Anton, mijn innige deelname met je verlies.

Niek

17 mei 2018 om 19:26.
doo168 zegt:

Beste Dirk.Hier ben ik weer met de vraag over de Ziggo-mail. Hiervan zijn toch 2 accounts?
1 Is de Ziggo Web-mail. 2. Dan kan dacht ik de andere account worden opgenomen in Outlook.
Ik weet dit echter niet zeker. Die account van Web-mail kan dacht ik niet met Outlook werken.
Hierover heb ik dus zo mijn twijfels,dus hier ben ik het spoor al bijster. Ik weet niet hoe dit zit.

Graag verneem ik hierover wat nadere uitleg. Ik wil die Ziggo-mail ook graag in Outlook.
In Outlook/Live zitten bij al de HCC en Gmail opgenomen,dus graag ook Ziggo erbij.
Dan heb ik ze allemaal bij elkaar in 1 pakket. Dat vind ik handig werken.
Je reactie is van harte welkom voordat ik verder kan met de mail-account.
Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

17 mei 2018 om 19:44.
doo168 zegt:

Beste Dirk en Niek. Ik dank jullie voor de condoleances. Het is moeilijk na 34 huwelijksjaren.
Diabetes bezorgde haar een Hart-Infarct na ongeveer 2 maanden het medicijn te gebruiken.
Een rit van Zoetermeer naar het HMC met 2 ambulances en 2 man motor-politie kon helaas niet helpen om mijn vrouw te redden.Dat ging met gillende sirenes.
Daarna gaf een arts mij de vreselijke tijding waarbij ik mijn ogen niet droog kon houden.Ook mijn dochter heeft er moeite mee om het te herinneren.
Dat was een vreselijke dag.
Ik probeer mij te verzetten met PC-activiteiten,maar dat lukt niet altijd.
Na de poging om de Ziggo-instellingen te vernieuwen,wil ik mijn blog afmaken met de Levens-ervaringen van mijn vrouw en mijzelf met een In Memoriam ter na-gedachtenis.
Daarbij laat ik gerust mijn emoties los. Ook onze dochter en 2 kleinzoons doen dat.
Ik doe graag mijn best om er een mooie blog van te maken ondanks ons diepe verdriet.
Hopelijk krijg ik gauw eerst die Ziggo-instellingen vernieuwd met hulp van jullie instructies. Vriendelijke groeten van Anton Doove.

17 mei 2018 om 20:25.
Dirk Boom zegt:

Dank voor het verhaal over de gebeurtenissen thuis, dat is heftig. Het verwerken daarvan zal tijd kosten.

Betr. Ziggo: Het e-mailadres dat via webmail wordt gebruikt, kan ook in Outlook 365 worden ingebracht. Het wachtwoord is hetzelfde.
Stel het in Outlook 365 in als IMAP. Webmail en Outlook 365 kunnen naar voorkeur worden gebruikt, het bijt elkaar niet.

18 mei 2018 om 01:37.
doo168 zegt:

Beste Dirk. Eerst bevestig ik wat jij zegt over de gebeurtenissen thuis.
Ik ervaar dat steeds. Helaas laat het mij nog niet los,want het ligt nog erg gevoelig.
Dat geef ik eerlijk toe,dus ik probeer het wel een plek te geven en dat is niet makkelijk na 34 huwelijksjaren bij het ouder worden.
Ik ervaar het als een doffe dreun voor mijn hoofd.

Nu kom ik terug over Ziggo en de webmail daarvan en het wachtwoord.
Bij mij is dat wachtwoord van Ziggo Webmail niet hetzelfde als van Live/Outlook.
Dat is wellicht de oorzaak van die melding over verouderde instellingen bij Ziggo.
Ik ga dat zo direct even onderzoeken.
Bij Ziggo zou ik dan het wachtwoord kunnen wijzigen.
Dat gaat dan over die Webmail van Ziggo om die een ander wachtwoord te geven.
Voordat ik dit onderzoek wil ik graag weten of ik je goed heb begrepen.
Ik wacht nog wel. Je reactie zie ik wel in je beschikbare tijd. Ik groet je vriendelijk.
Anton Doove.


