SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
G-mail in outlook 2013
Geplaatst op 10 september 2018 om 18:58 door Herman99

Ik heb 3 e-mail adressen,t.w. outlook.com-kpnmail.nl en g-mail dus. De eerste 2 zie ik wel in outlook2013,maar G-mail niet.Is het mogelijk dat ik G-mail ook zie in het linker rijtje?Zie knipsel.
B.v.d.
Herman

Knipsel.PNG
22 reacties
Dirk Boom zegt:

Jawel, gmail kan in outlook 2013 worden toegevoegd.
Wel moet dan in google een lichtere beveiliging worden toegestaan (wat niet onveilig is).
Zoek even via google hoe dat gaat, ik vond bijv. op deze plek een toelichting.

10 september 2018 om 20:49.
fred612 zegt:

Wat is de waarde van 2013 ? er is outlook.com = voorheen hotmail dat wordt continue geupdate en er is office outlook.com dat misschien continue maak zeker bij ieder nieuw abonnement wordt geupdate toch??

11 september 2018 om 11:05.
BenWuring zegt:

@fred612; volgens mij mis je het punt waarom mensen een offline e-mailcliënt willen gebruiken. Je gebruikt dit om ook offline alle mails te kunnen bekijken en te beheren. Van de vele offline e-mailcliënt's is Outlook (van Microsoft Office) één van de beste, ook nog de 2013 versie.
Niet minder belangrijk is het feit dat je met zo'n offline e-mailcliënt meerdere accounts in één overzicht beschikbaar hebt. Overigens, Mail voor Windows 10 is o.a. ook zo'n offline cliënt.

11 september 2018 om 11:12.
Herman99 zegt:

Dirk,het is gelukt via jouw link.Hartelijk dank hiervoor.
Fred612 en BenWuring...Wat de waarde ervan is weet ik niet.Voor mij is het gewoon makkelijk.Ik doe het zo al jaren.
Dank nogmaals,
Herman

11 september 2018 om 11:17.
fred612 zegt:

Ben ik zie nergens dat dit een offline plaatje is, online ziet er ook zo uit, ook bij Tb.
Ik mis inderdaad de zin van offline , wat is die boven online ?

11 september 2018 om 11:24.
Herman99 zegt:

Plaatje is inderdaad online.Meer weet ik er ook niet van.
Herman

11 september 2018 om 11:28.
BenWuring zegt:

@fred612; of het plaatje voldoende duidelijk is laat ik in het midden, maar in de vraag wordt aangegeven dat het Outlook 2013 betreft. Dus ...
Tja, als je het nut niet inziet van het offline kunnen bekijken en beheren van e-mails, contacten en agenda's (want dat doet zo'n offline cliënt), dan wordt het lastig overtuigen. Waarom probeer je het niet eens met bijvoorbeeld eM Cliënt, Mailbird of Mail Windows 10 en schakel dan eens de internetverbinding uit. Of beoordeel gewoon hoe alles gepresenteerd wordt.

11 september 2018 om 11:32.
fred612 zegt:

Ben je aanname was fout en nieuw. ik kijk altijd online in mijn mail als ik berichten heb of wil versturen. bij versturen update outlook en dus bestaat 2013 niet meer het is een ''begrip'' alleen van herman99. Het is gewoon outlook.com of off outlook.com, dat is al lastig genoeg!

11 september 2018 om 11:43.
BenWuring zegt:

@fred 612; sorry, maar jouw stelling is pertinent niet waar. Outlook.com is een e-maildienst en Outlook 2013 is een e-mailcliënt. In Outlook 2013 hoef je niet outlook.com, live.nl of wat dan ook van Microsoft te gebruiken. Elk willekeurig account is mogelijk. Daarom heet het ook een cliënt, ofwel een toepassing (software programma) om e-mailaccounts offline te kunnen bekijken en beheren.

