Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
e-mail twee maal hetzelfde ontvangen en spam bij verstuurder
Geplaatst op 3 juli 2020 om 21:51 door vanduijn

sinds enkele weken krijg ik telefoontjes van mensen die een mail naar mij versturen die dan twee maal bij mij binnen komen en de afzender krijgt dan een spambericht van zeelandnet.
ik ben vanaf februari overgestapt op ander provider (online.nl) mijn vaste e-mail adres is al jaren xxxxx@hotmail.com en gebruik deze voor alle zaken. Raar is wel dat de Berichtenbox belastingen en alle andere bedrijven gewoon zonder problemen berichten kunnen versturen.
Het probleem is pas sinds kort (laatste maand) te voorschijn gekomen. De spammelding van zeelandnet geeft aan dat de provider van de verstuurder het moet oplossen. Bij zeelandnet en online zeggen ze dat het het probleem bij microsoft ligt

E-mailadres aangepast.
Géén privégegevens laten zien in de openbare Clubs!
Helma beheerder

7 reacties
DirkB zegt:

Haal in de vraag het gedeelte weg vóór @hotmail.com (je kunt op het potloodje klikken en het bericht aanpassen). In het document zie ik een mailadres bij @zeelandnet.nl, haal daar het deel vóór @zeelandnet.nl ook weg).
Welk mailprogramma wordt gebruikt?
Online.nl gebruikt het KPN-netwerk, welke provider had je eerst?
Heb je bij het overgaan van de ene naar de andere provider wel de accountgegevens aangepast in het mailprogramma dat je gebruikt?
@hotmail.com is IMAP. Haal gewoon het mailadres weg op de computer en voer het opnieuw in, dat zou mijn stap 1 zijn.

3 juli 2020 om 22:10.
HaWee zegt:

Volgens de melding is de mail gestuurd aan je naam @zeelandnet.nl en bestaat dat adres niet.
Is je oude of nieuwe provider zeelandnet?

3 juli 2020 om 22:16.
vanduijn zegt:

bedankt > outlook

3 juli 2020 om 22:19.
DirkB zegt:

OK, haal dan het mailadres bij @hotmail.com even weg uit Outlook (als het Outlook uit Office is) en voer het opnieuw in, dat zou kunnen helpen. NB mijn antwoord van 22:10 uur is nog aangepast terwijl je reactie gaf.

3 juli 2020 om 22:20.
vanduijn zegt:

oude provider is zeelandnet
ik zal iemand vragen die het beter kan begrijpen dan ikzelf .Die laat ik dit dan wel allemaal lezen en eventueel verder met jullie contact opnemen. morgen kan ze wel even langs komen hoop ik
voorlopig bedankt en tot gauw.

3 juli 2020 om 22:25.
DirkB zegt:

Goed plan, ik denk dat er inmiddels wel aanknopingspunten liggen. Ik ben benieuwd hoe het wordt opgelost.

3 juli 2020 om 22:30.
vanduijn zegt:

hou u op de hoogte voor mij werd het te technisch , maar geef niet we gaan er aan laten werken , we hebben nu wat handvatten

3 juli 2020 om 22:36.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club