Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Phishing-mail.
Geplaatst op 6 januari 2021 om 14:23 door Breva

De laatste weken krijg ik veel phissing-mails. Ze komen niet rechtstreeks in mijn spam-box. Ik verwijder deze berichten als "ongewenste e-mail" en label ze als phissing en meld dit bij Microsoft dit.
Ik zie dat al deze "foute" e-mails binnen komen op mijn oorspronkelijke e-mailadres. De afzender gebruikt dus niet een van mijn alias-adressen, die gekoppeld zijn aan mijn oorspronkelijk e-mail-adres.
Mijn vraag is, kan ik mijn oorspronkelijk e-mailadres verwijderen?
Vr.gr. Ineke

5 reacties
DirkB zegt:

Nee dat kan niet, het oorspronkelijke e-mailadres is 'de baas', de aliassen zijn daaraan gekoppeld. Je zou wel een ander mailadres kunnen maken, een niet-alias.
Het hangt er dan wel van af welke functie het oorspronkelijke mailadres nu heeft.
Het melden van de phishing aan Microsoft zal, denk ik, weinig helpen.

6 januari 2021 om 16:15.
Breva zegt:

Hartelijk dank voor uw reactie. Vr.gr. Ineke

6 januari 2021 om 20:38.
Breva zegt:

Mijn vraag houdt mij toch nog bezig.
Wat bedoelt u met : "Het hangt er dan wel van af welke functie het oorspronkelijke mailadres nu heeft".
Stel ik maak een nieuw mailadres, bijv.: Naam@outlook.com. (Mijn huidige mailadres eindigt nu Naam@live.nl).
En ik hang mijn huidige aliassen onder naam@outlook.com
Zou dat een oplossing kunnen zijn van het probleem?
Vr.gr. Ineke
 

7 januari 2021 om 12:32.
DirkB zegt:

Ik maakte de opmerking omdat het @live.nl mailadres de functie zou kunnen hebben van Microsoft Account, waarmee het ook de inlog is voor Onedrive. Ook zou het in gebruik kunnen zijn als inlog bij webwinkels. Als dat zo is, dat moeten die functies worden gewijzigd van @live.nl naar @Outlook.com. Dat is goed te doen.

7 januari 2021 om 13:27.
Breva zegt:

Dank!

8 januari 2021 om 14:03.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club