11 september 2018 om 11:50.
Herman99 zegt:

Heren...Ik weet echt niet het verschil in outlook2013 of office outlook2013 of hoe het mag heten.Ik voeg nog een plaatje bij.
Herman

Knipsel.PNG2.PNG
11 september 2018 om 12:45.
fred612 zegt:

Ben niemand maakt dat iets uit en het verschilt praktisch in gebruik bijna niet, maak het nu niet nog moeilijker.
Blijkbaar werkt office outlook 2013 onveiliger?? nog steeds, wat mij verbaast want waarom zou je dan een nieuw jaarlijks abonnement nemen? het verschil in potentiele betere veiligheid, dat je niet merkt behalve in je kosten??
In outlook.com en w10 mail en Tb en anderen, ook in off outlook.com kun je ook alle mailadressen hangen ik heb er 6 in Tb 2018 die automatisch update.
Herman heeft er 2 en wil er gmail bij doen dat kan maar met enkele beveiliging wat dirk al schreef

11 september 2018 om 13:06.
BenWuring zegt:

@fred612; helaas, wederom niet juist. Het maakt mensen wel degelijk uit dat ze mails in offline cliënt's kunnen bewaren en beheren. Zie maar de vele reacties hieromtrent in de topics.
Ook de jaarlijkse kosten zijn niet nodig. Ja, als je een Office365 account neemt, dan kost het jaarlijks een bedrag, maar dan gaat het niet alleen om de Outlook functionaliteit, maar ook o.a. om de bijbehorende Cloud-opslag.
Naast Office365 heb je betaalde, o.a. Outlook 2013/2016, en deels betaalde e-mailcliënt's zoals eM Cliënt (gratis voor 2 accounts) en Mailbird (gratis voor 1 account) en volledig gratis cliënt's zoals Mozilla Thunderbird en Mail Windows 10.
Al deze genoemde en niet genoemde cliënt's hebben gemeen dat ze alle soorten e-mailaccount's kunnen opnemen in het programma.
De opmerking van Dirk Boom m.b.t. een lichtere beveiliging is deels waar. Dit geldt alleen voor Gmail, maar ook is het mogelijk d.m.v. een specifiek door Google te genereren app-wachtwoord de volledige beveiliging van Gmail intact te laten. Die werkwijze staat ook in het door Dirk gelinkte artikel.
Tenslotte, je noemt zelf dat je Thunderbird gebruikt. Dit is dus ook een offline e-mailcliënt, net als Mail voor Windows 10. Outlook.com is naast een e-maildienst tevens een e-mailadres en een Microsoft account.

11 september 2018 om 13:22.
fred612 zegt:

ten slotte, ik gebruik gratis update Tb alleen online, met veel tekst mogelijkheden, om te mailen en gratis clouds drive en foto's voor pc en telefoon.

11 september 2018 om 13:40.
BenWuring zegt:

Leg eens uit wat je met 'gratis update Tb' bedoelt als je wilt.

11 september 2018 om 13:48.
fred612 zegt:

Nee, ik heb ook gratis outlook.com 2018, gmail2018 in Tb2018.

11 september 2018 om 14:28.
BenWuring zegt:

Beetje jammer. Zo begrijpt niemand wat je bedoeld. Als je zegt, ik gebruik Thunderbird (offline versie 60.0) of Thunderbird Online (browser extensie), Gmail of Outlook.com (beide online maildiensten wat niets heeft te maken met versienummer 2018 o.i.d.), dan is het duidelijk.
Outlook 2013/2016 is totaal iets anders.

11 september 2018 om 15:36.
Dirk Boom zegt:

Heren, heren, op 11 sept om 11:17 uur meldt Herman dat de vraag is opgelost.

11 september 2018 om 16:13.
BenWuring zegt:

Dirk, mee eens en excuses aan de vraagsteller. Ik probeer alleen uit te leggen wat het verschil is tussen e.e.a. Blijkbaar landt dat niet bij iedereen. Kan natuurlijk ook aan mijn uitleg liggen 🤔

11 september 2018 om 16:28.
BenWuring zegt:

Nog even een nabrander: als de titel van de vraag anders was geweest 'Gmail in Outlook 2013' zou er niet zoveel discussie zijn ontstaan, denk ik. Misschien nog even iets om aan te passen.

11 september 2018 om 17:42.
MaritaA zegt:

Wellicht dat dit nog het e.e.a. verduidelijkt, omdat het wel erg vaak voorkomt dat men niet het verschil begrijpt van je mail online via een webbrowser inzien en verzenden (maildienst).
Ook wel webmail genoemd.
In tegenstelling tot het gebruik van een een mailprogramma op je PC (e-mailcliënt)

https://www.seniorweb.nl/artikel/e-mailprogramma-s

11 september 2018 om 18:25.
BenWuring zegt:

Prima aanvulling MaritaA, dank je.

11 september 2018 om 18:36.
MaritaA zegt:

Titel ook aangepast!

11 september 2018 om 18:45.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club