Berichtdetails
Recentelijk heb ik enkele mails teruggekregen met als reden:
Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host hetgeen inhoud:
Dit probleem heeft te maken dat de email verstuurd word met een 8 bit mime character. De ontvanger accepteert dit niet. Door de onderstaande instelling te veranderen forceer je dat het in een 7 bit mime character wordt verstuurd, waardoor hij wel aankomt bij de andere partij.
Ik kan dit aanpassen via Instellingen --> Opties --> etc.
Maar op een gegeven moment springt er een venster in met de tekst: DIT KAN IN OVERTREDING ZIJN MET UW GARANTIEVOORWAARDEN
Herkent iemand bovenstaande en kan ik rustig doorgaan met het proces?
Ja ik ken dit. Dit wordt ook in FF vertoont als je about:config in typt om instellingen te veranderen. je moet goed noteren wat je gaat veranderen zodat je altijd in TB weer terug kunt.
Ging het daarvoor dan wel altijd goed?? Of heeft u onlangs (onbewust) wat aan de instellingen veranderd? Anders begrijp ik niet goed hoe dit probleem kan ontstaan. Ik heb (nog) geen Thunderbird, overweeg het wel, maar na uw bericht aarzel ik weer.
Adriaan-1954 @ in mijn laptop en Desk/top heb ik g/mail en Thunder brird.. Beide zijn ingesteld door systeembeheerder Jeffrey. T b is heel gemakkelijk om mails op te slaan. Wanneer de mail instellingen goed zijn. Blijf er dan ook af. Wanneer er wat veranderd moet worden-?? Laat het dan doen door iemand die weet waar hij of zij mee bezig is. Verandering kan tot een resultaat komen dat er pc/hulp nodig is voor herstel. Dat kan voor komen worden.
Is Thunderbird al verwijderd en opnieuw gedownload? (bij IMAP raakt niets weg).
@Henk W. Ik weet niet wat FF betekent
@ Adriaan 1954: ik werk al jaren tot volle tevredenheid met TB en heb nog nooit instellingen gewijzigd.
@Cees-1946: we hebben toch een e-mailclub om dit soort problemen aan te kaarten en op te lossen!!!!!
@ Dirk Boom: ik werk met W10 en ik heb TB nog niet verwijderd en opnieuw gedownload.
Ik kan er nog aan toevoegen dat de body tekst bevatte met verschillende lettertypes en tekengroottes. Volgens mij slaat dit op 8 resp. 7 bit mime character
Oaktree-@ zo nu en dan is het heel vervelend met E/mail en wil je dit via senior web oplossen.. Dat is prima. Alleen komt bij mij de vraag naar boven hoe duidelijk kun je zijn om een probleem goed over te brengen. Een klein detail kan soms doorslag gevend zijn. Altijd moeilijk om andermans problemen op telossen. Met overleg alleen kom je er niet. Ik heb genoeg ervaren om te weten waar ik het over heb. Gelukkig heb je dan ook pc/hulp aan huis.

Hier mogelijk de oplossing:
Probeer dit:
Thunderbird menu: Tools: Options: Advanced section: General tab (If you cannot see the Thunderbird menu, press the Alt key or F10 key on your keyboard to show the menu)
Click the "Config Editor" button.
Search for "mail.strictly_mime".
Change "mail.strictly_mime" from false to true.
Restart Thunderbird and try to e-mail one of those people again. If you get the same bounce-back message, dan was dit niet de oplossing.
Mijn vraag eindigt met:
Herkent iemand bovenstaande en kan ik rustig doorgaan met het proces?
Tot dusver heeft niemand dit herkend.
Voor mij is de kous hiermee af. Het komt namelijk heel sporadisch voor en makkelijk op te lossen middels het gebruik van een ander emailadres.
Bedankt voor het meedenken.
@Oaktree, ik heb in het 1e antwoord al gezegd dat ik dit herken, maar dit gebruik ik alleen als ik iets bewust wil veranderen in mijn configuratie editor wil veranderen. je kunt deze ook gerust accepteren dan krijg je dit.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club