Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
melding outlook: ongeldige aanvraag
Geplaatst op 27 juli 2020 om 16:20 door Esther1970

Beste seniorwebleden,
sinds vrijdag kan ik niet meer mailen via outlook en de cloud niet meer gebruiken vanwege dat ik ben uitgelogd en me niet meer opnieuw kan aanmelden omdat ik telkens 24 uur moet wachten voor een nieuwe poging. Vervolgens toets ik mijn 06-nummer,- uiteraard zonder de 0 en krijg ik de melding: ongeldige aanvraag. Ik heb een code nodig die me via sms zou worden toegezonden, om mij opnieuw te kunnen aanmelden.
Op een andere manier ik al geprobeerd maar het voor mij geldige wachtwoord, geeft outlook aan als ongeldig.
Gelukkig dat ik nog een ander emailadres heb wat ik via Mozilla beheer.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

6 reacties
Dirk Boom zegt:

Dit betekent dat je een verkeerd wachtwoord gebruikt. Als je bij herhaling een verkeerd wachtwoord invult gaat de computer in de pauze, dat is een veiligheidsmatregel.
Wat je kunt doen staat bij Microsoft op deze plek. Kijk dan bij 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten'. Je kunt daar kiezen voor 'herstellen van uw account'. Heb je dat al geprobeerd?

Wat van belang is, is dat er bij het microsoft account een 2e mailadres bekend is en een 06 nummer. Heb je al geprobeerd om dat nummer incl. de 0 (nul) in te vullen?
Als het nummer klopt met wat er in de Microsoft account bij Microsoft staat geregistreerd, dan komt de code er wel. Je kunt ook kiezen om de code naar een mailadres te sturen dat dan wel bij Microsoft bekend moet zijn.

27 juli 2020 om 17:33.
Esther1970 zegt:

Bedankt Dirk voor je reactie. Ik heb geklikt op "deze plek" en opnieuw geprobeerd. Ik kom altijd bij: Uw account is vergrendeld
Er is vastgesteld dat bepaalde activiteit in strijd is met onze Microsoft-servicesovereenkomst en uw account is vergrendeld.

Ik zou niet weten wat ik heb gedaan wat in strijd zou zijn met de serviceovereenkomst. Echter ook omdat ik outlook nog maar pas gebruik en voor een handjevol emailadressen. En ook dat in mijn zelfreflectie analyserend zou absoluut waar ik verkeerd bezig zou zijn geweest.
Wat ik wel weet is dat Microsoft mijn mobiele nummer niet herkend. Heel raar.

27 juli 2020 om 17:45.
HaWee zegt:

als je in Google laat zoeken naar
Er is vastgesteld dat bepaalde activiteit in strijd is met onze Microsoft-servicesovereenkomst en uw account is vergrendeld.
dan vind je veel verhalen van de MS support etc. lees die eens door, ik dacht dat er ook verhalen bij stonden wat je in dit geval moet doen.

27 juli 2020 om 17:50.
Dirk Boom zegt:

Voor informatie van Microsoft over een vergrendelde account, kijk even bij deze link

Je hebt iets niet goed gedaan en bent ongetwijfeld te goeder trouw geweest, maar dat laatste weet Microsoft niet. De kunst is nu om de blokkade weer op te heffen.
Als je er niet uitkomt, kun je Microsoft bellen, soms is dat prettiger. Ze kunnen je via mail gerichte instructies sturen. Het tel.nr is 020 500 1500.

27 juli 2020 om 18:06.
Esther1970 zegt:

Waarde HaWee en Dirk, jullie zijn parels voor seniorweb en mij. Bedankt! Al is het probleem nog niet opgelost. Wel weet ik dat mijn mobiele nummer niet bekend blijkt te zijn. Dat is raar maar daar zou het aan kunnen liggen. Ik heb nu dat formulier, gevonden op de link van HaWee ingevuld en ik zal gaan bellen, zodra ik met mijn access opdrachten klaar ben. Want dat is waar ik me nu op focus.

28 juli 2020 om 21:21.
Dirk Boom zegt:

OK we wachten het af, alles op zijn tijd.

28 juli 2020 om 21:41.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club