SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Niet kunnen verzenden Email windows 10
Geplaatst op 28 augustus 2018 om 19:53 door aloysmulder
Ik gebruik het mail programma in windows10. Als ik mijn account aanmaak kan ik wel mail ontvangen maar niet verzenden. Mijn provider is kpnplanet. Als ik een ander account aanmaak dan werkt die wel. Vanuit webmail van de kpn kan ik wel mail verzenden. Dit probleem heb ik ook met mijn tablet van Samsung maar niet met mij ifone. Waar zit het probleem?
8 reacties
Dirk Boom zegt:

Ik denk dat het probleem betr Mail Windows 10 en op de tablet zit in de instellingen van de uitgaande server.
Als juiste instellingen meldt KPN deze instellingen.
Via mijn websitelink kun je per soort apparaat en mailprogramma precies vinden hoe je het instelt. Doe altijd IMAP.
Je kunt bij IMAP probleemloos eerst het mailadres verwijderen, en dan opnieuw inbrengen zoals beschreven.
Oorzaak probleem: de apps kiezen waarschijnlijk automatisch smtp.kpnplanet.nl als uitgaande mailserver, maar in dit geval moet het smtp.kpnmail.nl zijn.

28 augustus 2018 om 20:37.
aloysmulder zegt:

Alle instellingen zijn op alle 3 de apparaten het zelfde en zoals door kpn opgegeven.

28 augustus 2018 om 21:00.
Dirk Boom zegt:
Is het mailadres ingebracht zoals KPN dat opgeeft? Een foutje is gauw gemaakt.
Wat je in Mail ook kunt doen: breng het mailadres in met voorkeuze 'Ander account', dan kan het eigenlijk niet misgaan. Wel moet je dan achteraf de uitgaande server wijzigen.
28 augustus 2018 om 21:40.
aloysmulder zegt:

Is ook gedaan maar zonder resultaat.

28 augustus 2018 om 21:53.
nnsa zegt:

Het 'probleem' zou kunnen zijn dat je wel de SMTP-server van KPN gebruikt, maar niet hun netwerk. Dan wordt er geen email verzonden.

28 augustus 2018 om 22:03.
Dirk Boom zegt:

Normaliter gaat elke IMAP mail weg, ook als je niet op het netwerk van je eigen provider zit. Zo gebruik ik XS4all al jaren en ook bij KPN werkt het echter ..... KPN heeft wel het probleem gehad dat mail niet goed wegkwam.
@Aloys, ik zou hierover even met KPN bellen.

28 augustus 2018 om 22:37.
aloysmulder zegt:

De kpn heeft op afstand alles betreffende email nagelopen maar kunnen niets vinden

28 augustus 2018 om 22:41.
Dirk Boom zegt:

Misschien KPN nog eens herinneren aan hun oude probleem? (iets beters schiet mij niet te binnen).
Een andere oorzaak als iets met de instellingen weet ik niet, aannemende dat de apparaten wel op internet zitten. Wifi, dataverkeer 3G/4G mits het aanstaat, alles zou het moeten doen.
Het is vreemd dat het op 2 apparaten misgaat.
ALLES is toch wel IMAP?

28 augustus 2018 om 22:48.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club