SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
E-mail over Outlook
Geplaatst op 19 oktober 2018 om 22:37 door wingco320
Onderstaande e-mail krijg ik bijna dagelijks binnen maar ik gebruik Outlook helemaal niet, dus wat moet ik hiermee?
It looks like we don't have permission to get email for aa****@home.nl. en ar*****@hotmail.nl
Account Status:
The last successful sync was on 6-11-2017 20:24:50 UTC.
Oplossing
If you're using the new Mail experience in Outlook.com:
• On the toolbar, select the Settings icon, then select View all Outlook settings.
• Select Sync email to see your Connected accounts.
• Check the details for the connected account that's stopped working and correct the problem.
If you're using the Classic version of Outlook.com:
• On the toolbar, select the Settings icon > Mail > Connected accounts.
• Check the details for the connected account that's stopped working and correct the problem.
Note: To stop receiving these notifications, please remove or fix the connected account that's not syncing.
Microsoft will never ask for your password over email.
22 reacties
Dirk Boom zegt:

Toevallig is de vraag eerder gesteld, het betreft deze vraag.

19 oktober 2018 om 22:48.
HJesterhoudt zegt:

Ik heb er net een reactie op geplaatst.
Je moet dus inderdaad reageren via het web, heel vervelend.
Henny

20 oktober 2018 om 10:14.
Herman99 zegt:

Het is mij nog totaal niet duidelijk. Dag in...dag uit krijg ik dat bericht. Wat is b.v. een webversie van outlook,en wat is outlook van office. Zeer verwarrend.Laat iemand daar eens eerst een duidelijke uitleg over maken.En dan in begrijpelijke taal.!
Herman

20 oktober 2018 om 10:59.
BenWuring zegt:

@Herman99; ten eerste moet je het verschil kennen tussen webmail en offline mail.
Met webmail bekijk en beheer je de mails via de browser (Chrome, Firefox e.d.). Je gaat dus naar het internetadres van de maildienst. Die maildienst kan Gmail (van Google) of bijvoorbeeld Hotmail (van Microsoft) zijn. Sinds een aantal jaren heeft Microsoft de maildienst outlook.com als, zeg maar, een merkproduct in de markt gezet. Met het aanmaken en gebruiken van een @outlook.com account krijg je de beschikking over een mailadres, maar gelijktijdig ook over een volledig online 'kantoor'-situatie. Word online, Excel online e.d.
Het kernwoord is hier dus online. Alles online, in de Cloud, uitvoeren. Dit kan allemaal gratis.

In feite los van dit alles verkoopt Microsoft andere producten. Een daarvan is het kantoorpakket Microsoft Office. Deze is ook bekend als Office 2013, Office 2016, Office 2019 en ook Office 365. Allemaal zelfstandige producten die gekocht moeten worden en geïnstalleerd op de eigen PC.
Onderdeel van dit kantoorpakket is (Microsoft) Outlook, een programma om mee te kunnen mailen.

(Microsoft) Outlook is een zogenaamde offline e-mailcliënt, net als (Mozilla) Thunderbird, eMClient, Mailbird, enz. In zo'n offline e-mailcliënt kunnen (mail)accounts worden opgenomen. In plaats van zelf via de browser op internet kijken bij de maildienst, doet dit programma het voor je. Bij opstarten van de offline e-mailcliënt, dus ook Outlook, 'kijkt' deze direct op internet of er nieuwe mails zijn en als deze er zijn, download het deze automatisch en toont deze vetgedrukt.

Kortom, outlook.com is een webdienst van Microsoft, ook te gebruiken als e-mailadres.
(Microsoft) Outlook is een offline e-mailcliënt die het online én offline beheer van een of meerdere e-mailaccounts mogelijk maakt. En van deze verschillende e-mailaccounts kan het e-mailadres xxx@outlook.com er een zijn.

20 oktober 2018 om 11:50.
Herman99 zegt:

Ben, hartelijk dank voor je uitleg.Begin er iets van te begrijpen.Volgens mij heb ik dus het kantoorpakket Office 2013. Dus geen webversie. Hoe zou ik dan het probleem met dat "dagelijks bericht" op kunnen lossen?B.v.d.Herman

2018-10-20_LI.jpg
20 oktober 2018 om 12:33.
wingco320 zegt:

#Herman99: dat was ook mijn vraag. Ik gebruik Thunderbird (geen Outlook) dus hoe voorkom ik dat ik die berichten iedere keer krijg?

20 oktober 2018 om 12:37.
BenWuring zegt:

@Herman99; correct, je hebt het kantoorpakket Microsoft Office 2013, inbegrepen de programma's Word, Excel, Powerpoint, OneNote en Outlook.

