SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
E-mail Windows 10 kan niet opstarten
Geplaatst op 17 oktober 2018 om 10:57 door Klaartje

Goede morgen,

Op de taakbalk staat een icoon van windows10 email. Bij het aanklikken krijg ik een blauw schermpje "deze App kan niet worden geopend. Ik vermoed dat er iets v.w.b. de taakbalk niet goed staat ingesteld omdat ik bepaalde icoontjes ook niet kan openen b.v. knipprogramma. Hoe zou ik dat kunnen verhelpen? Nooit eerder last van gehad. Gebeurde weer met een update van Windows volgens mij. Ik wordt verwezen naar de Systeembeheerder. Graag hulp.
Fijne dag.

8 reacties
Dirk Boom zegt:

Lukt het wel om de betr. apps te openen vanuit de lijst met apps?

17 oktober 2018 om 11:14.
Klaartje zegt:

Goede morgen Dirk,
Heel dom van mij, maar hoe bedoel je dat? Waar kan ik die lijst vinden?

17 oktober 2018 om 11:21.
Dirk Boom zegt:

Als je links onderin op de windowsknop klikt, dan komt er een lijst met apps tevoorschijn.
Mail staat bij de M van mail.
Bij Accessoires (even openklikken) vind je het knipprogramma.
Als ze vanaf daar niet zijn te openen, dan is er iets technisch aan de hand.
Als ze vanaf daar wel werken, dan zou ik:
- de bestaande link uit de taakbalk verwijderen: rechter muisknop, dan kiezen voor 'van taakbalk losmaken'.
- vanuit de lijst met apps het programma opnieuw aan de taakbalk vastmaken = linker muisknop op de app, en kiezen voor 'aan taakbalk vastmaken'. Eventueel vind je dat via de keuze 'Meer'.
PS Icons die op de taakbalk staan, kun je eventueel verschuiven (linker muisknop vasthouden als de cursor op het plaatje staat, dan de muis verplaatsen).

17 oktober 2018 om 12:12.
Niekie zegt:

Even simpel. Heb je opnieuw opstarten al geprobeerd?

Niek

17 oktober 2018 om 15:23.
Klaartje zegt:

Zoals Dirk al zei, denk ik toch dat er technisch iets aan de hand is. De PC heb ik meerdere malen opgestart, en zelfs de stekker er uit gehaald! Ik had jullie dat schermpje willen sturen, maar dat gaat niet. Weten jullie nog een manier om die eventuele techn.fout te herstellen?
Het mailprogramma van Windows10 werk dus niet. Kan ik dat Windows10 mail programma verwijderen en dan weer opnieuw downloaden?

17 oktober 2018 om 17:33.
Niekie zegt:

Werkt de startknop nog wel:
Ga dat eens terug naar een eerder herstelpunt.

1. Klik met linkermuisknop op Start
2. Klik op 'Uitvoeren' in het menu dat nu opent
3. Typ nu rstrui en klik op enter.
4. Selecteer het laatste systeemherstelpunt en klik op verder.
5. Windows hersteld en start zelf opnieuw op.
6. Dan zou het weer moeten werken.

Als de startknop ook niet meer werkt het volgende:
Met windows-toets + R kun je naar "uitvoeren"
dan kun je met "" rstrui "" naar een herstelpunt.

Dit las op deze site.van Microsoft

Het is ook mogelijk om alle apps van W10 te verwijderen en opnieuw te installeren.

Open PowerShell (rechtmuisknop op START ) en typ het volgende commando:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Druk op Enter, sluit PowerShell af wanneer het programma klaar is, en start de computer opnieuw op.
Probeer die tekst niet over te typen, maar doe het met copy en paste.

En die laatste las ik hier

Niek

17 oktober 2018 om 21:44.
Klaartje zegt:

Ik had al een vermoede dat het e.e.a. zou kunnen liggen aan de updates van windows 10 van Oktober. Zo juist daar over gelezen. Microsoft heeft ze verwijderd, en stelt voor om deze updates zelf ook te verwijderen. Dat maar eerst proberen en dan de thuishulp voor maandag afwachten.
Allemaal hartelijk dank voor de hulp.
Klaartje

20 oktober 2018 om 20:15.
Dirk Boom zegt:

De oktoberupdate, als hij er al is, kan blijven staan.
Hulp inroepen voor oplossen van het mailprobleem lijkt mij verstandig.

20 oktober 2018 om 21:15.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club