SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Spamberichten
Geplaatst op 11 februari 2019 om 11:38 door limburg

ik had vandaag 29 spam berichten in de G mail
Provider is Telfort heeft dat er mee te maken
Hoe kan ik dat verminderen
Werk met windo 10
Gr Ineke

19 reacties
advp zegt:

heb je dat vaak? Het zijn er nog al wat

advp

11 februari 2019 om 13:47.
limburg zegt:

Ja iedere dag gemiddeld 4 Maar vandaag spant het de kroon
gr ineke

11 februari 2019 om 13:59.
Dirk Boom zegt:

Nooit op reageren.
Is het echte spam of is het ongevraagd nieuws?
Spam is niet veel aan te doen. Je kunt het wel in een spammap zetten.
Spam wil nog wel eens 'opdrogen' als er niet wordt gereageerd.

11 februari 2019 om 15:07.
limburg zegt:

Ik maak direct de spam box leeg
maar hoe kom je er aan
Gr ineke

11 februari 2019 om 16:13.
advp zegt:

inderdaad niet op reageren en spaarzaam zijn met je mailadres naar anderen die het eventueel weer naar anderen doorsturen

11 februari 2019 om 16:32.
nnsa zegt:

Soms is het beter om de als spam/ongewenste email gekenmerkte emails niet direkt te verwijderen. Bij een goede provider worden deze emails gescand en op een blacklist gezet. Bij te snel verwijderen lukt dit proces niet. Ik zelf laat ze een maand staan. Verder een advies om bij spam mail (en met name uit buitenland) je niet af te melden, want voor iedere afmelding krijg je 3 nieuwe spam mails. U kunt ook eventueel een extra emailadres gebruiken voor serieuze zaken en het andere emailadres voor minder serieuze zaken, maar het blijft een heel gedoe.

Aan de andere kant schrijft U dat U Gmail gebruikt en die heeft best een goed spamfilter.

11 februari 2019 om 16:51.
Dirk Boom zegt:

Betr. de vraag of de spam iets te maken heeft met Telfort: provider Telfort heeft niets te maken met spam in gmail, dit komt binnen via google/gmail.
Is er een Telfort mailadres? Daar kan ook spam op binnenkomen.

11 februari 2019 om 17:12.
limburg zegt:

Ik heb geen Telfort mail adres
zelf ben ik zuinig op me G Mail
Nnsa ik laat ze eens weken er op staan
Eens kijken of het helpt
Bedankt voor jullie reacties
Gr ineke

11 februari 2019 om 17:20.
Cees-1946 zegt:

Mevr Ineke, @ Spam/mail of ongewenste E/mail.! Deze kun je volgens mij in de Web/mail-Telfort blokkeren. Zelf doe ik dit bij provider Kpn. In mijn pc heeft systeembeheerder Jeffrey er een onbetaalde spam filter in gezet.. Inmiddels is het gedoe met ongewenste mail sterk verminderd. Zo nu en dan komen er bij Kpn ook mails in spam terecht die er niet in thuis horen..
Oke,dat is dan ook weer te corrigeren.

12 februari 2019 om 08:12.
Dirk Boom zegt:

Cees, het betreft hier gmail, niet telfort-mail, dus een filter bij webmail van telfort helpt niet.
Een spamfilter op de pc zelf kan spam naar de spambox verplaatsen voordat het in de inbox zichtbaar is.

12 februari 2019 om 08:56.
Cees-1946 zegt:

oke Dirk, Iedereen heeft een provider. Ik zelf heb in de pc G/mail en T.B. In dit mail/programma is een spam-filter toegevoegd. Deze filter heeft niks met de provider te maken. Provider geeft volgens mij alleen de e/mails door. Mails-blokkeren , vind ik makkelijker te doen in de web/mail van de provider dan in G/mail of T.B.Momenteel gaat het redelijk met de ontvangst van ongewenste mail. In de Web/mail van een provider daarin is volgens mij alleen maar een blokkering toe te voegen en verder niks.
In de pc, is ongewenste mail gemakkelijk te verwijderen...Spijtig genoeg, komen er zo nu en dan geblokkeerde mais toch binnen.!.

