SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Herhaald bericht van Outlook
Geplaatst op 15 oktober 2018 om 14:35 door HJesterhoudt

MIk krijg sinds ruim een week nu, dagelijks meerdere keren het volgende bericht:
Dit betreft een van mijn gmailadressen ......s@gmail.com

Gehoorzaam als ik ben, heb ik vanaf het eerste bericht, geprobeerd aan hun wensen te voldoen, maar ik kan nergens het door hun getoonde stukje werkbalk vinden.
Ik heb dus op eigen houtje in al mijn mailprogramma's geprobeerd om het synchroniseren aan te zetten. Overbodig, want ik heb nog nooit gezien dat de programma's NIET synchroniseren.
Het is heel vervelend dat dit bericht, soms wel 5x per dag, verschijnt.
Dit betreft mijn Mac, op de Windows laptop heb ik niet gekeken.
Alleen op mijn ipad gebruik ik het Outlookprogramma voor de mail. Op Mac en Wi laptop altijd in eerste instantie Thunderbird.
Maar nu heb ik zowel op TB, als in Gmail als in Outlook geprobeerd te vinden wat ze weergeven, tot nu toe zonder resultaat.
Als ik mijn muis over het verzend mailadres ga zie ik daar alleen Microsoft Outlook staan.
Wie kan mij verder helpen?

Henny

Account Status:
The last successful sync was on 1-9-2017 05:44:43 UTC.
Oplossing
If you're using the new Mail experience in Outlook.com:
• On the toolbar, select the Settings icon, then select View all Outlook settings.
• Select Sync email to see your Connected accounts.
• Check the details for the connected account that's stopped working and correct the problem.
If you're using the Classic version of Outlook.com:
• On the toolbar, select the Settings icon > Mail > Connected accounts.
• Check the details for the connected account that's stopped working and correct the problem.
Note: To stop receiving these notifications, please remove or fix the connected account that's not syncing.
Microsoft will never ask for your password over email.
29 reacties
Dirk Boom zegt:

Is duidelijk dat de waarschuwing Outlook.com betreft, dus de webversie? Het gaat niet over Outlook (onderdeel Office).

15 oktober 2018 om 17:01.
HJesterhoudt zegt:

Dirk, voor jou duidelijk, maar voor mij niet. Ik gebruik nooit de webversie.
Heb nu gekeken en dan zie ik inderdaad een werkbalk die lijkt op de getoonde.
Ga ik daar naar instellingen dan zie ik ook dat gmailaccount.
Dan druk ik op email synchroniseren en dan sturen ze me naar mijn google account. Ik doorloop wat ze daar willen weten (maar snap eigenlijk niet waarom) maar opslaan kan ik het dan weer niet.
Dat schiet dus niet op.
Wel heb ik intussen via TB het bericht gekregen dat mijn gmailaccount nu is gekoppeld aan het outlook account.
Nog steeds, ik snap niet waarom dit ineens moet en ik weet ook niet of ik nu heb gedaan wat ze van mij verwachten.
Ik hoop dat ik nu van die berichten verlost ben. En ja, de Outlook die ik normaal gebruik is de versie van Office 365.
Bedankt trouwens voor je reactie, ik ben in elk geval een klein stapje verder.
Henny

15 oktober 2018 om 17:26.
Dirk Boom zegt:

Ik heb zelf geen koppeling tussen gmailaccount en outlookaccount en gebruik bijna nooit de webversie van outlook.com.
Office 365 of andere mailprogramma's vragen niet om zo'n koppeling en regelen die evenmin, dat gebeurt via het web dus bij de betr. provider(s).
Je hebt op de één of andere wijze het koppelen in gang gezet, maar hoe .... dat weet ik niet.
Nou ja als de boodschap wegblijft, dan lijkt mij dat het probleem over is.

15 oktober 2018 om 17:52.
HJesterhoudt zegt:

Dirk, ik wacht het af.
Henny

15 oktober 2018 om 17:57.
Herman99 zegt:

Dat is raar. Ik krijg ook dagelijks dit bericht,en ik kom er ook niet uit.Ik werk op een w10 Pc met outlook.com.Ik verwijder de berichten elke dag,maar het is wel vervelend.
Herman

15 oktober 2018 om 19:46.
Herman99 zegt:

Nog even het complete bericht

fout.jpeg
15 oktober 2018 om 19:55.
Herman99 zegt:

Ik begrijp er niks van.Kan geen Engels lezen.Heb wel een keer geprobeerd om gmail in outlook.com te krijgen,zodat ik al mijn email adresssen tegelijk kan lezen,op 1 plaats.
Herman

15 oktober 2018 om 19:58.
Dirk Boom zegt:

Als de oplossing van Henny werkt, dan zou ik dat ook zo doen. Even afwachten of het werkt.

