Berichtdetails
Ik werk met W'10 en met de mailprogramma's gmail en mail. Sedert 24/11 krijg ik geen berichten meer binnen 'mail'., wel op gmail.
Als ik 'mail' open staat er links beneden dit kadertje. Ik werk het meest met 'mail' en zou dat graag weer doen. Ik heb de desktop schoongemaakt met ADWCleaner en Malwarebytes echter zonder resultaat. Wellicht moet ik iets in instellingen wijzigen? Graag jullie advies.
Dar kadertje staat er sinds ik geen berichten meer kan ontvangen of verzenden met 'mail'. Een testbericht aan mij zelf kwam wel bij gmail binnen maar niet bij 'mail'.
Gaat het om de app Mail (van Windows 10)?
Dat kadertje zie ik in de app links onderaan ook staan (met een iets andere melding), dit lijkt een soort reclame van Microsoft om ook op de smartphone bepaalde apps te gebruiken. Deze melding kan genegeerd worden (ik weet nog niet hoe ik hem wegkrijg).
De melding staat los van het wel of niet functioneren van gmail in de Mail app. Dit moet het gewoon doen maar ik zie wel eens vertraging in het ophalen van de mail. Dat komt door de instellingen. Zie het bijgevoegde plaatje (dit zie ik als ik mijn gmailadres-synchronisatie-instellingen bekijk).
Bij mij staat er 'op basis van mijn gebruik'. Als dat bij je ook zo is, maak ervan: 'zodra items binnenkomen'. (ik heb dit nu ook bij mijzelf gewijzigd).
Ja Dirk het gaat om de app Mail. Het door jou geplaatste kadertje kan ik niet vinden.
Dat kan ik uitleggen. Als de app Mail voorstaat:
- kies onderin het wieltje = de instellingen
- in het menu dat rechts komt: kies 'accounts beheren'
- kies daar de betr. account (het mailadres)
- open 'Synchronisatie instellingen voor postvak wijzigen'
Dan komt het scherm dat ik bedoelde.
Even het account verwijderen en weer (op de juiste wijze) toevoegen kan een oplossing zijn.
'Op de juiste wijze', daarmee bedoel ik dat je bij toevoegen van een mailadres een voorkeuze maakt. Bij gmail is dat een andere dan bijv. bij kpn. Na de gemaakte voorkeuze kiest Mail zelf de juiste instellingen.
Wat ik vergat te vermelden is dat we dat blauwe kadertje nooit hebben gehad, volgens mijn partner, maar mail het niet meer doet sinds dat links onder beneden staat. Mij was dat niet opgevallen. Na het verschijnen van 'open gmail op uw telefoon' werkt mail dus niet meer.
Het blauwe kadertje is ook voor mij nieuw maar het zou er niets mee te maken mogen hebben, echter hier gebeurt dan toch iets. Ik heb er via Google nog niets over kunnen vinden.
Als verwijderen/toevoegen niet lukt, dan zou je Mail kunnen repareren.
Dat gaat via de Instellingen, dan Apps, vervolgens Apps en onderdelen. Dan Mail en agenda kiezen en selecteren 'Geavanceerde opties'. Als je daar wat naar onderen bladert dan komt er de optie 'Opnieuw instellen'.
De app Mail geheel verwijdert en via de appstore opnieuw geïnstalleerd. Blijkt helaas toch Gmail te zijn en die heb ik al
De opmerking betr. Gmail begrijp ik niet, is het toe te lichten?
Ik dacht de app Mail te installeren maar kreeg een hele vreemd uitziende Gmail te zien die ik er meteen weer heb afgehaald.
Wellicht helpt systeem herstel.
Er staan in de Windows Store inderdaad wel apps voor gmail maar dat is overbodig. In bijgevoegd schermplaatje zie je een deel van de keuzes in de Store. Voor mail (en agenda) moet je de meest linkse app hebben. Die levert Microsoft standaard mee.
Gmail gebruik je als volgt:
- of via de webbrowser, bijv. Edge, Chrome, Firefox
- of via een mailapp, bijv. de Mailapp van Windows 10, Thunderbird, e.d.
Ik doe zelf alles via de Mailapp, al gebruik ik soms Outlook uit Office en zo nu en dan webmail voor gmail via Edge (als ik mailgroepen nodig heb).
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club