SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
E-mailprogramma ondersteunt geen HTML
Geplaatst op 30 november 2018 om 16:26 door Klaartje

Sinds kort krijg ik, als ik van eMClient mailtjes ontvang, het bericht dat waarschijnlijk mijn e-mailprogramma géén HTML ondersteund. Ik krijg i.p.v. tekst URL's, waar ik wél op kan klikken en dan de tekst kan bekijken. Dat vind ik niet prettig omdat dit weer een extra handeling is.
Ik werk (helaas) met Windows 10. Geen prettig programma.

Enkele jaren geleden kreeg ik van mijn provider xs4all, eMClient "cadeau". Dat werkte prima.
Maar nu ik ben overgeschakeld (noodgedwongen) omdat binnenkort Windows 7 niet meer wordt ondersteund, heb ik daar de nodige problemen mee. Ik wil liever niet met het mailprogramma van Windows 10 werken en het houden op eMClient. Wie kan mij raad geven?

geenondersteuningHTML.JPG
7 reacties
BenW zegt:

Het ligt zeker niet aan eMClient en zeker ook niet aan Windows 10. Op de één of ander manier veroorzaakt een instelling bij u dit verschijnsel. Hoe en wat kan ik zo niet zeggen. Daarvoor zou ik de computer 'live' moeten zien.
Ter info, zelf gebruik ik Windows 10 Pro v.1809 en Mailbird als mailprogramma. eMClient houdt ik daarbij als 'back-up systeem' achter de hand. Geen enkel probleem, met beide niet.

30 november 2018 om 19:29.
BenW zegt:

Even voor de zekerheid. Hoe staan de instellingen bij u als op bijgevoegde afbeelding?

emClientInstellingen.jpg
30 november 2018 om 19:48.
Klaartje zegt:

Dag Ben,
Zeg maar gerust Klaartje hoor, ik stel nogal wat vragen waardoor wij elkaar steeds tegenkomen. Ik heb je een bijlage gestuurd hoe de instelling bij mij is. Volgens mij staat dat goed.
Nu is er 14 dagen geleden een nieuwe hardeschijf in mijn desktop PC geplaatst, omdat een PC-bedrijf meende dat de hardeschijf stuk was. Omdat ik geen techneut ben, heb ik dat laten doen. Sinds dien ben ik veel kwijt, en staan de instellingen waarschijnlijk niet goed ingesteld.
Ik begrijp gelukkig nog wel dat, als je van Windows7 overgaat naar Windows10, dat er vele veranderingen zijn:). Daar kan ik wel mee overweg. Zou ik Windows10 kunnen de-installeren en daarna het weer opnieuw kunnen installeren? Of misschien toch met een team-viewer zodat jij er eens in kan kijken? Maar dan liever niet per telefoon omdat ik gesprekken niet kan verstaan. Er is al thuishulp geweest. Ik hoor graag van je.

instellingeneMClient.JPG
30 november 2018 om 21:41.
Klaartje zegt:

Nog even.
Misschien belangrijk om te weten?
Als ik de mail bekijk van Windows10 en ik verwijder die, dan staat die mail niet meer in eMClient. Het leek mij ook wel handig om die twee mail adressen achter de hand te hebben.
Als ik wil Googelen dan kan ik daar niets mee omdat ik dan het programma krijg wat ik eerder heb bezocht. Er staat ook een bovenbalk met de adressen díe ik heb bezocht. Kan dus niets met Google.

30 november 2018 om 21:50.
BenW zegt:

Klaartje, een paar antwoorden op je vragen:
* De instellingen van eMClient staan goed
* Als ik het zo lees, lijkt het betreffende bedrijf het systeem niet netjes te hebben overgezet naar de nieuwe situatie. Daardoor kunnen problemen ontstaan, ook t.a.v. deze mailvraag. Opnieuw installeren lijkt mij de beste optie. NB: het nieuw installeren zorgt ervoor dat alles weer optimaal is ingesteld. Wel nog enige privacygerelateerde dingetjes aanpassen, maar dan draait ook eMClient weer prima.
* Ik wil best via TeamViewer e.e.a. doen, maar ik laat dit liever eerst even over aan de Hulp aan Huis service van SW. Hoewel ik dit in het normale leven bedrijfsmatig toepas, wil ik hier belangenverstrengeling vermijden. Hopelijk heb je daar begrip voor.
* Wanneer zowel in Mail voor Windows 10 als in eMClient hetzelfde account is opgenomen en dit account is van het type IMAP, dan is het inderdaad juist dat bij verwijdering van berichten in het ene programma deze ook worden verwijderd in het andere programma. Dit is de specifieke eigenschap van IMAP synchronisatie. Je hebt daarmee de meest optimale instelling.
* De laatste opmerking over Google begrijp ik even niet. Sorry.

30 november 2018 om 23:36.
Klaartje zegt:

Goede morgen Ben,
Bedankt voor je bericht. Ik ben het helemaal met je eens v.w.b. dat PC-bedrijf i.v.m. nieuwe hardeschijf. Ik zal thuishulp weer inschakelen voor opnieuw installeren van Windows10. Hoe ik een mail kan opslaan in Windows10, is mij niet bekend. Allemaal vragen voor thuishulp.
V.w.b. het vreemde probleem met Google. Als ik met een programma heb gewerkt en dat heb afgesloten, dan zou ik verder willen zoeken bij Google.
In de taakbalk klik ik op Google. Ik krijg dan niet het zoekscherm, maar het scherm van het programma waar ik daarvoor mee bezig was. Misschien dat ik het nu beter heb uitgelegd?
Hartelijk dank voor je hulp.

1 december 2018 om 10:13.
BenW zegt:

Goedemiddag Klaartje,
Zoals ik het nu lees t.a.v. (Google) Chrome (de browser) wordt bij opstarten van Chrome begonnen met de pagina welke je het laatste hebt bekeken. Dit wordt geregeld via de instellingen.
Op bijgevoegde afbeelding staat aangegeven hoe ik vermoed dat het bij jou is ingesteld (rode pijl) en hoe jij het volgens jouw beschrijving zou willen zien (groene pijl). Dit is te bereiken bij Instellingen (via de 3 puntjes rechtsboven), dan scrollen naar beneden en de gewenste keuze instellen bij het onderdeel 'Bij opstarten'.

ChromeOpstarten.jpg
1 december 2018 om 12:25.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club