Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Blijf problemen houden met email
Geplaatst op 1 januari 2020 om 09:27 door Harie

Ik heb G-mail, Thunderbird en mail van Windows10. Het probleem is dat op Thunderbird zo goed als geen mails binnenkomen in Postvak in wel in de Spambox maar dat zijn dan ook Spams. In G-mail en de mail van Windows 10 komen wel de berichten in postvak in. Stuur ik een bericht in Thunderbird aan mezelf dan staat dat gelijk in Postvak in.
Ik heb Thunderbird via de uninstal helper verwijderd en ook nog eens met Revo uninstal. Dus alles zou toch weg moeten zijn. Nu ga ik Thunderbird opnieuw installeren en als hij geïnstalleerd is open ik hem. Hoe kan het dan dat er alle gegevens en instellingen van mij zijn ingevuld. Ik dacht dat kan toch niet het is een nieuwe installatie.

11 reacties
HenkZ zegt:

Waarschijnlijk heb je alleen Thunderbird verwijderd ,
Er blijven mappen achter op je PC daar staan de gegevens nog in.
Je zal de mappen moeten opzoeken en verwijderen

1 januari 2020 om 09:44.
DirkB zegt:
Is het mailadres in Mail voor W10 wel ingesteld als IMAP?

Is het gmail dat in Mail staat of een ander mailadres? (het deel na @).
Voor het bereiken van de bedoelde Thunderbirdmappen, zie deze instructie.

1 januari 2020 om 09:51.
Harie zegt:
Die is ingesteld als IMAP
De vraag is:Als ik Thunderbird opnieuw installeer en als hij geïnstalleerd is open ik hem. Hoe kan het dan dat er alle gegevens en instellingen van mij zijn ingevuld. Ik dacht dat kan toch niet het is een nieuwe installatie. Als ik deze instructie volg moet ik dan alles verwijderen %APPDATA%\Thunderbird\Profiles\
1 januari 2020 om 10:24.
DirkB zegt:

Kijk even bij de link die ik meestuurde. De profielmap wordt geopend in de verkenner, je kunt hem dan verwijderen.
Dat zal ook wel kunnen op de manier die je zelf aangeeft.

1 januari 2020 om 10:49.
Harie zegt:

Ik heb in %APPDATA%\Thunderbird\Profiles\ alles verwijderd en na hem opnieuw geïnstalleerd te hebben krijg ik dit bericht. Hoe los ik dat op?

1 januari 2020 om 11:27.
DirkB zegt:

Ik zou eerst Thunderbird er helemaal afhalen en dan opnieuw beginnen. Het zou dan een (leeg) profiel moeten aanmaken.
Als dat weghalen/opnieuw installeren al is gedaan, dan vermoed ik dat ergens een restantje is overgebleven.

1 januari 2020 om 12:10.
Harie zegt:

waar zou ik dat dan moeten zoeken. Systeemherstel gedaan maar lost niets op.

1 januari 2020 om 13:24.
DirkB zegt:
Thunderbird kun je via de Instellingen - Apps verwijderen of grondiger m.b.v. Revo Uninstaller.
Voor uitleg, zie website SeniorWeb.
1 januari 2020 om 13:31.
Harie zegt:

opgelost

1 januari 2020 om 13:35.
DirkB zegt:

Dat is snel. Hoe is het gedaan?

1 januari 2020 om 14:27.
Harie zegt:

via de website Senioren web

16 januari 2020 om 19:04.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club