Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
eM Client
Geplaatst op 8 augustus 2020 om 13:35 door Henca

Ben ik weer over dit programma.
Ik heb een gratis licentie en maar 1 account. Ik krijg nu steeds het bericht dat mijn proefperiode voorbij is over een paar dagen. Ik heb al gekeken hoe en waar ik kontakt met hen kan opnemen maar dat is lastig. Wie weet raad? Ik bedenk nu ineens dat er een tijd geleden een update was, heb ik hier ook aangeklopt. Misschien dat toen de licentie verdwenen is.
Henc@

14 reacties
HelmaB zegt:

Ik gebruik het niet, maar je zou kunnen kijken of je (nog) een gratis licentie hebt.
Zo niet...... opnieuw één aanvragen?

Start eM Client.
Klik op “Menu” en ga naar Help -> Licentie.
Klik op “Een licentie verkrijgen…”
Klik op “Get Free License”
Vul je gegevens in en klik nogmaals op “Get Free License”

8 augustus 2020 om 14:07.
Henca zegt:

Bedankt maar dat werkt niet. Heb ik al geprobeerd, zie bijlage. Ik kan hem natuurlijk opnieuw downloaden maar de vraag is,moet ik dan alles weer opnieuw gaan instellen en wat ben ik dan kwijt?

8 augustus 2020 om 15:08.
HelmaB zegt:

Achternaam verwijderd in de bijlage.
(Helma beheerder).

Dan hoop ik dat iemand anders kan helpen.

8 augustus 2020 om 15:18.
HaWee zegt:

je zegt dat je een tijdje terug een update hebt gekregen, heb je toen misschien per ongeluk geklikt op een knop of vinkje om de betaalde versie te proberen?
Dan is misschien de oplossing om deze versie (grondig) te deinstalleren en de gratis versie opnieuw te downloaden en te installeren.
Afhankelijk van je mailprovider en of je via IMAP werkt of via POP (hopelijk IMAP) zal heel veel automatisch terugkomen maar het lijkt me verstandig om eerst vanuit het programma heel veel zaken te backuppen. Je kunt een adresboek backup maken, als je lokale mappen hebt kun je die ook backuppen.
Ik denk dan dat je op de knop Deactiveren moet klikken in het plaatje dat je hierboven laat zien.
Mogelijk krijg je dan de keuze om een gratis licentie te activeren.

8 augustus 2020 om 15:20.
RuudM zegt:

In de melding staat dat de proefversie per 13-8 eindigt
Bij veel programma's komt dit voor, wordt niet overgestapt naar betaal versie dan blijft de gratis versie gewoon werken.
Vermoedelijk is dat hier ook zo, men wil verkopen !
Voor de zekerheid zou ik in dit geval het adres/contacten bestand exporteren naar een csv bestand.
Ruud

8 augustus 2020 om 15:21.
Henca zegt:

Bedankt allemaal.
Ik heb al veel in Outlook staan en zal de contacten nog even doen.
Henc@

8 augustus 2020 om 15:24.
Henca zegt:

kan er niet uit komen hoe ik de contacten kan veilig stellen. Je kunt ze copieren maar niet naar b.v. een nieuwe map .

8 augustus 2020 om 15:33.
RuudM zegt:

Ik ken eMclient niet, kan het dus niet voordoen.
Uit andere ervaring gaat exporteren zo: bepalen welke onderdelen van adres
moeten worden geexporteerd, naam geven aan bestand en bladeren naar te gebruiken opslagplek
Voor de hand ligt dan Documenten.
Ruud

8 augustus 2020 om 15:43.
DirkB zegt:

Betreffende de contacten, kijk even bij deze gebruiksaanwijzing.
Ze zijn dus te exporteren.
Dan EM client verwijderen en opnieuw installeren (staat ook beschreven). Bij een IMAP-account raakt je geen enkele mail of map in de mail kwijt.
Vervolgens de contacten importeren.

Wat ik niet begrijp: waarom contacten lokaal opslaan en aan 1 mailprogramma koppelen? Je bent alles kwijt als er iets gebeurt tenzij je een backup hebt en moet de contacten net zoveel keren onderhouden als je mailprogramma's gebruikt. Daarom bepleit ik koppelen aan gmail (in de cloud) en een mailprogramma gebruiken dat hiermee overweg kan. Dat geeft minder gedoe.

8 augustus 2020 om 17:02.
HenkZ zegt:

Ook dit gevonden
Uitleg staat op www.gratissoftware.nl

9 augustus 2020 om 08:58.
TheoJ zegt:

Het heeft geen nut om eMclient opnieuw te installeren.
Het mailadres is geregistreerd en bij de registratie is er een licentie verkregen. Als die niet is opgeslagen is, kun je de ze opvragen.
Ik kan dit niet volledig uitleggen omdat mijn licentie er wel is.

9 augustus 2020 om 09:54.
HelmaB zegt:

@TheoJ
Henca hééft een gratis licentie (zie haar bijlage).

@Henca
Ben je inmiddels verder gekomen (qua contacten)?

RuudM schrijft:
Bij veel programma's komt dit voor, wordt niet overgestapt naar betaal versie dan blijft de gratis versie gewoon werken.

Nogmaals...... ik gebruik het niet, maar schijnt bij eM Client ook zo te zijn.

Heb gelezen dat je gewoon verder gaat met de gratis versie zodra de proefperiode verlopen is.
Je zou (bijna aan het eind van de proefperiode) een pop-up moeten krijgen, die je weg moet klikken; mocht je verder willen gaan met de gratis versie.

11 augustus 2020 om 02:34.
Henca zegt:

Hallo allemaal.
Het is opgelost.
Ik heb mijn key opgevraagd, op deactiveren geklikt en toen meteen de key ingevuld. Nu blijkt dat ik al vanaf mei 2006 die key heb. Zo eenvoudig blijkt het dus te werken. Nogmaals iedereen bedankt en sterkte met dit weer.
Henc@

11 augustus 2020 om 14:37.
HelmaB zegt:

Fijn dat het opgelost is.

11 augustus 2020 om 14:55.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club