Berichtdetails
Ik gebruik in Outlook meerdere e.mailadressen. Bij 1 e.mailadres worden de verzonden berichten niet in de map Verzonden items opgeslagen. Op welke manier kan ik dit oplossen?
Heb je misschien een mail naar een ander mailadres van jezelf gestuurd????
Kijk eerst eens in deze mappen ( zie bijlage)
Misschien staat die bewust mail in de map “SENT” ( of een andere map)
Staat dat contactadres wel in je adresboek???
Als je in die mappen niets vind , verwijder dan het contactadres uit het adresboek en start de computer opnieuw.
Voer dan het contactadres opnieuw in het adresboek.
Stuur dan een nieuwe test-mail naar het bewuste contactadres.
Het verzonden bericht staat in geen enkele map. Het betreft niet 1 bericht of 1 geadresseerde maar alle berichten naar meerdere geadresseerden.
Als de berichten wel aankomen, dan ligt het niet aan het mailadres van de ontvanger.
Wat voor soort mailadres betreft het? (het gedeelte na @)
Is het mailadres ingesteld als IMAP of als POP3?
Het is een g.mail adres ingsteld als IMAP terwijl de anderen van Ziggo zijn. Kan dat de oorzaak zijn?
Sinds waneer heb jij dit probleem, heeft het daarvoor wèl goed gewerkt?
Ga eens naar jou eigen e-mailaccount(s) en controleer daar of de instellingen goed staan.
Misschien staat er daar ergens een dubbele punt die daar niet thuis hoort.
Alle accounts staan hetzelfde. En ook allen als IMAP. Het is vanaf de installatie van Outlook 2016. Daarvoor gebruikte ik Thunderbird en dat ging goed.
In dat geval Office 2016 geheel verwijderen , computer opnieuw opstarten en opnieuw installeren.
Is het een legale versie van Office 2016?
suc6
Kan het te maken hebben met de instellingen bij het gmail account?
@Jan42
Inderdaad, het zou wel eens met de Gmail-instellingen te maken kunnen hebben.
Heeft u al via de webmail (via browser, inloggen bij gmail) gekeken hoe daar de instellingen staan, heeft u n.l de nieuwe versie, dan kunnen er zaken op "verbergen" ingesteld zijn.
Bij gmail worden de met Outlook verzonder mails wel opgeslagen in de map Verzonden. Maar het is omslachtig om mails met Outlook te verzenden en daarna via gmail de verzonden mails op te slaan of te printen.
Dat begrijp ik, er wordt door velen geprobeerd u te helpen.
Heeft u de nieuwe uitvoering van Gmail, kijk dan bij instellingen (via tandwiel rechtsboven) of onder labels de map verzonden er in zwart achter staat "weergeven"
zie schermafbeelding.
Ik heb het zelf getest en de map verzonden op verbergen gezet, dan komt verzonden mail in outlook niet in de map verzonden, zodra ik het verbergen ophef en weer oip weergeven zet, alles in orde.
Controleer bij IMAP/Pop of inderdaad Imap is ingeschakeld.
Staat het allemaal goed, dan wil ik u adviseren om pc hulp van Seniorweb hiervoor in te schakelen (eventueel hulp aan huis) .
Daadwerkelijk "voor de pc zitten", wil wel eens helpen.
PS uiteindelijk moet iedereen naar de nieuwe uitvoering van Gmail
Het is opgelost. Account verwijderd en opnieuw toegevoegd. Bedankt voor jullie reacties.
Ja, dat is wel vaker de oplossing. Kan geen kwaad omdat het IMAP is.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club