Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
synchroniseren
Geplaatst op 20 januari 2020 om 15:22 door Rineke

Goedemiddag,
Ik heb een nieuw email adres aan gemaakt in Gmail.
En het adres neergezet in mijn mail programma, Outlook2019.
Er kwamen foutmeldingen 800ccc15-0-0-940
Er blijkt op alleen deze computer problemen te zijn met synchronisatie.(Windows 10 1909)
Waar moet ik het zoeken, ik ben momenteel slechtziend.

Graag reactie,
Rineke

10 reacties
HaWee zegt:

Er zijn momenteel veel meldingen van dit probleem, er lijkt een workaround te zijn maar die is niet simpel.
Ik denk dat je beter gmail gewoon in de browser kunt openen dan werkt het altijd goed.

20 januari 2020 om 15:29.
Annem@rie zegt:

"er lijkt een workaround te zijn maar die is niet simpel."
Wat bedoel je daar precies mee HaWee?
ps. heb ook synchronisatiemeldingen van opgehaalde email naar Outlook 365 van gmail.

21 januari 2020 om 10:19.
HaWee zegt:

ik had even gezocht op 800ccc15-0-0-940 en vond een aantal berichten. Een ervan melde een manier om het te fixen maar dat was nogal gegoochel met namen van folders etc. Nu weer even dat bericht opgezocht maar dat was al van 2012 dus mogelijk minder relevant nu. Maar er stond ook nog een bericht van paar maanden geleden en dat was nog niet opgelost dus kennelijk is het probleem er nog/weer.
Vandaar mijn advies, hou het simpel met gmail in de browser nooit problemen.
Persoonlijk gebruik ik (behalve soms de browser) mijn gmail en mijn providermail in Thunderbird en dat geeft ook nooit problemen

21 januari 2020 om 11:03.
DirkB zegt:

@HaWee ik weet dat zo net nog niet.
Mijn Outlook uit Office 365 heeft geen enkel probleem met de synchronisatie van gmailberichten, evenmin met berichten van @live.nl en @xs4all.nl. Nooit gehad ook.
Verder heb ik graag al mijn mailadressen bij elkaar, vandaar dat ze allen in Outlook van Office 365 zitten. Ze zitten trouwens ook in Mail van W10, dat ik meestal gebruik en ze staan in een app op de smartphone.
@Rineke. Wat je zou kunnen doen is het gmailadres verwijderen uit Outlook, en dan op de juiste wijze weer opnieuw inbrengen. Ook is het mogelijk om Outlook te repareren.

21 januari 2020 om 11:24.
fred612 zegt:

Dirk, Outlook uit off. 365 is duur en andere outlook is gratis en anders. Verwarrend zo

23 januari 2020 om 10:58.
MaritaA zegt:

@Fred612
Nee Dirk is niet verwarrend. Jij leest niet goed.
Zoals in de vraag is te lezen wordt er gebruik gemaakt van Outlook 2019.
Daar moet vanuit gegaan worden bij antwoorden.
Dit onderdeel zit in het Office pakket en is dus GEKOCHT, je hebt dan ook Word, Excel, Powerpoint, etc.
en of je nu Outlook 2019 via Office 365 hebt is om het even, je moet ervoor betalen en het is een mailprogramma op je pc
Jij doelt op de webmail, dat zijn twee verschillende zaken....die is gratis.
Webmail heet niet Outlook 2019....
Behalve dat het gaat om een Gmailaccount, waarom zou je dat onderbernegen in webmail Outlook, dan is de webmail van Google toch handiger en logischer..

Het is ook Rineke's goed recht om gebruik te maken van gekochte producten.

Dus nu terug naar de vraag van Rineke en de correcte antwoorden van de anderen.

23 januari 2020 om 11:33.
fred612 zegt:

In thunderbird en W10 mail en misschien ook outlook is de opmaak van ALLE adressen gelijk, ook van gmail, dit ter verduidelijking.

23 januari 2020 om 13:14.
Annem@rie zegt:

@fred612
Wat heeft eea met dat synchroniseren (met foutmelding) van doen?

23 januari 2020 om 13:21.
Rineke zegt:

Allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden, ik heb outlook van mijn pc afgehaald en er later na opnieuw opstarten weer opgezet, maar de problemen blijven, ook heb ik bij Gmail de inloggen na gelopen, dat stond allemaal goed, ik denk dat het een bug is ergens in...
Fijn om zo veel antwoorden en gedachtes te lezen!!
Ik houd het er nu maar op dat ik via Gmail online sommige berichten lees en de andere Gmail berichten houd ik nog maar op de outlook versie 2019.
iemand vroeg waarom zou je willen dat je het in Outlook2019 leest, het is simpel, het was een all in pakket. En dan wil ik dus ALLES proberen.
Groeten Rineke

23 januari 2020 om 21:15.
DirkB zegt:

Er is nog een kans dat de lokale bestanden van Outlook 2019 beschadigd zijn. Die zou je kunnen verwijderen. In Outlook is te zien waar ze staan. Je kunt het vinden door de tab 'Bestand' te kiezen, dan Accountinstellingen, nogmaals accountinstellingen, daar staat de tab 'gegevensbestanden'. Je komt er dan met 1 muisklik.
Voordat je dit doet, kun je ook bij de tab 'e-mail' het betr. mailadres selecteren en dan in het menu kiezen voor 'herstellen'. Misschien helpt dat.
Outlook is robuust maar als er iets scheef gaat, dan is het toch wel zoeken.
PS bij het inbrengen van het gmailadres, is wel de juiste voorkeuze gemaakt?

23 januari 2020 om 22:22.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club