SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Systeembeperkingen
Geplaatst op 17 november 2018 om 12:44 door Gejonic

Goede middag.
ik gebruik o.a. zalm mailprogramma Microsoft Office Outlook 7 en weet dat het een verouderd programma is. Tot voor gisteren werkte het prima.Als ik nu mail ontvang met daarin een link, bijvoorbeeld Nieuwsbrief Seniorweb, en ik klik op een link, dan krijg ik de melding: “Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met systeembeheerder”.
ik gebruik als besturingssysteem Windows 10. Laatste update is van 14 november en ging nog over versie 1803.
weet iemand de oplossing?
Gerard

20 reacties
Gejonic zegt:

Bovenstaande zalm moet zijn “als”.

17 november 2018 om 12:46.
Dirk Boom zegt:

(Gerard, typefoutjes aanpassen: klik op het potloodje rechts in het bericht).
Betr. het mailprogramma, wordt Microsoft Outlook 2007 (uit Office) bedoeld?

17 november 2018 om 13:04.
Gejonic zegt:

Ja Dirk, inderdaad outlook uit Microsoft Office 2007.

17 november 2018 om 14:09.
Niekie zegt:

Is de standaard browser goed ingesteld?
Kijk via "instellingen" naar "Apps" en dan "standaard apps".
Of heb je soms Google chrome op de pc gehad en weer verwijderd?

Niek

17 november 2018 om 14:53.
Gejonic zegt:

Ik gebruik inderdaad Google Chrome, maar kon deze ook gisteren niet opstarten. Heb hem toen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

17 november 2018 om 16:29.
Niekie zegt:

Mogelijk moet je dan Chrome even als standaard browser instellen bij "standaard apps".

Niek

17 november 2018 om 16:35.
Gejonic zegt:

Ik ga het proberen

17 november 2018 om 16:39.
Gejonic zegt:

Als ik mijn browser, Google Chrome start en ik kijk bij instellingen dan staat daar vermeld, dat Google Chrome de standaardbrowser is.Overigens begrijp ik niet goed wat de browser te maken heeft met mijn outlook mailprogramma, maar dat is een andere discussie en ik vertrouw wel dat je weet wat je zegt,

17 november 2018 om 16:46.
BenW zegt:

Ik begrijp de relatie met Chrome ook niet, of Niek moet in de veronderstelling zijn dat het om de online maildienst outlook.com gaat. Maar goed, inderdaad een andere discussie.
Nu is bekend dat Office 2007, dus ook Outlook 2007, niet meer wordt ondersteund. Hoewel het op zich nog prima werkt(e), zou het met allerlei updates van Windows langzamerhand op problemen kunnen stuiten. Aangeraden is dan ook om te kijken naar een alternatief. Dat zijn er diverse, maar daar ga ik nu nog niets over zeggen. Wanneer er behoefte is om adviezen te krijgen, dan kijken we verder.

17 november 2018 om 17:16.
Gejonic zegt:

Ik zou toch wel graag de oplossing voor het probleem willen vinden, middels u en anderen.
morgen, zondag, ben ik de hele dag afwezig, dus als er suggesties worden geplaatst, zal ik daar pas na het weekend op kunnen reageren..
overigens ter algemene informatie; ik heb ook in het verleden wel een andere browser gebruikt en dan weer terug naar Chrome, maar nooit problemen dan gehad met openen van hyperlinks in de mail.
goed weekend verder.
Gerard

17 november 2018 om 17:30.
BenW zegt:

Aangezien ik zelf niet Outlook 2007 gebruik, wel Outlook 2016, kan ik uw probleem niet simuleren/herleiden. Mogelijk dat andere 2007 gebruikers er iets over kunnen zeggen.
Wat nog eventueel zou kunnen, is een beperking als gevolg van een te grote belasting van de systeembronnen. Dit kan eenvoudig worden nagegaan door de pc even helemaal uit te zetten, de stroom er voor enige minuten af te halen (bij een laptop ook de accu verwijderen) en de aan/uit knop enkele keren in te drukken. Start daarna de pc weer op en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.

