Berichtdetails
Ik krijg van een van de mensen met wie ik heel veel mail deel telkens weer het bericht dat mijn berichten veel te breed binnenkomen op zijn laptop. Is er iemand hie die enig idee heeft waar dat aan ligt? Dan moet hij zijn laptop wee resetten.
Sommige schrijvers gaan door met typen tot er automatisch op een volgende regel wordt verder gegaan.
Als er dan ook nog een klein lettertype wordt gebruikt is het nauwelijks leesbaar. (zeker niet door ouderen)
Naar volgende regel gaan op circa ¾ van vensterbreedte geeft een visueel veel beter resultaat. Of het aan laptop ontvanger ligt geloof ik eigenlijk niet, misschien maar heb er geen verklaring voor.
Ruud
Ik kom het als ontvanger zeer zelden tegen en als zender heb ik nog nooit iemand horen klagen. Trabla, zijn er meer ontvangers van hetzelfde bericht die het melden?
Ik kan er op internet niet direct iets over vinden. De (automatisch gegeven) opdracht 'volgende regel' is een code en ik denk dat deze code óf bij de zender óf bij de ontvanger niet goed werkt, óf dat zender app en ontvanger app elkaar niet goed 'begrijpen'.
Om welke mailapps en op welk apparaat gaat het? (zowel zender als ontvanger).
Hoe komt hetzelfde bericht bij anderen aan als het in één keer wordt verzonden?
PS voor mij is het normaal om door te tikken en de tekst automatisch naar de volgende regel te laten gaan, ik heb dit nooit anders gedaan.
@ Ruud en Dirk, welke mail client of webmail gebruiken jullie?
misschien dat daar iets kan worden gevonden.
Het kan ook bij de ontvangende partij liggen.
Het is wel een interessant onderwerp om eens verder uit te diepen.
Ik bedoelde natuurlijk ook Treba met welke mailclient of Webmail, sorry.
Ik werk met, uiteraard, W'10 en gebruik zowel gmail als mail van W'10 en gebruik mail het meest. De ontvanger geeft aan dat heel vaak na een bericht van mij hij zijn laptop moet 'resetten'.
Dan is het een probleem van de ontvanger. Want een reset, dat is nogal wat.
Om enig zicht op een oplossing te krijgen is het nodig om uit te zoeken in welke situatie precies de ontvanger het probleem heeft. En wat wordt bedoeld met een reset?
Dit gaan we hier niet oplossen zonder preciese gegevens.
@Trebla. Ik ben het met Dirk eens, we zullen ook de situatie van de ontvanger moeten kennen, systeem, mailclient of webmail.
misschien zit daar het probleem en ervaart hij dat alleen met jouw mailberichten of ook met anderen?
We kunnen het testen als je eens navraagt over zijn configuratie.
ik ben wel bereid om een testopstelling te installeren om het probleem eens verder te analyseren.
Wil je het hierbij laten of wil je nog dat we op basis van informatie (die dan nog moet komen) verder kijken?
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club