Berichtdetails
Ik heb een echt kerst-probleem.....Ik heb een aantal mensen een e-mail gestuurd.( met een kerstplaatje erin.)Dat laatste heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, maar wie weet.
Ik heb de mails niet van mijn outlook-emailaccount gestuurd maar van een @home-account, wat ik eigenlijk altijd doet.
Nu blijkt dat de ontvangers de inhoud v.deze kerstwens van mij, een aantal keren onder elkaar binnen krijgen.
Heb al wat gegoogeld,zou met toevoeging van IMAP te maken kunnen hebben, maar zou niet weten hóe het is veroorzaakt en hoe op te lossen.
Graag uw hulp.Kan ook na de kerstdagen natuurlijk.
Mariska
Het kerstplaatje heeft er niets mee te maken en IMAP evenmin, de oorzaak moet een andere zijn, misschien een storing bij @home.nl (dus Ziggo). Even een paar vragen:
Wat bedoel je met: 'IMAP toevoeging'? Verder: welk mailprogramma gebruik je? Betreft het Windows 10?
Een heel late reactie nu van mijn kant (kerstdagen, Oud-en Nieuw)
Ik heb idd Windows 10.
Het volgende had ik gedaan:de mail opgesteld,plaatje erin en die naar (éen van)mijn eigen emailadressen gestuurd.
Vervolgens wilde ik via BCC wat adressen intikken.Dan krijg ik het venster: Kies contacten en zie daar de namen waarvan ik er een aantal ook daadwerkelijk wil gebruiken.
Maar zie niet hoe ik die in de BCC-regel kan zetten.
Dit was de 1ste keer nadat ik een nieuwe laptop heb laten opnieuw installeren, ook de emailaccounts.
Wat kan er zijn gebeurd en wát kan ik doen om de oude situatie,dat ik - voo-r 1 de adressen in de bcc-balk kan zetten weer terug kan krijgen.
Dank alvast, Mariska
Welk e-mailprogramma (niet het e-mailadres) gebruik je? De manier waarop het invoegen van bcc mailadressen werkt, verschilt namelijk per programma. Bijv. werk je met Outlook uit Office, of Mail Windows 10, of Thunderbird? (er zijn er meer).
Ik heb zojuist nog even een test-email gedaan vanaf zowel mijn outlook-account als van mijn home-emailaccounts, maar krijg bij al mijn emailadressen het "kies contacten"-venster.
Ik denk nu ook dat het met de kerstkaarten misging dat ik er nog eens op heb geklikt om te kijken of ik ze dan wel in beeld kreeg op de BCC-balk., niet dus maar ze wel (2 of 3x) verstuurd zijn.
Dat lijkt ook mij waarschijnlijk, versturen gaat niet zomaar dubbel tenzij er een storing is.
Is het dan opgelost?
Ik gebruik dus (zelden Outlook)bijna altijd een van mijn @home accounts en gebruik
Mail voor Windows 10.
Ik wil dus graag zien welke adressen in de BCC balk komen en ik zie ze wel in het venster Kies Contacten maar wat ik dan moet doen en wat er gebeurt....?
even getest in Mail app van W10
start een mail
aan het einde van de regel Aan: staan 2 keuzes
een poppetje (contacten) en CCenBCC klik niet op contacten maar op CCenBCC nu verschijnen er 2 extra adresregels nl CC en BCC aan het einde van BCC regel staat contactpoppetje, klik daar op
nu verschijnt de lijst met contacten , elke naam die je aanklikt komt bovenaan in het zoekvenster te staan .
Als je alle namen hebt klik je op het vinkje rechtsonder in de contacten lijst
Nu komen al die adressen in de BCC regel van de mail zichtbaar
OK. Voor Mail van Windows 10 zie je bij een nieuwe mail rechts de keuze om bcc in beeld te krijgen. Als je op bcc klikt, dan komen er veldjes in beeld voor cc mailadressen en bcc mailadressen. Je kunt dan in het bcc veld:
- of het mailadres intikken, in dat geval verschijnt waarschijnlijk na een paar letters als het gehele mailadres.
- of op de knop klikken waarmee de contacten tevoorschijn komen. Als je dan een contact kiest en onderaan op het v - teken (een vinkje) klikt, dan staat het contact in de bcc. En zo verder met andere contacten. Of eerst alle gewenste contacten selecteren en dan op het vinkje klikken.
Na versturen van de mail zijn de bcc's echter niet zomaar meer te zien.
Is dat een antwoord?
Ja zó lukt het nu.
Gelukkig heb ik meerdere emailaccounts zodat ik niet opnieuw andere contacten lastig hoef te vallen met mijn test-emails.
Op zich vond ik het evengoed prettiger als ik ook in de BCC-balk zélf begon met de naam van mijn contacten in te vullen en het automatisch werd aangevuld, maar dat gaat dus niet meer en is kennelijk veranderd ná de laatste update (?).
Enfin dank Hawe.
Mariska
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club