Berichtdetails
Ik denk dat het probleem betr Mail Windows 10 en op de tablet zit in de instellingen van de uitgaande server.
Als juiste instellingen meldt KPN deze instellingen.
Via mijn websitelink kun je per soort apparaat en mailprogramma precies vinden hoe je het instelt. Doe altijd IMAP.
Je kunt bij IMAP probleemloos eerst het mailadres verwijderen, en dan opnieuw inbrengen zoals beschreven.
Oorzaak probleem: de apps kiezen waarschijnlijk automatisch smtp.kpnplanet.nl als uitgaande mailserver, maar in dit geval moet het smtp.kpnmail.nl zijn.
Alle instellingen zijn op alle 3 de apparaten het zelfde en zoals door kpn opgegeven.
Wat je in Mail ook kunt doen: breng het mailadres in met voorkeuze 'Ander account', dan kan het eigenlijk niet misgaan. Wel moet je dan achteraf de uitgaande server wijzigen.

Het 'probleem' zou kunnen zijn dat je wel de SMTP-server van KPN gebruikt, maar niet hun netwerk. Dan wordt er geen email verzonden.
Normaliter gaat elke IMAP mail weg, ook als je niet op het netwerk van je eigen provider zit. Zo gebruik ik XS4all al jaren en ook bij KPN werkt het echter ..... KPN heeft wel het probleem gehad dat mail niet goed wegkwam.
@Aloys, ik zou hierover even met KPN bellen.
De kpn heeft op afstand alles betreffende email nagelopen maar kunnen niets vinden
Misschien KPN nog eens herinneren aan hun oude probleem? (iets beters schiet mij niet te binnen).
Een andere oorzaak als iets met de instellingen weet ik niet, aannemende dat de apparaten wel op internet zitten. Wifi, dataverkeer 3G/4G mits het aanstaat, alles zou het moeten doen.
Het is vreemd dat het op 2 apparaten misgaat.
ALLES is toch wel IMAP?
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club