Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
mail retour
Geplaatst op 8 februari 2020 om 17:05 door hoe979

Sinds een week krijg ik mails vanuit een adres steeds terug met de volgende vermelding:

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

kabinet op 8-2-2020 16:57

550 msg-id=1j0STI-00012C-Ln)
Iemand een idee waar ik het moet zoeken ?
Dank voor de reactie

********@home.nl op 8-2-2020 16:57

550 msg-id=1j0STI-00012C-Ln)

E-mailadres geanomiseerd, plaats geen privégegevens, zeker niet die van anderen in de openbare clubs (MaritaA, beheerder)

26 reacties
HaWee zegt:

meestal betekend dat dat er een fout zit in het email adres. soms is het dat er bv een komma staat ipv een punt , soms krijg je een mail waar in de text een emailadres staat en staat er een punt achter het adres die mee wordt gekopieerd als adres waardoor het niet meer werkt.
kabinet is geen emailadres er moet altijd @ en dan een domeinnaam en dan punt en ofwel com of een landcode of zo.
die onderste lijkt wel een goed adres , in ieder geval volgens de regels maar ook dan kan het een niet bestaand adres zijn

8 februari 2020 om 17:25.
hoe979 zegt:

er zitten geen fouten in de e-mail adressen; sinds en paar dagen over en weer geprobeerd

8 februari 2020 om 18:03.
Dirk Boom zegt:

Het kan ook zijn dat de mailbox vol zit.

8 februari 2020 om 23:07.
Willem-B zegt:
In je mailprogramma kun je de broncode van de mail zichtbaar maken.
Daarin kun je zien waar het misgaat.

op een andere manier kan het ook:
Kopieer de broncode en plak deze in de volgende webpagina:
https://toolbox.googleapps.com/apps/messageheader/

Je krijgt dan misschien inzicht waar het fout gaat
8 februari 2020 om 23:29.
hoe979 zegt:

broncode zichtbaar maken; nieuw voor mij en hoe kan ik dat doen svp

9 februari 2020 om 00:15.
Willem-B zegt:

Welk e-mailprogramma gebruik je of Webmail en welk OS(Windows/MacOs)

9 februari 2020 om 00:18.
hoe979 zegt:

dank voor de reactie; ik gebruik office outlook 2016;mail naar ******(mailadres geanomiseerd door beheerder) komt aan en nu van daar af beantwoord

9 februari 2020 om 00:48.
Dirk Boom zegt:

Dus het probleem is opgelost?
Het was dan een storing.

9 februari 2020 om 09:37.
Gerdiek zegt:

@ Willem-B, in je bericht van 9 februari 00.26 uur heb je een mailadres vermeld. Is dat een privé mailadres en wel verstandig om hier te vermelden?

9 februari 2020 om 10:02.
MaritaA zegt:

@Gerdiek
Zeer terechte opmerking, dank je.
Mailadressen door mij geanomiseerd.

9 februari 2020 om 10:34.
MaritaA zegt:

@Hoe979
een 550 fout, duidt op de interpretatie van het (in dit geval Ziggo) spamfilter, dat vermoedt dat er spam is.
Met name bij Ziggo (....@Home is Ziggo) heeft dit kennelijk.

Probeer een volgend keer, niet via "beantwoorden" of "stuur door", te reageren,
maar een geheel nieuwe mail op te stellen, vaak komt het dan wel aan.

9 februari 2020 om 10:53.
Willem-B zegt:

Stom van mij, ik had het mailadres uit de eerste melding gekopieerd, daar zal ik beter op letten.
In de mail wisseling met mij was geen sprake van enige blokkade. Het was dus een tijdelijke storing

Hoe je in de broncode kunt kijken bij Outlook:
- Klik rechts op de niet geopende mail (linker kolom)
- Onderin het pop-up menu "Bron weergeven" aanklikken

9 februari 2020 om 12:13.
hoe979 zegt:

het is me nog niet gelukt met de diverse tips; "stuur door" ook niet; ik krijg wel een melding van een fout on outlook gegevens bestanden; moet daar nog mee aan de slag; met "550 fout" ook; dank voor de tips en ik laat nog iets horen; wordt vervolgd

10 februari 2020 om 12:25.
Willem-B zegt:

Nu is het helder, dat is een blokkade van Ziggo. Zij hebben je account geblokkeerd i.v.m. verdenking van Spam. Je kunt dan beter eerst even met Ziggo in overleg. Zie ook: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/550-552-foutmelding-waarom-kan-ik-geen-e-mails-naar-ziggo-klanten-sturen-17063

10 februari 2020 om 12:28.
MaritaA zegt:

Zoals ik al schreef de 550 melding heeft te maken met spam!!

bericht van 09 februari 2020 10.53
 

10 februari 2020 om 12:38.
hoe979 zegt:

inmiddels al experimenterend ontdekt dat verzenden via ziggo webmail lukt, alhoewel vooralsnog zonder vermelding in de tekst van url's en e-mail adressen !

10 februari 2020 om 17:10.
Niekie zegt:

Doe eens een scan met de volgende 2 programma's op je pc:

Begin met een scan met ADWcleaner : https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/ .Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en u op "Verwijderen" kunt klikken en start daarna opnieuw op.

Daarna doet u een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/ en verwijder alles wat gevonden wordt, of plaats het in quarantaine.

Bij deze laatste even het eerste schermpje weg klikken, met het aanbod op over te schakelen naar de betaalde versie.

Daarna bel je de Ziggo helpdesk en meldt dat je nu malware vrij bent en of ze je e-mail adres weer van de blokkade af willen halen.

Niek

11 februari 2020 om 14:04.
hoe979 zegt:

die scan levert niks op, had ik ook niet verwacht, ik heb een een betrouwbaar security programma; verder lijkt alles goed te gaan werken; alleen: .....ik krijg nog onbestelbare mails terug en het zijn mails waarin een verwijzing naar een website zit ???? iemand een tip om dat te voorkomen....graag

12 februari 2020 om 18:39.
Niekie zegt:

Is Ziggo al gebeld?

Niek

12 februari 2020 om 21:38.
hoe979 zegt:

jawel; gisteren 2 uur gechat en eergisteren 'n uur gebeld

12 februari 2020 om 21:45.
Niekie zegt:

En die kunnen het niet oplossen?
En het waren 2 scans. En een antivirus programma helpt vaak niet tegen Malware.

Niek

12 februari 2020 om 21:47.
hoe979 zegt:

jawel is opgelost, dank eenieder voor de bijdrage

13 februari 2020 om 11:30.
fred612 zegt:

Hoe was die oplossing ter info voor iedereen??

13 februari 2020 om 12:07.
hoe979 zegt:

ziggo zegt dat er door mij een mail met spam verstuurd of doorgestuurd is; dat zou een emailadres of een url adres moeten zijn dat in de tekst vermeld werd; en inmiddels zijn de wachtwoorden van de inlog ziggo en van het betreffende mailaccount gewijzigd.

13 februari 2020 om 13:51.
Willem-B zegt:

Nog even een oude hulp aanvraag teruggezocht. Het is inderdaad de oplossing om het Ziggo Mailaccount te voorzien van een nieuw wachtwoord. Het kan daarna nog een uur duren voordat de wijziging op alle mailservers gerepliceerd is.

13 februari 2020 om 21:17.
hoe979 zegt:

binnen 24 uur, claimt ziggo inmiddels

13 februari 2020 om 21:59.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club