15 oktober 2018 om 23:04.
HJesterhoudt zegt:

Tot nu toe, 15.45u, nog geen nieuwe aanmaning van Microsoft ontvangen. Morgen ben ik er niet, maar ik zal donderdag nog een keer een reactie geven.
Henny

16 oktober 2018 om 15:47.
Cees-1946 zegt:

Onduidelijk E-mail waar het ook vandaan komt, weg er mee. Hier wordt niet om gevraagd en het is alleen maar bedoeld om schade in de computer aan te brengen. Dit is ook van toepassing in facebook. Nep berichten met een bijlage van zogenaamde vrienden die voorheen nooit iets doorgestuurd hebben. Blijft keer op keer oppassen.!!

20 oktober 2018 om 08:58.
HJesterhoudt zegt:

Ik heb de mededeling nog 1 keer gehad. Nogmaals mijn opdracht uitgevoerd en nu lijkt Microsoft sinds een paar dagen, tevreden. Maar...ik krijg nu wel een aantal mails dubbel binnen.
Groet en bedankt voor de hulp, Henny

20 oktober 2018 om 10:12.
Willem-B zegt:

@HJesterhoudt; In jouw bericht 15-10 17:26 bevestigde je dat bij de Webaccount van outlook.com je Gmail adres staat vermeld. Nu heb je de autorisatie gegeven dat outlook de Gmail berichten kan ophalen en daardoor verdwijnt de “waarschuwingsmail”.
Nu heb je waarschijnlijk in je locale mailclient zowel een Gmail als Microsoft (outlook, Hotmail of live) account opgegeven en daardoor kun je de Gmail berichten dubbel binnen krijgen.
De oplossing daarvoor is dat je op het Outlook Web account ik instellingen het gmailadres verwijderen moet.
Daarmee krijg je de Gmail berichten dan nog éénmaal binnen.

24 oktober 2018 om 08:30.
Dirk Boom zegt:

Of je haalt het gmailadres weg uit de e-mailclient

24 oktober 2018 om 08:53.
Willem-B zegt:

@Dirk, in principe heb je natuurlijk gelijk, als je mail adres maar op één plaats wordt beheerd.
Het nadeel van de mailkoppeling via een andere mailprovider is dat zij ook al jouw mails mee kunnen lezen. In het kader van privacy heeft dat dan niet mijn voorkeur.

24 oktober 2018 om 09:20.
BenW zegt:

Ik ben het hier eens met WG-Beekhuis. Het meest logisch is om het @gmail adres te ontkoppelen in outlook.com. Het verbaast mij ook dat zo gemakkelijk aan de achterliggende gedachte voorbij gegaan wordt. En wel hierom:
* Het valt nog te begrijpen dat mailaccounts gebundeld worden in één omgeving. In dit geval dus het opnemen van het Gmail account in outlook.com. Echter, deze redenatie geldt alleen wanneer geen gebruik wordt gemaakt van een offline e-mailclënt, maar alles op internet wordt uitgevoerd. Bovendien, omgekeerd zou beter zijn (outlook.com opnemen in de Gmail omgeving). De spamfilters van Gmail zijn beter.
* Wanneer gebruik wordt gemaakt van een offline e-mailcliënt (Mail W10, Thunderbird, eMClient, e.d.) is het juist zinvol om de accounts gescheiden te houden. Je ziet onmiddellijk welke mail via welk account loopt.

Aanvullend: ik zie de laatste reactie van WG-Beekhuis t.a.v. privacy. Ik neem aan dat iedereen bekend is met de informatieverzameldrang van Microsoft en Google? ...

24 oktober 2018 om 09:35.
Dirk Boom zegt:

Het koppelen kan erg handig zijn, dit is een afweging.
Het privacyverhaal is deels bangmakerij.

24 oktober 2018 om 10:03.
BenW zegt:

Motiveer eens Dirk waarom het koppelen handig kan zijn. En ja, het privacyaspect is deels bangmakerij. Ben ik met je eens, maar het is ook 'deels'. Er zit dus een kern van waarheid in.

24 oktober 2018 om 10:09.
fred612 zegt:

Ben het is toch gewoon heel makkelijk altijd online, met een goede th layout, all mijn 6 mail adressen te kunnen lezen en bewerken. Ik gebruik zelden een webmail.

24 oktober 2018 om 15:56.
BenW zegt:

@fred612; dat is dus de spraakverwarring. Thunderbird is een offline e-mailcliënt die voor jou de mails ophaalt van de mailservers van de in Thunderbird opgenomen accounts. Voor webmail of online mail moet je fysiek de browser openen en naar het webadres gaan van de betreffende maildienst.
Al die handelingen, browser openen, naar het webadres van de maildienst navigeren, inloggen en mails synchroniseren (dus feitelijk een kopie binnenhalen), dat doet een offline e-mailcliënt allemaal automatisch. Er komt zelfs geen browser aan te pas.

24 oktober 2018 om 16:06.
fred612 zegt:

Mijn email staat, via ziggo, continue aan en alle adressen zijn direct in te zie dus geladen.
Lijkt mij meer begrips verwarring of mierengedoe als spraakverwarring
Ik heb absoluut niet het offline idee en automatisch en snel offline is praktish hetzelfde of zelfs ssneller als online???

