Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Kan geen emails sturen en ontvangen in Thunderbird.
Geplaatst op 2 augustus 2020 om 12:44 door Laurens1

Ik heb problemen met het ontvangen en versturen van e-mails er komen geen e-mails binnen hij geeft het volgende aan: Kon niet verbinden met de mail server imap.ziggo.nl de verbinding werd geweigerd deze tekst krijg je te zien als je e-mail opent.
Als je een e-mail wilt versturen dan krijg ik de volgende tekst op mijn scherm te zien: Uw bericht is verzonden, maar door netwerkproblemen of fouten met de bestandstoegang is er geen kopie in uw map voor verzonden berichten (Verzonden) geplaatst.
U kunt het opnieuw proberen of het bericht lokaal opslaan in Lokale mappen/Verzonden- ******@ziggo.nl.Uw bericht is verzonden, maar door netwerkproblemen of fouten met de bestandstoegang is er geen kopie in uw map voor verzonden berichten (Verzonden) geplaatst.
U kunt het opnieuw proberen of het bericht lokaal opslaan in Lokale mappen/Verzonden- ******@ziggo.nl.
En in de postvak in blijft constant een blauw rondje draaien.
Kan u mijn vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen.

Laurens.

Email adres weggehaald GEEN privégegevens in de clubs!
Beheerder MaritaA

7 reacties
RuudM zegt:

En weer wordt het emailadres in het bericht vermeld.!
Pas daar toch mee op, Google slaat ALLES op en gevolg kan zijn spam of phishing mail.
Want die opgeslagen gegevens zijn voor iedereen, dus ook kwaadwilligen, te lezen.
Voor het probleem heb ik geen oplossing.
Ruud

 

2 augustus 2020 om 13:06.
DirkB zegt:

Als internet functioneert en er geen Ziggo probleem is, dan ligt het aan Thunderbird.
De eerste stap is om even te kijken of de mail wel werkt als je via de webbrowser naar Ziggo gaat en daar bij webmail inlogt.
Inloggen kan bijv. via deze link.
Als je daar bij de mail kunt komen, dan:
1. Heb je een alternatieve mogelijkheid om alsnog te mailen en weet je dat internet funtioneert en Ziggo geen storing heeft.
2. Weet je dat het probleem in Thunderbird zit.

2 augustus 2020 om 13:38.
HaWee zegt:

Ziggo had/heeft genoeg storingen zie hier

2 augustus 2020 om 15:05.
Laurens1 zegt:

Het probleem ligt bij Thunderbird.
Ik kan via Ziggo bij mijn e-mails komen en ik heb Outlook.
Ziggo heeft geen storing.

2 augustus 2020 om 15:28.
Truus zegt:

Onlangs thunderbird geüpdated? Of virusscanners toegevoegd, aangepast? Zie voor meer info :
Thunderbird

2 augustus 2020 om 15:57.
Laurens1 zegt:

Ik neem wel contact op met pc hulp via internet alles staat goed ingesteld.

2 augustus 2020 om 16:47.
Laurens1 zegt:

Via pc hulp via internet is het probleem opgelost Er is duidelijk iets mis met de instellingen van uw account in Thunderbird.
Advies: Verwijder het gehele account en installeer het opnieuw met de juiste waarden die Ziggo aangeeft.

4 augustus 2020 om 18:03.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club