SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Foutboodschap van OUTLOOK
Geplaatst op 5 augustus 2018 om 23:48 door ququlequ

Beste Clubleden, help!! ik kreeg de volgende melding van mijn email:
'Omdat dit bericht niet kan worden verzonden is het opgenomen in de map concepten. Voordat u het opnieuw probeert kunt u controleren of u het juiste adres heeft opgegeven en of de bijlagen niet te groot zijn.'
Ik heb alles gedaan adres gecontroleerd en ik heb geen bijlagen. Hoe krijg ik dit hersteld, ik kan geen mail meer versturen, wel ontvangen.
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

23 reacties
Dirk Boom zegt:

Naar ik aanneem gaat het om 1 bericht. De gebeurtenis is herkenbaar, en ik raad aan om het bericht opnieuw te maken en te versturen.
Ik doe dat dan als volgt: in de map concepten selecteer ik de tekst van het niet te versturen bericht en kies ik voor kopiëren. Daarna plak ik de tekst in een nieuw bericht, en voeg ik er een verzend mailadres aan toe. Dan verzenden.
Het oude bericht in de map Concepten kan worden verwijderd.
Normaliter gaat dit probleemloos, tenzij het mailadres niet klopt (men kijkt wel eens over een letter heen).

6 augustus 2018 om 00:09.
ququlequ zegt:

Dat heb ik gedaan. De melding blijft komen. Ook mail aan mijzelf gezonden, de melding blijft komen. Help.

6 augustus 2018 om 00:24.
Dirk Boom zegt:

Dan is de vraag: betreft het outlook.com via de webbrowser, of outlook uit office?
Wat voor e-mailadres betreft het? (het gedeelte achter @)
Is er iets aan het probleem vooraf gegaan?

6 augustus 2018 om 06:21.
John-Heynen zegt:

Net zoals Dirk Boom zegt wees duidelijk met welke Outlook je werkt. Office Outlook of Outlook.com.
Dit verschijnsel doet zich voor als een e-mailbericht niet verzonden wordt, hij komt dan normaal in Postvak uit terecht en als deze niet werkt in de map Concepten.
Als er berichten in Postvak uit blijven hangen zonder verzonden te zijn, deze geforceerd leeg maken.
Als dit niet help, dan het email account opnieuw aan maken liefst via een IMAP server en het oude verwijderen, goed controleren of Ontvangen en Verzenden nu wel werken.
Het is verstandig om voor de zekerheid eerst alle bestaande e-mails en contactpersonen veilig te stellen via een Exporteer functie.

6 augustus 2018 om 12:29.
TheoJ zegt:

Ik zou eerst de pc/laptop opnieuw opstarten. Helpt dit niet:
Ga naar "Bestand-Accountinstellingen". Betreffend account (indien er meerdere zijn) selecteren en "Wijzigen"..Je ziet dan "Accountinstellingen testen". Klik hierop en het zenden en ontvangen wordt getest. Krijg je een foutmelding?

6 augustus 2018 om 16:08.
nnsa zegt:

Ik zou toch eens heel kritisch naar het emailadres kijken, zoals @Dirk Boom al heeft opgemerkt. Als de overige SMTP-instellingen niet zijn gewijzigd zou het moeten werken.

6 augustus 2018 om 16:34.
ququlequ zegt:

Ga nu toch maar de mails veilig stellen en de mail opnieuw instellen met , zoals werd aangeraden een IMAP. Voor nu, alvast heel hartelijk dank voor jullie oplossingen.
Ik meld mij weer als ik de account opnieuw heb ingesteld.
Heel erg bedankt jullie allemaal.

7 augustus 2018 om 17:32.
Dirk Boom zegt:

Mail veilig stellen? Maar hoe zit het dan?
Zie mijn vraag van 6 aug om 06:21 uur.

8 augustus 2018 om 09:37.
ququlequ zegt:

Dirk, ik wil het account opnieuw instellen. Daarvoor dien ik het oude te verwijderen. En daarmee verdwijnen ook alle mails. Komen die weer terug als ik het account herstel.?