Dat je de melding krijgt heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met onjuiste synchronisatie instellingen. E.e.a. hangt sterk af van welk e-mailaccount je gebruikt. Een Microsoft account (@outlook.com, @live.nl, @hotmail.com e.d.) gaat doorgaans probleemloos. Voor bijvoorbeeld een @gmail adres zijn aanvullende handelingen nodig.
Toch kan na verloop van tijd ook een Microsoft account vragen om controle van je inloggegevens, bijvoorbeeld als gevolg van aangescherpte beveiligingsprotocollen. Normaliter volstaat het uitvoeren van de aangewezen handeling (zie de 'instructie' bij de vraagstelling van HJesterhoudt).

Lukt dit niet, of kom je hier niet uit, verwijder dan het betreffende account uit Outlook en voeg deze nadien weer toe. Even aangenomen dat de accountinstelling van het mailaccount van het type IMAP is, dan wordt alles weer netjes hersteld en zijn de meldingen verleden tijd.

20 oktober 2018 om 12:50.
BenWuring zegt:

@wingco320; voor Thunderbird geldt hetzelfde principe.

Je zou kunnen zeggen dat Thunderbird het equivalent is van Microsoft Outlook en als je even gemakshalve aanneemt dat dit zo is en je zou Thunderbird zien als onderdeel van het kantoorpakket Libre Office (beide van Mozilla), dan heb je dus min of meer een gratis variant van het kantoorpakket Microsoft Office.

20 oktober 2018 om 12:53.
Dirk Boom zegt:

De melding betreft Outlook.com, ik denk dat hier webmail mee wordt bedoeld.
Er staat ook dat er mailadressen in outlook.com zijn gekoppeld.
Ik denk dat er dus met het microsoft account via de webbrowser bij outlook.com moet worden ingelogd om de synchronisatie in te stellen, en dat de e-mailclient er niets mee van doen heeft.

20 oktober 2018 om 13:02.
BenWuring zegt:

@Dirk Boom; dat is mogelijk, het hangt er vanaf wat er allemaal aan outlook.com is gekoppeld.

De e-mailcliënt (Outlook) kijkt niet wat er gekoppeld is. Het kijkt alleen of het berichten kan en mag (= juiste synchronisatiegegevens) ophalen. Als er een 'fout' zit in een met outlook.com gekoppeld ander mailadres, dan dient dit inderdaad bij de 'bron', dus op internet bij de betreffende koppeling in outlook.com te worden hersteld.

Dit brengt je ook meteen naar een ander discussiepunt (niet dat ik die nu wil starten), of het überhaupt verstandig is om diverse maildiensten aan elkaar te koppelen. Zelf ben ik van mening van niet. Is ook feitelijk niet nodig wanneer je een offline e-mailcliënt zoals Outlook gebruikt. Hoe dan ook, mocht over dit onderwerp belangstelling bestaan, dan lijkt mij een nieuw aan te maken topic hieromtrent wenselijk.

20 oktober 2018 om 13:22.
Dirk Boom zegt:

Trouwens .... als het bericht via mail binnenkomt, dan kan het ook fishing zijn. Dus als er in de mail een link staat -> niet op de link klikken.
Het kan geen kwaad om zelf via de webbrowser de website Outlook.com te kiezen en dan in te loggen.

20 oktober 2018 om 15:06.
wingco320 zegt:

@Dirk Heb Outlook.com geopend maar kan nergens iets vinden over synchronisatie van e-mail.

20 oktober 2018 om 15:34.
BenWuring zegt:

@wingco320; het lijkt mij wenselijk dat u even iets wat duidelijker aangeeft.
U zegt dat u Outlook niet gebruikt. Betekent dit dat u outlook.com niet gebruikt of Outlook van Microsoft Office niet gebruikt.
Verder geeft u in uw vraag aan dat er (tenminste) 2 accounts niet lekker werken: aa***@home.nl en ar***@hotmail.nl. Waar leest u en verstuurt u normaliter de mails van deze accounts? Is dat via de browser rechtstreeks op internet of via een ander programma op uw pc.
Als u via de browser uw mail beheert, doet u dit dan in outlook.com en zo ja, heeft u daarin ook andere accounts aan gekoppeld? NB: bij outlook.com kan ook worden ingelogd met het ar***@hotmail.nl adres (dit is ook een Microsoft account).

20 oktober 2018 om 15:56.
wingco320 zegt:

@BenWuring: Ik heb wel Microsoft Office maar Outlook niet geïnstalleerd, Outlook.com gebruik ik ook niet. Het @home.nl account gebruik ik eigenlijk nooit (krijg er nog wel mails op binnen), het @hotmail.nl account is mijn standaard account en mails van beide accounts lees en verstuur ik vanuit Thunderbird. Ik kan met mijn Skypenaam gewoon inloggen op Outlook.com en ik zie daar alle e-mails van beide genoemde accounts staan.
Vroeger heb ik Outlook.com wel gebruikt maar na een mail van Mcrosoft dat @live.nl, @gmail.nl en @hotmail.nl niet meer werden ondersteund ben ik overgestapt naar Thunderbird.

