SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Poort uitgaande mail Telfort instellen
Geplaatst op 31 januari 2019 om 14:53 door 524182

Graag uw advies hoe ik de poort voor uitgaande mail van Telfort moet instellen. Kan het op mijn PC helaas niet vinden.

18 reacties
Dirk Boom zegt:

In welke e-mailtoepassing moet het gebeuren?
De instellingen staan vermeld bij Telfort, op deze website.
IMAP aanbevolen, ook Telfort is daar duidelijk in.
In de app Mail van Windows 10 hoef je niets te doen, deze stelt zichzelf in.

31 januari 2019 om 15:07.
524182 zegt:

Ik heb dit diverse keren geprobeerd, maar het werkt niet.

31 januari 2019 om 15:11.
524182 zegt:

Ik moet ergens poort 993 en poort 587 invullen.

31 januari 2019 om 15:12.
Dirk Boom zegt:

De plek verschilt per e-mailprogramma, welk e-mailprogramma betreft het? (Bijv Outlook uit Office, Thunderbird, emclient, …)
Op een laptop/pc of op een smartphone/tablet?

31 januari 2019 om 15:24.
524182 zegt:

Telfort

31 januari 2019 om 15:25.
524182 zegt:

PC

31 januari 2019 om 15:25.
Dirk Boom zegt:

Telfort is het e-mailadres, het gaat nu om het e-mailprogramma.
Bijv. zoals vermeld op deze website van Telfort.

31 januari 2019 om 15:27.
524182 zegt:

Waar kan ik de poorten invullen?
Zie bijlage

31 januari 2019 om 15:44.
Dirk Boom zegt:

Even de bijlage erbij doen …. zonder te weten welk mailprogramma het is, evt een plaatje, wordt antwoord geven moeilijk.

31 januari 2019 om 15:45.
524182 zegt:

Hopelijk komt nu de bijlage.

e-mailinstellenTelfort.jpg
31 januari 2019 om 15:46.
524182 zegt:

Waar kan ik de poort uitgaande mailserver smtp.telfort.nl op mijn pc vinden? Dan kan ik de juiste poort invullen.

31 januari 2019 om 15:51.
Dirk Boom zegt:

Dat is een plaatje van de website van Telfort waar uitleg wordt gegeven, die snap ik.
Maar … waar gebruik je het e-mailadres op de pc, in welk programma?
Geef anders een plaatje van het scherm op de PC waar je het mailadres wilt inbrengen of waar al een ander mailadres in gebruik is.
Staat er een snelkoppeling naar het programma op de pc? Of begin je helemaal opnieuw met een mailadres en heb je dit nog nooit gebruikt?
Die smtp gegevens en andere gegevens, staan niet zomaar op de pc, ze staan in een e-mailprogramma of e-mail app. En in dat programma staat het e-mailadres.
Waar heb je nu geprobeerd om iets in te vullen?

31 januari 2019 om 15:51.
524182 zegt:

Ik weet niet wat ik hier allemaal mee aan moet. Als u het niet erg vind zal ik telefonisch contact met Telfort opnemen. Dan kunnen ze in mijn computer kijken en het instellen. Hartelijk dank dat u zoveel aandacht heeft besteed aan het onderwerp.

31 januari 2019 om 16:57.
524182 zegt:

Wat een geluk heb ik, het is mij gelukt om een mail te verzenden via de computer. Het probleem heb ik opgelost om een wachtwoord in te vullen dat ik gebruik om in te loggen op de server. Bij de poorten heb ik wat gewijzigd, n.l de naam van de server en het woord poort verwijderd.
Ik wil u bedanken voor uw geduld en moeite.

1 februari 2019 om 08:41.
524182 zegt:

Telfort heeft mij totaal niet geholpen.

1 februari 2019 om 08:42.
MaritaA zegt:

@524182
Het lijkt mij verstandig om pc hulp aan huis van Seniorweb aan te vragen.
ik denk gezien de vele berichten hier, dat het zo niet opgelost wordt.

1 februari 2019 om 11:07.
524182 zegt:
Dankuwel voor uw advies. Volgens mij, nu ik op mijn pc berichten kan versturen, is het probleem opgelost.
1 februari 2019 om 11:14.
MaritaA zegt:

Hartstikke mooi.

1 februari 2019 om 11:26.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club