Berichtdetails
Goede middag,
mijn uitgaande email komt niet aan en krijg ik terug ln w10 mail alles staat goed, opnieuw alles ingevoerd naam@ casema.nl getest in ziggo mail daar gaat alles goed.
Dit zijn de juiste instellingen:
Inkomende serverinstellingen
server: imap.ziggo.nl
serverpoort: 993
type versleuteling: TLS/SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Normaal moet de Mailapp van W10 dit automatisch doen.
Is het poortnummer van de smtp server juist?
Werkt het via webmail wel allemaal?
Overigens Ziggo heeft op dit moment nogal last van wat storingen.
Niek
In W10 mail valt niet veel in te stellen, de app kan dit zelf doen. Wel moet bij invoeren van het mailadres de voorkeuze 'overig' worden gemaakt. W10 mail vult dan de IMAP gegevens in.
Als de mail wel in 'verzonden' staat en toch terugkomt, dan kan er een fout in het bestemmingsmailadres zijn gemaakt, of er is een storing bij Ziggo.
Wat geprobeerd kan worden: het mailadres verwijderen uit W10 mail en opnieuw invoeren.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club