SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Outlook 2016
Geplaatst op 29 september 2018 om 13:05 door Jan42

Ik gebruik in Outlook meerdere e.mailadressen. Bij 1 e.mailadres worden de verzonden berichten niet in de map Verzonden items opgeslagen. Op welke manier kan ik dit oplossen?

22 reacties
Freedom zegt:

Komt de bewuste email wel bij de ontvanger goed aan?

29 september 2018 om 13:56.
Jan42 zegt:

Ja, die wordt wel ontvangen.

29 september 2018 om 15:02.
Freedom zegt:

Betreft het een doorgezonden email?
Kijk op DEZE LINK
 

29 september 2018 om 15:41.
Jan42 zegt:

Nee, een nieuwe e.mail

29 september 2018 om 16:29.
Freedom zegt:

Heb je misschien een mail naar een ander mailadres van jezelf gestuurd????

Kijk eerst eens in deze mappen ( zie bijlage)

Misschien staat die bewust mail in de map “SENT” ( of een andere map)

 

Staat dat contactadres wel in je adresboek???

 

Als je in die mappen niets vind , verwijder dan het contactadres uit het adresboek en start de computer opnieuw.

Voer dan het contactadres opnieuw in het adresboek.

Stuur dan een nieuwe test-mail naar het bewuste contactadres.

SENT.png
29 september 2018 om 18:23.
Jan42 zegt:

Het verzonden bericht staat in geen enkele map. Het betreft niet 1 bericht of 1 geadresseerde maar alle berichten naar meerdere geadresseerden.

29 september 2018 om 18:53.
Freedom zegt:

Verwijder eens de éérste contact in het adresboek.

29 september 2018 om 19:14.
Dirk Boom zegt:

Als de berichten wel aankomen, dan ligt het niet aan het mailadres van de ontvanger.
Wat voor soort mailadres betreft het? (het gedeelte na @)
Is het mailadres ingesteld als IMAP of als POP3?

29 september 2018 om 19:41.
Jan42 zegt:

Het is een g.mail adres ingsteld als IMAP terwijl de anderen van Ziggo zijn. Kan dat de oorzaak zijn?

29 september 2018 om 19:44.
Freedom zegt:
Staat de Ziggo e-mailaccount ook als IMAP ingesteld?
29 september 2018 om 22:05.
Freedom zegt:

Sinds waneer heb jij dit probleem, heeft het daarvoor wèl goed gewerkt?

Ga eens naar jou eigen e-mailaccount(s) en controleer daar of de instellingen goed staan.
Misschien staat er daar ergens een dubbele punt die daar niet thuis hoort.

30 september 2018 om 06:16.
Jan42 zegt:

Alle accounts staan hetzelfde. En ook allen als IMAP. Het is vanaf de installatie van Outlook 2016. Daarvoor gebruikte ik Thunderbird en dat ging goed.

30 september 2018 om 08:45.
Freedom zegt:

In dat geval Office 2016 geheel verwijderen , computer opnieuw opstarten en opnieuw installeren.
Is het een legale versie van Office 2016?
suc6

30 september 2018 om 08:55.
Jan42 zegt:

Kan het te maken hebben met de instellingen bij het gmail account?

30 september 2018 om 09:11.
MaritaA zegt:

@Jan42
Inderdaad, het zou wel eens met de Gmail-instellingen te maken kunnen hebben.

Heeft u al via de webmail (via browser, inloggen bij gmail) gekeken hoe daar de instellingen staan, heeft u n.l de nieuwe versie, dan kunnen er zaken op "verbergen" ingesteld zijn.

30 september 2018 om 09:47.
Jan42 zegt:

Bij gmail worden de met Outlook verzonder mails wel opgeslagen in de map Verzonden. Maar het is omslachtig om mails met Outlook te verzenden en daarna via gmail de verzonden mails op te slaan of te printen.

30 september 2018 om 10:27.
MaritaA zegt:

Dat begrijp ik, er wordt door velen geprobeerd u te helpen.

Heeft u de nieuwe uitvoering van Gmail, kijk dan bij instellingen (via tandwiel rechtsboven) of onder labels de map verzonden er in zwart achter staat "weergeven"
zie schermafbeelding.

Ik heb het zelf getest en de map verzonden op verbergen gezet, dan komt verzonden mail in outlook niet in de map verzonden, zodra ik het verbergen ophef en weer oip weergeven zet, alles in orde.

Controleer bij IMAP/Pop of inderdaad Imap is ingeschakeld.

Staat het allemaal goed, dan wil ik u adviseren om pc hulp van Seniorweb hiervoor in te schakelen (eventueel hulp aan huis) .
Daadwerkelijk "voor de pc zitten", wil wel eens helpen.

PS uiteindelijk moet iedereen naar de nieuwe uitvoering van Gmail

Schermafdruk2018-09-3011.33.31.jpg
30 september 2018 om 11:39.
Jan42 zegt:

Bij map Verzonden staat weergeven in zwart.

30 september 2018 om 11:51.
MaritaA zegt:

IMAP??
(onder doorsturen IMAP/POP)

30 september 2018 om 12:53.
Jan42 zegt:

Het is opgelost. Account verwijderd en opnieuw toegevoegd. Bedankt voor jullie reacties.

30 september 2018 om 14:54.
Dirk Boom zegt:

Ja, dat is wel vaker de oplossing. Kan geen kwaad omdat het IMAP is.

30 september 2018 om 18:22.
Freedom zegt:

Graag gedaan en goed dat het opgelost is.

30 september 2018 om 20:11.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club