8 augustus 2018 om 10:21.
John-Heynen zegt:

Dat hangt van het soort account af.
Bij het opnieuw instellen van een e-mailaccount worden bij Gmail en Microsoft accounts altijd de gegevens teruggezet omdat die op de servers worden opgeslagen evenals e-mailaccounts die al met IMAP ingesteld waren. Bij pop3 account is het niet altijd zeker omdat de e-mail bstanden op de computer worden opgeslagen, dus voor de zekerheid altijd een exportfunctie gebruiken.
Verder weten we nog steeds niet of het Office Outlook betreft.

8 augustus 2018 om 11:10.
ququlequ zegt:

Het is Mail van Windows 10

8 augustus 2018 om 13:56.
John-Heynen zegt:

Eindelijk duidelijkheid. De term Outlook komt niet voor in Windows Mail vandaar.
Wel kan een Microsoft account zoals xxx@outlook.com in Mail geïnstalleerd worden, maar dat geldt ook voor allelei andere accounts.
Het laatste verhaal over account verwijderen en opnieuw installeren blijft hetzelfde.

8 augustus 2018 om 14:36.
ququlequ zegt:

Account, live .nl, opnieuw geïnstalleerd, mail verzonden, zelfde foutmelding. HELP

8 augustus 2018 om 15:30.
Dirk Boom zegt:

Mits in Mail tbv het automatisch instellen van live.nl de juiste voorkeuze is gemaakt (is dat zo?), ligt dan de oorzaak van het niet kunnen versturen elders.
Je hebt al gezegd dat er geen bijlage bij zit. Het lijkt dan toch een probleem te zijn met het ontvangers mailadres. Of gebeurt het met alle ontvangers mailadressen?
Mail op zichzelf werkt eigenlijk altijd goed, maar een beschadiging in de software zou nog kunnen.

8 augustus 2018 om 17:47.
nnsa zegt:
8 augustus 2018 om 19:43.
kareltje zegt:

Je e-mailadres zomaar door onbekende partijen laten testen? Ook gebrekkige vertaling...... Zou ik nooit doen.

8 augustus 2018 om 20:11.
ququlequ zegt:

Het ligt niet aan het adres van ontvanger, de melding verschijnt ook bij een mail die ik verzend aan mijzelf. Hoe kan ik in 'Mail' de SMTP wijzigen?

8 augustus 2018 om 22:36.
Dirk Boom zegt:

In Mail, dan instellingen (onderin), dan accounts beheren (rechts boven), de account selecteren, kies 'synchronisatie-instellingen', dan 'geavanceerde postvakinstellingen'. Daar staat het.
Maar als het om @live.nl gaat, dan valt daar niets in te stellen omdat Mail dit zelf doet. Wel bij inbrengen van het @live.nl mailadres de juiste voorkeuze maken. Die voorkeuze is 'Outlook.com'. Een andere voorkeuze geeft problemen.

9 augustus 2018 om 00:53.
kakaatje zegt:

Misschien een niet terzake zijnde opmerking, maar ik zie in het bericht van ququlequ om 15.30 uur live .nl opnieuw geïnstalleerd (spatie na live).

9 augustus 2018 om 22:06.
Dirk Boom zegt:

Kakaatje, goede opmerking, ik licht het toe.
Ququlequ vraagt hoe hij in Mail de SMTP instellingen kan wijzigen. Daar heb ik een direct antwoord op gegeven, zodat dit evt bekeken kan worden. Maar als het live.nl betreft en toch de SMTP-instellingen zijn te wijzigen, dan is het mailadres niet goed ingebracht. Dat gebeurt vaker.

9 augustus 2018 om 22:46.
ququlequ zegt:

Ik heb hier een typefout gemaakt, maar het account is correct geïnstalleerd

9 augustus 2018 om 23:06.
Dirk Boom zegt:

Als dat in orde is, dan kan m.i. nog hooguit Mail beschadigd zijn.

Bij mij werkt @live.nl probleemloos in Mail van W10.

9 augustus 2018 om 23:13.
kakaatje zegt:

Dirk, ik heb 8 jaar Seniorwebcursisten begeleid, vandaar mijn daarop gebaseerde opmerkzaamheid op juist die belangrijke kleinigheden. Ben een ouderwets type schooljuffrouw geworden.

10 augustus 2018 om 16:17.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club