12 februari 2019 om 09:15.
limburg zegt:

ik heb er nu 40 spam berichten in de spambox staan
heb een gedeelte met knip prog gedaan
gr ineke

Knipsel.PNG
12 februari 2019 om 09:16.
RuudM zegt:

Zo te zien dat zijn dat vooral bedrijven waar u iets besteld hebt of u hebt aangemeld voor een nieuwsbrief. Bol.com bijvoorbeeld, is geen spam, afmelden voor een nieuwsbrief kan in dit geval geen kwaad, staat meestal helemaal onderaan in kleine lettertjes.
Blijkbaar hebt u toch zo hier en daar een gmailadres verstrekt.
Ruud

12 februari 2019 om 09:45.
limburg zegt:

heb nog nooit wat besteld via internet ook geen nieuws brieven alleen van seniorenweb
ken die bedrijven ook niet Vraag me af hoe komen ze aan me mail adres daar ben ik heel zuinig op Als ik wat koop ga ik naar de winkel we zijn ouderwetz Gr Ineke

12 februari 2019 om 10:32.
Cees-1946 zegt:

Ineke, het is mogelijk,? dat mail adressen op een of andere manier worden door gegeven. Hoe dit precies in z"n werk gaat, dat weet ik ook niet. Het is wel van oppassen. Ook niet zo maar je prive adres publiceren. Ik zag laatst dit in Twitter. Iemand uit Ossendrecht . Zoiets doe je niet.!
Bekijk je iets in Google, bv naar een bepaalde Dvd, Dan komt deze site terug in Facebook. Met de computer is het echt uitkijken .Weten wat je doet.!! Altijd is er wel iemand die daar misbruik van maakt. Enthousiasme is mooi maar ook gevaarlijk.!

12 februari 2019 om 10:49.
nnsa zegt:
Uw emailadres is van waarde voor de leveranciers van een product of dienst. Op zeer veel (geraffineerde) manieren proberen leveranciers en leveranciers van emailadressen aan uw emailadres te komen. Als U bijvoorbeeld hier uw emailadres zou vermelden (in een club-vraag) dan loopt U de kans dat dit emailadres wordt gescand door z.g.n. scan-robots die internet afspeuren naar emailadressen en die verkopen aan leveranciers. Omdat emailreclame nauwelijks iets kost is dit Marketing middels schieten met hagel, je raakt altijd wel iemand middels de wet van de grote getallen. En overal waar U uw emailadres achter laat / gebruikt, loopt U het risico dat dit emailadres wordt doorgegeven / doorverkocht. Veel mensen zijn zich hier niet van bewust. En dit gebeurt allemaal ondanks de AVG / GDPR. Bij een bonafide bedrijf kan je je netjes afmelden, maar vaak is het afmelden een signaal dat het emailadres in gebruik is en raak je er zelfs nog mee achter op. Verder is het gebruikelijk om je aan te melden bij een account met je emailadres, maar in de loop der jaren zijn er inmiddels zoveel accounts gekraakt / gelekt en daarvan zijn de emailadressen verzameld om U die vervelende aanbiedingen te sturen. Je komt er bijna niet (meer) vanaf. Wat ik wel heb vastgesteld is, dat met name de "gratis" emailadressen het meeste spam binnenhalen. Zou me niets verbazen als die ook via de 'achterdeur' worden verkocht.

Als U er echt werk van wilt maken dan is een overweging om een account aan te maken (daar gaan we weer...) op Spamcop.net Daarna kan je ieder ongewenst spam mailtje daar naar toe sturen en op termijn zou dat moeten helpen. Spamcop schijnt vrij effectief te zijn.

Er zijn ook nog andere methoden (afhankelijk van de mogelijkheden binnen je mailprogramma) om 'regels' aan te gaan maken, zodat een bepaalde afzender of term direct naar je spambox of prullenbak gaat. Maar allemaal bewerkelijk.
12 februari 2019 om 10:57.
KoosW zegt:

@RuudM de mail van Bol.com is NIET afkomstig van Bol zelf en is ook geen nieuwsbrief. Zij zijn afkomstig van @ryanair.com met voor de @ telkens een andere "naam" zoals o.a. cm8qj7wz0t.BZULVODQJX - 1migm1hmfb.VGBFUIGADB
De spamper @ryanair.com verzend onder andere namen je ook mails met de "mooiste aanbiedingen".

Aanvulling: Krijg zojuist ook weer mails binnen en bij: "Bron tonen" is duidelijk de afzender te zien. Afbeelding is uit mailbox van Ziggo.

spam.jpg
12 februari 2019 om 13:47.
Cees-1946 zegt:

Koos-W Reden te meer om goed op te passen net de inkomende mail.!. Er komt al genoeg rommel binnen.

12 februari 2019 om 13:57.
fred612 zegt:

is de telefoon misschien ook gekoppeld via gmail adres en komt het ook op de telefoon?

12 februari 2019 om 17:27.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club