17 november 2018 om 17:42.
avatar
Ex-lid zegt:

Op eigen risico:

Hyperlink opent niet in Outlook 2007

Fix.

17 november 2018 om 17:59.
Niekie zegt:

In de vraag staat: "" Nieuwsbrief Seniorweb, en ik klik op een link, dan krijg ik de melding: “Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met systeembeheerder”.""

Dus op het moment dat op een link wordt geklikt in een e-mail geeft het systeem deze melding. Die houdt in dat Outlook niet weet met welke browser het de link moet openen.
De oorzaak is meestal dat Chrome is verwijderd van de pc, waarbij het register niet is ingesteld op de nieuwe waarden.
Hier wordt het probleem beschreven maar helaas niet voor W10. Maar ik zou de fix toch maar proberen. Zoveel is er onderhuids niet veranderd van W7 naar W10.

Als de fix niet werkt: De methode om het register aan te passen werkt altijd.

Niek

17 november 2018 om 22:11.
avatar
Ex-lid zegt:

Voor Windows 10 zou je dit kunnen proberen:

Windows 10 > Default Browser herstellen
Start-> Settings-> System-> Default Apps

17 november 2018 om 22:16.
Niekie zegt:

In Windows 10 is dat dus Start> Instellingen> standaard apps.

Niek

18 november 2018 om 08:19.
Gejonic zegt:

Beste mensen, allereerst bedankt voor al bovenstaande suggesties.
met uitzondering van het corrigeren van de registersleutel, heb ik de oplossingen uitgeprobeerd. Ik heb ook geprobeerd om een andere browser, Edge, als standaard in te stellen. Allemaal zonder resultaat. Nu keek ik weer naar de nieuwsbrief van Seniorweb en zag nu pas bewust het eerste artikel: “Windows 10 heeft problemen met standaardapps.” Was het jullie al opgevallen?
Echter ik heb ook een Gmail adres en ik heb de mail daar heen doorgestuurd vanaf outlook (express) 7 dus en daar kan ik de hyperlinks wel openen.
Geeft dit iemand een nieuw idee?
Ik ben benieuwd.
Gerard

19 november 2018 om 15:30.
Niekie zegt:

Gerard. Even wat duidelijkheid. Outlook Express was een programma dat bij Windows XP behoorde en bestaat niet meer in Windows 10. Vermoedelijk bedoel je Microsoft Outlook het programma wat onderdeel uitmaakt van het Office pakket van Microsoft.
Eerder vermelde je dat je Microsoft Office 2007 gebruikte, dus blijf even duidelijk graag.

Dat de links wel werken vanuit de browser, als je naar Gmail gaat dat is heel goed mogelijk, maar als ze nog steeds niet openen als je een link in een mailtje in MS Outlook aanklikt dan is het natuurlijk niet in orde. Het is echter niet ernstig, alleen erg lastig.
Ik zou er iemand bijhalen die kennis genoeg heeft om de register aanpassing te doen. (pc hulp aan huis van Seniorweb bijvoorbeeld).

Niek

19 november 2018 om 21:53.
Gejonic zegt:

Goede morgen Niek,
oh, ik dacht dat het nog altijd outlook express heette omdat onderdeel is van het verouderde Office 2007. Je hebt gelijk dat ik dan wel steeds op dezelfde wijze moet benoemen.
ik denk ook er een deskundige bij te halen of een nieuwere versie van Office aan te schaffen.

20 november 2018 om 11:48.
Niekie zegt:

Met een nieuwe versie van Office (altijd goed natuurlijk) los je dit niet op.
Het is een register fout die achterblijft na het verwijderen van Chrome.

Niek

20 november 2018 om 13:15.
Gejonic zegt:

Hallo Niekie,
goed om te weten, dat alleen een nieuwe versie niet de oplossing is. In ieder geval zal ik t.z.t. er iemand bijhalen om het register aan te passen.
dank voor alle suggesties.
als er nog iets veranderd zal ik het hier laten weten, tot dan maar even passen op de plaats
Gerard

21 november 2018 om 15:16.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club