Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Uitgaande email
Geplaatst op 21 juni 2018 om 13:47 door jaap9

Goede middag,
mijn uitgaande email komt niet aan en krijg ik terug ln w10 mail alles staat goed, opnieuw alles ingevoerd naam@ casema.nl getest in ziggo mail daar gaat alles goed.

2 reacties
Niekie zegt:

Dit zijn de juiste instellingen:

Inkomende serverinstellingen
server: imap.ziggo.nl
serverpoort: 993
type versleuteling: TLS/SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Normaal moet de Mailapp van W10 dit automatisch doen.
Is het poortnummer van de smtp server juist?

Werkt het via webmail wel allemaal?

Overigens Ziggo heeft op dit moment nogal last van wat storingen.

Niek

21 juni 2018 om 15:13.
Dirk Boom zegt:

In W10 mail valt niet veel in te stellen, de app kan dit zelf doen. Wel moet bij invoeren van het mailadres de voorkeuze 'overig' worden gemaakt. W10 mail vult dan de IMAP gegevens in.
Als de mail wel in 'verzonden' staat en toch terugkomt, dan kan er een fout in het bestemmingsmailadres zijn gemaakt, of er is een storing bij Ziggo.
Wat geprobeerd kan worden: het mailadres verwijderen uit W10 mail en opnieuw invoeren.

21 juni 2018 om 16:29.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club