SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Hoe kom ik van Spam af??
Geplaatst op 22 november 2018 om 13:26 door Tosca-40

Beste toehoorders,
op mijn account bij Ziggo krijg ik momenteel ontzettend veel Spam.
via hun community kreeg ik de hint van een klant, die er zelf succes mee had. N.l.
Om bij Ziggo-Mail bij instellingen, een vakantieboodschap In te stellen, waarbij Ziggo dan automatisch je inkomende adressen forward naar b.v je Gmailadres.
op die manier kreeg hij alles op gmail binnen en niets meer via inkomende post Ziggo.
Die link was bij Ziggo-Mail door mij niet te vinden. Dus Ziggo gebeld. Die konden er niets mee.
heeft iemand ooit van forwarden gehoord, of ervaring hiermee.?
graag reactie.
vriendelijke groet, Tosca-40

6 reacties
kareltje zegt:

Forwarden = doorsturen (naar een ander adres).
Hier is de pagina waar je dat kunt instellen.

22 november 2018 om 13:48.
WG-Beekhuis zegt:

U kunt bij Ziggo ook een Spamfilter inregelen, zie de oplossing op deze link: Ziggo spamfilter.
Omdat u ook GMail noemt kunt u natuurlijk ook Spam ontvangen vis GMail. Hier wordt beschreven hoe je het instellen van een Spamfilter bij Google moet doen: GMail Spamfilterinstellingen aanpassen.

Het forwarden van mail naar een andere provider is niet aan te bevelen. Veel gebruikers krijgen daar spijt van en er kunnen vervelende foutmeldingen ontstaan. Ook je privacy wordt daardoor verminderd om dat in uw geval de Ziggo mail ook door Google wordt geanalyseerd op inhoud en de resultaten daarvan worden doorverkocht aan commerciële instellingen, die u ook weer zullen spammen. Mijn advies is dan ook; Niet doen!
Hier zullen nog wel wat reacties op volgen die dat advies bevestigen.
Beter is om in uw lokale mailcliënt programma (Apple Mail, Windows Mail of Mozilla Thunderbird etc.) de beide mailadressen op te nemen.
Op de website van Menno Schoone staat ook nog een goede tip over het voorkomen en bestrijden van Spam: Schoone-PC Spamfilter.
Voor Apple Mail is er deze uitleg: Ongewenste reclame beperken in Mail op de Mac

Veel succes bij het bestrijden van de Spam,

Willem

22 november 2018 om 15:22.
nnsa zegt:

Goede aanvulling / tip van @WG-Beekhuis. 👍

22 november 2018 om 16:22.
Tosca-40 zegt:

Beste heer Beekhuis en nmsa,
bedankt voor jullie adviezen!
ik ga nu eerst de spamfilter instellen van Ziggo.
u hoort nog van na de testfase.
groet, Tosca

22 november 2018 om 16:48.
nnsa zegt:

Aanvullende tip: laat de emails die echt spam zijn een 20 ~ 30 dagen in de spambox zitten. Pas daarna verwijderen. Des te beter werkt het spamfilter. Dit geldt voor de meeste spamfilters.

22 november 2018 om 17:12.
Tosca-40 zegt:

Mooi, dat is een goede tip!
Nogmaals bedankt

22 november 2018 om 17:19.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club