24 oktober 2018 om 16:24.
BenW zegt:

@fred612; laat ik de vraag dan eens omdraaien. Kun je mij het verschil uitleggen tussen het beheren van mails via webmail en via een offline e-mailcliënt (zo heet dat nou eenmaal) zoals Thunderbird?
NB: dit betekent dus niet dat een offline e-mailcliënt conform de benaming per definitie offline is, integendeel.

24 oktober 2018 om 16:36.
fred612 zegt:

ja , bij de knop th aanklikken in balk krijg ik meteen alle mail van alle adressen binnen en kan verzenden naar alles en iedereen en via alles gmail of hotmail-outlook of ziggo.
Bij web mail moet ik eerst FF of chrome of edge kiezen en dan de site en dan dat webmail adres.
Je NB vergroot zodus juist dat misverstand en dat blijf je onnodig en theoretisch misschien wel juist herhalen. Ook het gebruik van mail programma en client verwart veel swmensen onnodig, hoe principieel juist het misschien ook is, maar je als leek niet eerst hoeft te weten.

24 oktober 2018 om 17:06.
BenW zegt:

@fred612; fijn dat je beschrijft hoe het werkt, maar ik bestrijd je opvatting dat het theoretisch is en onnodig voor SW leden.
De praktijk is dat men in het algemeen geen flauw idee heeft wat het essentiële verschil is tussen webmail en mailcliënts zoals Thunderbird en Outlook. En daar gaat het de mist in. Ook hier in dit topic.
De vraagstelling in dit topic gaat uit van een koppeling in outlook.com (webmail). De mailcliënt (Outlook c.q. Thunderbird) doet niets anders dan kijken bij de mailserver (outlook.com) en synchroniseert zo nodig binnengekomen mails. Dus ook berichten van onjuist gekoppelde mailaccounts. Om dat te herstellen, dien je dit dus te doen in de webmail en niet in Outlook of Thunderbird.
Mijn stelling is nu dat het helemaal niet nodig is om in de webmail (outlook.com of gmail.com) accounts te koppelen. Je neemt de betreffende accounts als zelfstandige accounts op in de (offline) mailcliënt ((Office) Outlook, Thunderbird, e.d.). In feite dus zoals jij hebt gedaan in Thunderbird. Prima!

24 oktober 2018 om 17:20.
nnsa zegt:

Volledig eens met @BenWuring. Als je dan toch via een browser Webmail wilt ophalen/beheren, doe dit dan PER provider.

24 oktober 2018 om 20:34.
fred612 zegt:

Mijn stelling is dat veel swmensen verder in de war komen door deze warrige uitleg off. outlook en outlook is al te warrig en on of off line zijn details voor enkel swgevorderden.
Vertel alleen wat ze moeten doen.

25 oktober 2018 om 10:59.
BenW zegt:

@fred612; laat andere SW leden zelf maar aangeven of ze iets warrig en/of nuttig vinden, denk je niet? Gelukkig maak ik herhaaldelijk mee dat senioren een uitleg hieromtrent wel prettig vinden. Tijdens cursussen en hulpverlening ervaart men dit als verhelderend.

25 oktober 2018 om 11:13.
BenW zegt:

@WG-Beekhuis; ik zeg niet dat het niet terecht is wat je opmerkt, ik zeg immers dat 'bangmakerij' deels waar is.
Het punt waar het om gaat is dat de strekking achter het woord 'bangmakerij' afschrikt. Net alsof je jezelf beter helemaal niet meer op internet zou moeten wagen, tenminste, als je privacy je lief is. Ik zou liever willen spreken over 'bewustwording'. Mensen er op attenderen hoe je je zo veilig mogelijk op internet kunt bewegen. Dus niet de gevaren benadrukken, maar juist benadrukken hoe je de gevaren en valkuilen kunt vermijden.

Het lijkt mij (deels) het doel van SeniorWeb om m.n. bij senioren de schroom voor elektronische apparatuur en het internet weg te nemen. Wat is er allemaal mogelijk, hoe kun je dat bereiken en waar moet je op letten. Daarom is heldere en duidelijke informatie noodzakelijk, en natuurlijk ook t.a.v. de bescherming van privacy en het digitaal profiel.

25 oktober 2018 om 14:40.
fred612 zegt:

Voor de duidelijkheid zou het mooi zijn erbij te zetten hoeveel veiliger het is, 10% of 0,1 %?
Volgens mij gaat het om een klein toeval als je iets opdoet wat meer wordt als je veel onbekende ''film'' sites bezoekt. Internet bezoek is en blijft een heel klein risico, volgens mij.
Privacy is voor de één belangrijk, voor de ander niet tot hij ''ransomware'' of veel vervelende herhalingen van persoonlijke reclame krijgt. Gratis internet kost iets privacy voor reclames.
Veel mensen zijn zich niet bewust hoeveel Googles e.a. al weten

25 oktober 2018 om 15:00.
kareltje zegt:

Laten we nu maar ophouden, het gaat allang niet meer over het bericht van Outlook.
Verdere reacties worden verwijderd.

Beheerder E-mailclub

25 oktober 2018 om 15:26.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club