 

18 mei 2018 om 19:17.
doo168 zegt:

Beste Dirk e.a. Voor de Ziggo-account in Outlook van Office 365 Home plaatste ik gisteren een
nieuw wachtwoord. Het gevolg ziet u op de bijlage,dus 2 Ziggo-accounts onder elkaar.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling,want hiermee stop ik nog niet die Ziggo-melding,welke zonet weer te zien was. Die Ziggo-instellingen zijn dus nog niet vernieuwd wat ik juist wel wil.
Ik heb dus niet helemaal goed begrepen wat Dirk bedoelde en hoe hij dat bedoelde.
Deze middag probeer ik er alsnog achter te komen welke instellingen van verouderd.
Een nieuw wachtwoord bleek dus niet te helpen,dus ik vraag mij af welke zijn verouderd.
Ik vind dit dus een onlogische melding als ze niet vertellen welke het zijn.
Helaas weet ik ook niet hoe ik de mappen van de bestaande Ziggo-account naar de nieuwe
account kan verplaatsen als dat kan helpen om instellingen te vernieuwen.
Ik vermoed dat deze actie van mij niet zal helpen. Graag verneem ik nieuwe reacties.
Daartoe dank ik iedereen vriendelijk en ik wens u fijne Zonnige Pinksterdagen.
Ik groet u vriendelijk. Anton Doove.

2xZiggo-account.JPG
19 mei 2018 om 15:13.
Dirk Boom zegt:

Anton,
De reactie van 19 mei om 19:17 uur had ik gemist. Bij de reactie van vandaag heb ik de volgende gedachten:
a. Als het wachtwoord voor Webmail geldig is (dit is te controleren door daar in te loggen)
b. dan moet ditzelfde wachtwoord worden gebruikt in Outlook 365.
Is dat gebeurd?
Als het JA is, dan is mijn vraag HOE het gewijzigde wachtwoord in Outlook 365 is ingebracht.
1. Is het Ziggo-mailadres opnieuw in Outlook ingebracht?
2. Of is het wachtwoord van het bestaande Ziggo-mailadres aangepast en zijn de instellingen gecontroleerd?
Actie 2 was de bedoeling maar met de meegestuurde link heb ik je misschien op het verkeerde been gezet.
Als actie 1 is gebeurd, dan is verklaard waarom er nu twee mailadressen in beeld zijn. Of er twee mailadressen zijn, is als volgt te controleren:
- Start Outlook 365
- Kies het tabblad 'Bestand'.
- Kies 'Accountinstellingen', en kies nogmaals 'accountinstellingen'.
Hoeveel Ziggo-mailadressen staan daar?
Is het IMAP of POP3?

Afhankelijk van de bevindingen zal ik reactie geven.

19 mei 2018 om 16:03.
doo168 zegt:

Beste Dirk. Na het eten kom ik hierop terug en ga zeer zeker die test uitvoeren die jij noemde. Tot straks en ik wens jou ook smakelijk eten. Anton Doove.

19 mei 2018 om 17:15.
doo168 zegt:

Beste Dirk. Hier ben ik weer en nu met antwoorden op je vragen.
1. Is het Ziggo-mailadres opnieuw in Outlook ingebracht? JA
2. Of is het wachtwoord van het bestaande Ziggo-mailadres aangepast en zijn de instellingen gecontroleerd? Het wachtwoord van het bestaande Ziggo mail-adres is ook aangepast.
Bij de gegevensbestanden staan 2 Ziggo mail-adressen. De bijlage toont wat ik niet begrijp.
Dit zie ik bij beide Ziggo mail-adressen. Bij de 2e staat ook een 2 achter die zin.
Het is dus 1 teveel. Bij 1 adres staan de meeste mappen. De ander kan dus weg.
De tab met instellingen begrijp ik niet zo goed,om te weten wat daar aangepast/gewijzigd dient te worden,zodat er geen melding meer komt over veroudering van instellingen.
Allebei is het Imap voor zover ik het kon ontdekken. Dank alvast voor je nieuwe reactie.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Bezorgingslocatievoore-mail.JPG
19 mei 2018 om 19:15.
Dirk Boom zegt:

Als beide Ziggo-mailadressen op IMAP staan, dan kan er 1 weg.
Het plaatje met de bezorglocatie dat je net laat zien, zegt dat er iets mis is met de afstemming tussen de gegevensbestanden, deze hebben een verschillende indeling. Hoe dat kan, weet ik niet.
Verder:
In je plaatje van 19 mei om 15:30 uur zie ik dat het bovenste Ziggo mailadres weinig mappen bevat. Mijn gedachte is, dat dit mailadres niet goed functioneert en weg kan.
Het onderste mailadres heeft wel veel mappen. Is gecontroleerd of dit dezelfde mappen zijn als je ziet bij inloggen op webmail? Als dat wel zo is, dan kan dit mailadres blijven bestaan.
Maar …. de kunst is om erachter te komen welk mailadres weg kan en welk mag blijven. Als dat niet duidelijk is:
Je hebt gezegd dat beide Ziggo mailadressen IMAP zijn. Als dat zo is, dan kun je beide mailadressen verwijderen. Er hoort bij Ziggo niets te verdwijnen omdat het IMAP is.
Na het verwijderen voeg je dan nogmaals het mailadres toe aan Outlook 365.
Ik hoop dat daarmee het probleem over is.

19 mei 2018 om 21:34.
doo168 zegt:

Beste Dirk. Ik heb je advies gelezen,maar kan er pas vanavond en morgen wel aan werken.
Eerlijk gezegt twijfel ik er zelf aan of ze allebei zijn voorzien van Imap,dus vanavond probeer ik uit te vinden,welke van de 2 echt van Imap is voorzien. Dat gaat nu niet meer lukken.
Ik ben vanmiddag naar de Pinkster-samenkomst van het Leger des Heils,want je weet wellicht nog wel dat ik Heilssoldaat ben van het korps Zoetermeer net als mijn vrouw.
Zij werd op Pinksterdag 2002 ingezegend tot Heilssoldate. Dat is nu 16 jaar geleden.
Dat zal ik vandaag met het korps herdenken in diepe stilte. Zij steunen mij daarin.
Het korps mist haar ook,dus ik sta daarin nooit alleen en dat sterkt mij bij diverse activiteiten.
Na thuiskomst ga ik kijken wat ik eventueel nog kan doen en anders doe ik dat morgen wel.
Ik dank je voor je advies,maar kom er op terug als dat nodig is en ik laat het je weten.
Hierbij wens ik jou ook Zonnige Pinksterdagen en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
 

20 mei 2018 om 11:29.
Dirk Boom zegt:

Sterkte vandaag en ook mooie dagen gewenst.
Betr. POP3/IMAP: verstandig om dat nog even te controleren. Want IMAP kun je gewoon verwijderen, met POP3 moet je eerst maatregelen nemen.
De controle heb ik genoemd in mijn reactie op 19 mei om 16:03.

20 mei 2018 om 12:08.
doo168 zegt:

Beste Dirk. Ik ben er vandaag mee bezig geweest en heb nu 4 screens als bijlage.
Helaas lukt het mij niet om ze alle 4 als bijlage mee te sturen,zodat je ziet wat ik tegenkwam.
Daarbij vermeld ik wel dat bij mij in de account-kolom nu maar 1 account van Ziggo staat.
Ik kan echter niet ontdekken of deze de Imap-instelling heeft. Van de ander ook niet.
Het is mij niet bekend of ik de huidige Ziggo-account beter kan verwijderen en opnieuw gaan
instellen,zodat die veroudering daarmee ook is opgeheven. Dat vraag ik dan wel bij Ziggo zelf.
Als je die 4 screens toch wil zien,verneem ik dat graag van jou en ik wacht er op voordat ik bij
Ziggo vraag of het kan om die bestaande account te vernieuwen.
Ik dank je alvast voor je reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

21 mei 2018 om 16:10.
Dirk Boom zegt:

Mail de 4 schermen anders even, dan bekijk ik ze.

21 mei 2018 om 22:48.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club