Berichtdetails
Als ik een mailbericht ontvang, komt die op mijn PC en mijn smartphone. Na een paar uur verdwijnt die mail op mijn PC, terwijl ik die niet heb verwijderd op mijn smartphone. Mijn provider is KPN en de inkomende server staat op 'imap.kpnmail.nl'. Op de een of andere wijze verdwijnt de e-mail van de KPN-server, denk ik.
Weet iemand een oorzaak? mvg Jan Jansen
is de mail ook verdwenen op de smartphone?
Welk mailprogramma gebruik je op de pc en welk op de smartphone?
Op beide apparaten moet e-mail als IMAP zijn ingesteld.
Bij IMAP: elke actie heeft effect op alle apparaten en op de server (bij KPN), alles is overal gelijk.
POP3 echter haalt mail weg op de server (dit kan evt anders).
Zo te lezen zou de instelling op de smartphone wel eens POP3 kunnen zijn.
Verder: wat voor smartphone is het?
Bedankt voor jullie reacties. Dat had ik verzuimd te melden; ik gebruik op de desktop Outlook 2016 en heb WIN 10 en de apple SE A1723. Beide apparaten zijn ingesteld op IMAP. De mail is niet verdwenen op de smartphone.
Voor de check: zou je willen inloggen bij webmail van KPN (via de webbrowser)? Dan is te controleren of de mail daar j/n nog staat.
Dan vermoed ik dat er iets mis is met de mailinstellingen in de iPhone, echter die ken ik niet goed genoeg. Wel heeft KPN de instellingen op de website staan, o.a. op deze plek.
Ik zou de vraag even in de Apple club stellen om er zekerder van te zijn dat het wijzigen goed gaat.
Het lijkt mij niet nodig om de vraag in de Apple club te stellen.
Ik begrijp eerlijk gezegd die opmerking niet, dat er iets mis zou kunnen zijn met de instellingen op de iPhone, daar verdwijnt de mail toch niet....
Er wordt toch ook door vragensteller gezegd dat IMAP staat ingesteld op de iPhone.
Ik zou het mailaccount verwijderen in Outlook en na een herstart van de Windows pc deze weer toevoegen.
Dirk: de iPhone is ingesteld zoals KPN dat aangeeft.
Marita: dat heb ik al eens gedaan
@cecilejan
Dat is niet te "ruiken", Daarom voortaan misschien zinvol om bij een vraag ook te vermelden wat zelf al is gedaan om tot een oplossing te komen?
Verder is het mij een raadsel en heb ik geen zinnige oplossing voor je.
Omdat het IMAP is blijft het op de server van KPN staan, die hebben geen grote opslag (1 GB)
Hoeveel ruimte is er nog (te zien via webmail)
Maar aan de andere kant zijn ze wel te zien op de iPhone, maar goed zekere voor het onzekere....

Draait er op de PC (of een andere PC) ‘toevallig’ nog niet een andere email-client, ingesteld als POP3. Account kan ook zijn gehacked o.i.d.
Tja waarom blijft de mail op de iPhone zichtbaar en verdwijnt het op de pc en op de server bij kpn.
M.a.w. welk apparaat haalt de mail weg van de server en waarom 'ziet' de iPhone niet dat het daar weg is, terwijl het toch IMAP is?
Is er al eens een herstart gedaan met de iPhone?

Het probleem kan alleen aan de iPhone kant zitten als de email (kpn) account daar onjuist is geconfigureerd. Je zult dus zeker moeten weten of daar inderdaad wel een IMAP-account actief is. En niet imap-gegevens bij een POP3 account zijn ingevuld. Dan is de kans aanwezig dat, indien de email is binnengehaald, deze op de server, dus op andere plaatsen verdwijnt. Herstarten heeft m.i. geen zin.
MaritaA: ik gebruik slechts 10 MB en dat is 1%. Ik heb dus nog 990 MB ruimte.
nnsa: ik denk dat de iPhone juist is geconfigureerd; dat heb ik gisterochtend nog eens opnieuw gedaan.

U zou nog kunnen testen of uw iPhone wel juist is geconfigureerd, om uw email-account op uw iPhone tijdelijk uitteschakelen.
Dit doet U bij Instellingen / Wachtwoorden en Accounts / Mailaccount inactief maken door radio-button te verschuiven.
Een ander idee bij dit raadsel: zit het KPN mailadres misschien 2x in de iPhone?
Voorlopig ga ik eerst verder praten met KPN en zie dan verder. Jullie horen volgende week verder van mij. Gr Jan J
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een monteur van KPN over de vloer gehad en die heeft min of meer alles draadgebonden gemaakt. Alleen de smartphones en de LT werken draadloos. Alles werkt zoals het behoort en ook de TV doet het probleemloos; soms had ik geen ontvangst en moest dan de router resetten. Groet, Jan J
Oke, fijn dat het is opgelost, maar bedraad of draadloos werken heeft echt niets met het wel of niet verdwijnen van e-mail te maken.
Dus mijn vraag is: Heeft de monteur ook nog instellingen gewijzigd en de mail instellingen en zo ja op welk apparaat.
Niek
Ik ben het niet met je eens en de monteur heeft de instellingen niet veranderd

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club