20 oktober 2018 om 19:16.
Herman99 zegt:

Nou,ik krijg het niet voor elkaar om dat vervelende bericht weg te krijgen. Ik kap er mee.! Ik krijg er een zere kop van.Over een paar maanden krijgt hij weer een servicebeurt bij mijn pc-zaak.Dan moeten zij er maar even naar kijken.Iedereen hartelijk dank voor alle antwoorden.
Herman

20 oktober 2018 om 19:43.
BenWuring zegt:

@wingco320; ik neem aan dat uw Skype account dezelfde is als uw @hotmail.com mailadres? Dat zou logisch zijn aangezien het @hotmail account ook een Microsoft account is en Skype is van Microsoft.

U bent op enig moment gestopt met outlook.com waar uw Microsoft account bekend is met het mailadres @hotmail.com. Vervolgens heeft u dit Microsoft account (@hotmail.com) opgenomen in Thunderbird. In feite is daarmee niets veranderd. U bedient nu alleen uw Microsoft account (@hotmail.com) niet via outlook.com, maar via Thunderbird.
Als er zich dus 'fouten' voordoen in outlook.com, ziet u dat ook terug in Thunderbird.

Naar mijn mening zou u in outlook.com het adres @home moeten ontkoppelen en vervolgens dit @home adres als zelfstandig account aan Thunderbird moeten toevoegen.

Wanneer u nadien nog steeds deze meldingen krijgt, zou u het @hotmail adres uit Thunderbird kunnen verwijderen en daarna opnieuw toevoegen. Vooropgesteld dat het mailaccounts van het type IMAP zijn (@hotmail zeker, @home onduidelijk) worden hiermee de mails en mappen weer keurig opnieuw ingericht.

Mocht u twijfelen wat voor type mailaccounts het betreft, dan zou ik willen aanraden om voor verwijdering van de accounts het programma Mailstore te installeren en daarin de nu aanwezige mails te back-uppen. U kunt daar dan altijd op terugvallen.

PS: dat @hotmail en @live niet meer ondersteunt worden is onzin. Zelf heb ik o.a. een @live account en dat werkt probleemloos in outlook.com, Outlook en nog een x-aantal mailprogramma's.

20 oktober 2018 om 20:02.
Anske zegt:

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad en ik heb het zo opgelost.
Log in bij Microsoft Outlook met je email-adres en Wacht Woord
- dan klik je op het wieltje,
- dan opties,
< dan Account
- eronder verbonden verbonden accounts daar klik je op
- dan zie je rechts de fout staan en moet je je email-adres en wachtwoord opnieuw instellen en dan is het probleem opgelost.
Succes Ans

22 oktober 2018 om 13:36.
Dirk Boom zegt:

Het is inderdaad een boodschap en een scherm van Outlook.com dus daar moet je zijn. Dat bleek in deze eerdere vraag ook al, en nu is het bovendien heel helder uitgelegd. Dank.

22 oktober 2018 om 14:11.
WG-Beekhuis zegt:

@Wingco320; In de “waarschuwingsmail” staat vermeldt dat bij de Webaccount van outlook.com je Ziggo (@home) en je Microsoft (Hotmail) mailadres staan vermeld.
Microsoft heeft het mailplatform geconsolideerd en daardoor zijn de platformen van Hotmail, Windows-Live mail en Outlook samengevoegd. Dit is op de servers gebeurd en daarbij zijn in sommige gevallen de koppelingen met andere mailaccounts niet volledig overgenomen.
De oplossing daarvoor is dat je op het Outlook Web account ik instellingen het Ziggo mailadres en het Hotmail adres verwijderen moet.
Als je de mailaccounts in je locale mailclient opneemt gaat het vanzelf weer goed en verdwijnt de “waarschuwingsmail”.

24 oktober 2018 om 08:41.
Dirk Boom zegt:
Er zijn twee oplossingen.

De andere is, dat je het gekoppelde mailadres niet in de mailclient opneemt.
Zo'n koppeling is handig, je hebt alles op 1 plek. Ik doe dat zelf overigens niet.

24 oktober 2018 om 10:00.
WG-Beekhuis zegt:

@Dirk, in principe heb je natuurlijk gelijk, als je mail adres maar op één plaats wordt beheerd.
Het nadeel van de mailkoppeling via een andere mailprovider is dat zij ook al jouw mails mee kunnen lezen. In het kader van privacy heeft dat dan niet mijn voorkeur.

24 oktober 2018 om 11:57.
fred612 zegt:

Beste mensen ik zie door de heeeeeeel veel geplante bomen de goede nu ook niet meer.
Doe er een foto bij van outlook off en outlook dan zie je het verschil.
In th hebben ze allemaal de th layout en omgekeer in outlook en W10 hebben ze de outlook layout die erg op W10 lijkt omdat ze beide van MS zijn.
UItleg over mail offline lijkt mij overbodig.
Behalve via th kan je ook via webmail direct inloggen per mail dienst dan is de layout weer anders maar overal op de wereld wel gelijk.

24 oktober 2018 om 15:31.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club