Berichtdetails
In een heel ver verleden heb ik eens een paar quicknet mailadressen aangemaakt.
Nu is het al 2x gebeurd dat ik een attente mail krijg van een persoon die mij vriendelijk waarschuwt dat mijn porno gedrag zichtbaar is EN opgenomen. ;-))((
Uiteraard weet ik wat ik met zo'n mail moet doen.
Maar ik heb toch het volgende probleem.
Ik heb 3 van die quicknetadressen. Volgens mij gebruik ik ze nergens meer voor, maar ik weet eigenlijk niet zeker of er niet toch een instantie, b.v. verzekering,e.d., is waar ik ooit dat adres heb opgegeven.
Bestaat er een mogelijkheid dat je kunt zien waarvoor je deze adressen (hebt) gebruikt?
Is het handig als ik toch, voor de zekerheid, mijn Ziggo wachtwoord maar weer aanpas?
Ik heb ook nog even gecheckt, ik ben niet 'gepawned' met dit adres.
Groetjes,
Henny
Kijk eerst in de gegevens van instanties waar je iets hebt lopen en wijzig zo nodig het e-mailadres. Vervolgens de drie accounts opheffen als je er toch niets mee doet.
En altijd de nodige bekende veiligheidsmaatregelen in acht nemen mbt tot het hele digitale handelen.
Je kan ook eens emergency Kit scanner op je computer laten zoeken.
Jan, bedankt voor je antwoord.
Maar het probleem is nu juist dat ik niet precies weet wie die quicknet adressen nog gebruikt.
De instanties die bij mij bekend zijn heb ik al gecontroleerd en, zo nodig, aangepast.
Het gaat juist om die instanties die ik vergeet.
Bij belangrijke instanties zal je dan altijd post ontvangen omdat ze je per e-mail niet meer kunnen bereiken wegens het vervallen van je account En als je die niet weet te bedenken... dan zijn die waarschijnlijk niet belangrijk.
Ja Jan, daar heb je gelijk in. Bedankt voor je reactie, ik waag het er maar op.
Als je zo’n mailadres invult bij https://haveibeenpwned.com/, dan krijg je een overzicht welke sites ooit gedacht zijn en jouw wachtwoord hebben bemachtigd, vaak in leesbare tekst.
In veel gevallen zijn dat LinkedIn (2012), Adobe (2013), en nog andere grote bedrijven, die in het verleden zijn gehacked.
Dankjewel. Maar 1 van de eerste dingen die ik gecontroleerd heb was of ik niet 'gepawned' was. Zie het begin van mijn vraag.
En het gebruikte mailadres was daar gelukkig, niet bekend.
Ik heb geen ervaring met ZIggo. Vervelende E/mail kun je wel blokkeren.. Zowel via webmail van Ziggo als ook in de computer. Gewoon contact op nemen met de service dienst van Ziggo en vragen of hun de afzender voor je kunnen blokkeren. Mail adres doorgeven dus ?@ Ziggo.nl en hopelijk kan vanuit de klanten/service een oplossing komen.-?
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club