Berichtdetails
Hallo mensen
Ik heb mijn chello account verwijderd maar wil hem er weer opzetten, maar weet niet meer precies hoe
wie kan mij helpen heb windows 10 en 1803
Ik heb het geprobeerd was oké maar hij verzend niks en ontvangt niks dus er is iets fout.
Graag hoor ik van jullie
Chello valt tegenwoordig onder Ziggo, en op de Ziggo website staan de instellingen op deze plek. Neem wel de IMAP - instellingen maar misschien heb je dit niet eens nodig.
In Mail: in principe stel dit alles zelf in. Maar omdat Chello bij Ziggo zit, moet het instellen misschien handmatig worden bijgesteld.
Automatisch instellen: in Mail, kies Instellingen (links onder), kies Accounts beheren (rechts boven), en kies onderaan Account toevoegen. In het scherm dat opkomt, kies Ander account. Dan de vragen beantwoorden, het zou bijna vanzelf moeten lukken.
Als de mail niet werkt, controleer dan de instellingen. Dat kan door bij Accounts beheren de betr. account te kiezen. Kies dan in het opgekomen schermpje Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen. Onderaan staat: geavanceerde postvakinstellingen.
Daar staan de imap en smtp instellingen. Waar hier chello staat, verander dat in ziggo en laat de rest intact (zie bijgevoegd plaatje maar dan voor xs4all).
Mocht dat ook niet lukken, dan moet Mail handmatig worden ingesteld, en zijn de IMAP gegevens van de Ziggo-website nodig. Je komt bij het handmatig instellen door in het schermpje voor het toevoegen van een Nieuwe account naar onderen te gaan. Onder de keuze 'Ander account' vind je dan Geavanceerde configuratie. Daarna Internet e-mail kiezen. Mocht het nodig zijn, dan lopen we dit wel langs.
Dirk bedankt ik ga er mee aan de slag.
Je hoort het wel als het is gelukt.
Groet Jikky
Dirk het is gelukt!! pak van mijn hart!!
Heb het via het stappenplan van Ziggo gedaan!
Bedankt
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club