Berichtdetails
Sinds een week krijg ik mails vanuit een adres steeds terug met de volgende vermelding:
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
kabinet op 8-2-2020 16:57
550 msg-id=1j0STI-00012C-Ln)
Iemand een idee waar ik het moet zoeken ?
Dank voor de reactie
********@home.nl op 8-2-2020 16:57
550 msg-id=1j0STI-00012C-Ln)
E-mailadres geanomiseerd, plaats geen privégegevens, zeker niet die van anderen in de openbare clubs (MaritaA, beheerder)
meestal betekend dat dat er een fout zit in het email adres. soms is het dat er bv een komma staat ipv een punt , soms krijg je een mail waar in de text een emailadres staat en staat er een punt achter het adres die mee wordt gekopieerd als adres waardoor het niet meer werkt.
kabinet is geen emailadres er moet altijd @ en dan een domeinnaam en dan punt en ofwel com of een landcode of zo.
die onderste lijkt wel een goed adres , in ieder geval volgens de regels maar ook dan kan het een niet bestaand adres zijn
er zitten geen fouten in de e-mail adressen; sinds en paar dagen over en weer geprobeerd
Daarin kun je zien waar het misgaat.
op een andere manier kan het ook:
Kopieer de broncode en plak deze in de volgende webpagina:
https://toolbox.googleapps.com/apps/messageheader/
Je krijgt dan misschien inzicht waar het fout gaat
broncode zichtbaar maken; nieuw voor mij en hoe kan ik dat doen svp
Welk e-mailprogramma gebruik je of Webmail en welk OS(Windows/MacOs)
dank voor de reactie; ik gebruik office outlook 2016;mail naar ******(mailadres geanomiseerd door beheerder) komt aan en nu van daar af beantwoord
@ Willem-B, in je bericht van 9 februari 00.26 uur heb je een mailadres vermeld. Is dat een privé mailadres en wel verstandig om hier te vermelden?
@Gerdiek
Zeer terechte opmerking, dank je.
Mailadressen door mij geanomiseerd.
@Hoe979
een 550 fout, duidt op de interpretatie van het (in dit geval Ziggo) spamfilter, dat vermoedt dat er spam is.
Met name bij Ziggo (....@Home is Ziggo) heeft dit kennelijk.
Probeer een volgend keer, niet via "beantwoorden" of "stuur door", te reageren,
maar een geheel nieuwe mail op te stellen, vaak komt het dan wel aan.
Stom van mij, ik had het mailadres uit de eerste melding gekopieerd, daar zal ik beter op letten.
In de mail wisseling met mij was geen sprake van enige blokkade. Het was dus een tijdelijke storing
Hoe je in de broncode kunt kijken bij Outlook:
- Klik rechts op de niet geopende mail (linker kolom)
- Onderin het pop-up menu "Bron weergeven" aanklikken
het is me nog niet gelukt met de diverse tips; "stuur door" ook niet; ik krijg wel een melding van een fout on outlook gegevens bestanden; moet daar nog mee aan de slag; met "550 fout" ook; dank voor de tips en ik laat nog iets horen; wordt vervolgd
Nu is het helder, dat is een blokkade van Ziggo. Zij hebben je account geblokkeerd i.v.m. verdenking van Spam. Je kunt dan beter eerst even met Ziggo in overleg. Zie ook: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/550-552-foutmelding-waarom-kan-ik-geen-e-mails-naar-ziggo-klanten-sturen-17063
Zoals ik al schreef de 550 melding heeft te maken met spam!!
bericht van 09 februari 2020 10.53
inmiddels al experimenterend ontdekt dat verzenden via ziggo webmail lukt, alhoewel vooralsnog zonder vermelding in de tekst van url's en e-mail adressen !
Doe eens een scan met de volgende 2 programma's op je pc:
Begin met een scan met ADWcleaner : https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/ .Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en u op "Verwijderen" kunt klikken en start daarna opnieuw op.
Daarna doet u een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/ en verwijder alles wat gevonden wordt, of plaats het in quarantaine.
Bij deze laatste even het eerste schermpje weg klikken, met het aanbod op over te schakelen naar de betaalde versie.
Daarna bel je de Ziggo helpdesk en meldt dat je nu malware vrij bent en of ze je e-mail adres weer van de blokkade af willen halen.
Niek
die scan levert niks op, had ik ook niet verwacht, ik heb een een betrouwbaar security programma; verder lijkt alles goed te gaan werken; alleen: .....ik krijg nog onbestelbare mails terug en het zijn mails waarin een verwijzing naar een website zit ???? iemand een tip om dat te voorkomen....graag
En die kunnen het niet oplossen?
En het waren 2 scans. En een antivirus programma helpt vaak niet tegen Malware.
Niek
ziggo zegt dat er door mij een mail met spam verstuurd of doorgestuurd is; dat zou een emailadres of een url adres moeten zijn dat in de tekst vermeld werd; en inmiddels zijn de wachtwoorden van de inlog ziggo en van het betreffende mailaccount gewijzigd.
Nog even een oude hulp aanvraag teruggezocht. Het is inderdaad de oplossing om het Ziggo Mailaccount te voorzien van een nieuw wachtwoord. Het kan daarna nog een uur duren voordat de wijziging op alle mailservers gerepliceerd is.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club