SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Thunderbird
Geplaatst op 7 december 2018 om 18:42 door Oaktree

Recentelijk heb ik enkele mails teruggekregen met als reden:
Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host hetgeen inhoud:
Dit probleem heeft te maken dat de email verstuurd word met een 8 bit mime character. De ontvanger accepteert dit niet. Door de onderstaande instelling te veranderen forceer je dat het in een 7 bit mime character wordt verstuurd, waardoor hij wel aankomt bij de andere partij.
Ik kan dit aanpassen via Instellingen --> Opties --> etc.
Maar op een gegeven moment springt er een venster in met de tekst: DIT KAN IN OVERTREDING ZIJN MET UW GARANTIEVOORWAARDEN
Herkent iemand bovenstaande en kan ik rustig doorgaan met het proces?

KnipselThunderbird.PNG
8 reacties
HenkW zegt:

Ja ik ken dit. Dit wordt ook in FF vertoont als je about:config in typt om instellingen te veranderen. je moet goed noteren wat je gaat veranderen zodat je altijd in TB weer terug kunt.

Schermafdrukvan2018-12-0718-58-58.jpg
7 december 2018 om 19:00.
Adriaan1954 zegt:

Ging het daarvoor dan wel altijd goed?? Of heeft u onlangs (onbewust) wat aan de instellingen veranderd? Anders begrijp ik niet goed hoe dit probleem kan ontstaan. Ik heb (nog) geen Thunderbird, overweeg het wel, maar na uw bericht aarzel ik weer.

8 december 2018 om 07:52.
Cees-1946 zegt:

Adriaan-1954 @ in mijn laptop en Desk/top heb ik g/mail en Thunder brird.. Beide zijn ingesteld door systeembeheerder Jeffrey. T b is heel gemakkelijk om mails op te slaan. Wanneer de mail instellingen goed zijn. Blijf er dan ook af. Wanneer er wat veranderd moet worden-?? Laat het dan doen door iemand die weet waar hij of zij mee bezig is. Verandering kan tot een resultaat komen dat er pc/hulp nodig is voor herstel. Dat kan voor komen worden.

8 december 2018 om 09:03.
Dirk Boom zegt:
Welk besturingssysteem betreft het?
Is Thunderbird al verwijderd en opnieuw gedownload? (bij IMAP raakt niets weg).
8 december 2018 om 10:42.
Oaktree zegt:

@Henk W. Ik weet niet wat FF betekent
@ Adriaan 1954: ik werk al jaren tot volle tevredenheid met TB en heb nog nooit instellingen gewijzigd.
@Cees-1946: we hebben toch een e-mailclub om dit soort problemen aan te kaarten en op te lossen!!!!!
@ Dirk Boom: ik werk met W10 en ik heb TB nog niet verwijderd en opnieuw gedownload.
Ik kan er nog aan toevoegen dat de body tekst bevatte met verschillende lettertypes en tekengroottes. Volgens mij slaat dit op 8 resp. 7 bit mime character

8 december 2018 om 16:54.
Cees-1946 zegt:

Oaktree-@ zo nu en dan is het heel vervelend met E/mail en wil je dit via senior web oplossen.. Dat is prima. Alleen komt bij mij de vraag naar boven hoe duidelijk kun je zijn om een probleem goed over te brengen. Een klein detail kan soms doorslag gevend zijn. Altijd moeilijk om andermans problemen op telossen. Met overleg alleen kom je er niet. Ik heb genoeg ervaren om te weten waar ik het over heb. Gelukkig heb je dan ook pc/hulp aan huis.

8 december 2018 om 17:08.
nnsa zegt:

Hier mogelijk de oplossing:

Probeer dit:
Thunderbird menu: Tools: Options: Advanced section: General tab (If you cannot see the Thunderbird menu, press the Alt key or F10 key on your keyboard to show the menu)

Click the "Config Editor" button.
Search for "mail.strictly_mime".
Change "mail.strictly_mime" from false to true.

Restart Thunderbird and try to e-mail one of those people again. If you get the same bounce-back message, dan was dit niet de oplossing.

8 december 2018 om 17:17.
HenkW zegt:

@Oaktree, FF betekend FireFox en TB Thunderbird.

8 december 2018 om 19:05.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club